Silverstona – vieta, kur pirms 73 gadiem, topošajai karalienei Elizabetei II noraugoties no tribīnēm, risinājās pati pirmā F1 sacīkste. Karalienes vairs nav, taču Silverstona izturējusi laika pārbaudi un ar saviem ātrajiem un viltīgajiem līkumiem joprojām priecē F1 skatītājus gan Anglijā, gan visā plašajā pasaulē. Ielūkosimies, kādas ir galvenās intrigas pirms Lielbritānijas GP.
‘Red Bull’ jauna rekorda priekšā
“Red Bull” komanda uzvarējusi katrā no pēdējām 10 sacīkstēm un Lielbritānijā ir gatava atkārtot “McLaren” 11 secīgu uzvaru sēriju, ko tā sasniedza 1988. gadā ar Alenu Prostu un Airtonu Sennu. Tas gan nebūs tik vienkārši – Hamiltona ēras laikā “Mercedes” trīs reizes tika līdz 10 secīgām uzvarām, bet maģiskā 11. reize tā arī nepienāca.
“Red Bull” komanda sacīkšu temps ir krietni varenāks par kvalifikācijās demonstrēto, turklāt Silverstonā ir labas apdzīšanas iespējas, ja sestdienā gadās misēkļi, tomēr samērā ātru līkumu sērijas ar maz izteiktām bremzēšanas zonām padarīs buļļus par mazāk izteiktiem favorītiem, kā tas bija viņu mājas posmā.
Komandā joprojām ir aktuāla problēma ar Serhio Peresu, kurš jau četrus posmus pēc kārtas paša kļūdu dēļ nav spējis iekļūt Q3. Šogad tad komandai var izrādīties pat noderīgi -tituls abās ieskaitēs tikpat kā kabatā, turklāt lielāks handikaps starp abiem braucējiem mazinās spriedzi un iekšējo konkurenci, tomēr, raugoties nākotnē, Serhio pozīcijas nav pārāk stipras. Peress Silverstonā Top 5 finišējis tikai reizi, pērn izcīnot otro vietu. Tikmēr Verstapens šeit vienīgo uzvaru guva 2020. gadā.
‘Mercedes’ gatavo atbildi
Austrijā galveno konkurenci “Red Bull” vienībai sagādāja “Ferrari”, taču Silverstonā viņiem būs daudz grūtāk to atkārtot. Trase ir ļoti prasīga pret riepām, ar kuru nodilumu Maranello vienība cīnās visu gadu.
Tikmēr vieni no galvenajiem konkurentiem “Mercedes” pēc pārsteidzoši vāja snieguma uz šo nedēļas nogali atveduši virkni uzlabojumu, tostarp jaunu priekšējo antispārnu un citas aerodinamiskas detaļas. Toto Volfs norādīja, ka minimālais uzdevums ir nevienā no atlikušajiem posmiem nebūt tik tālu aizmugurē, taču skaidrs, ka primātais mērķis ir cits.
Lielu lomu spēlē arī nedēļas nogales formāts. Silverstonā nebūs sprinta, līdz ar to trīs treniņu sesijās ir iespēja gūt daudz skaidrāku priekšstatu par to, kā uzlabojumi uzvedas trasē, jo nav nepieciešamības jau pirmajā nedēļas nogales dienā mesties cīņā par rezultātiem un apļu laikiem.

Modes skate
Teju katrai komandai atrodama bāze Lielbritānijā, padarot to par neoficiālo F1 centru. Tomēr no desmit čempionātā startējošajām vienībām tikai trīs oficiālajos dokumentos klaisificētas no Lielbritānijas. Zīmīgi, ka visas trīs uz šo posmu izvēlējušās īpašus krāsojumus savām mašīnām.
Pirmā to plašākai publikai atrādīja “McLaren”, kas veco labo laiku vārdā atgriezās pie sudrabotajiem toņiem, kas bija redzami uz mašīnas, kad tur brauca Luiss Hamiltons.
IT'S BACK!@GoogleChrome bringing chrome back to our #F1 car for the upcoming #BritishGP! #ChromeIsBack pic.twitter.com/dDWUgkfFdV
— McLaren (@McLarenF1) July 3, 2023
Pāris dienas vēlāk “McLaren” komandas mūžsenie konkurenti sniedza atbildi – šis ir ne tikai mājas posms, bet arī 800. sacīkste komandas pastāvēšanas vēsturē. Diez vai to izdosies atzīmēt ar spožiem rezultātiem, līdz ar to jācenšas vismaz izskatīties lieliski.
Introducing our adapted livery to celebrate 800 Grands Prix 💙#WeAreWilliams pic.twitter.com/l7p2ItL9q3
— Williams Racing (@WilliamsRacing) July 5, 2023
Visbeidzot nelielas pārmaiņas arī šīs sezonas lielākā pārsteiguma “Aston Martin” dizainā, ko papildinājis jauns sponsors “Valvoline”, kuru zīmols būs redzams uz priekšējā antispārna sāniem un dzinēja pārsega. Citādi gan “Aston Martin”, kuru komandas bāze jau izsenis meklējama turpat pie trases, joprojām ierasti zaļajos toņos.
Vesela virkne braucēju uz Lielbritāniju sagatavojuši īpašus ķiveres krāsojumus (tostarp skatīt titulbildi – Valteri Botasa ķivere). Pēc posma gaidīsim atsauksmes, kurš dizains Tev iekritīs atmiņā visspilgtāk!
Mājas sienas
Šis posms ir mājas ne tikai vairāk komandām kā jebkurš cits, bet arī vairāk braucējiem. Četri no viņiem dzimuši Lielbritānijā (lai gan Alekss Albons pārstāv Taizemi), tomēr vēl vairāki mērojuši tālu ceļu un jau kopš pusaudžu dienām pārcēlušies uz dzīvi Eiropā.
Lai cik talantīgi būtu Džordžs Rasels, Alekss Albons un Lando Noriss, skaidrs, ka vislielākais fanu pulks un plašākais atbalsts būs dzirdams septiņkārtējā pasaules čempiona Luisa Hamiltona līdzjutēju izpildījumā. Hamiltons šai trasē uzvarējis astoņas reizes, turklāt pēdējos desmit posmos Silverstonā allaž kāpis uz pjedestāla.
Papildus notikumiem trasē, joprojām ir liela neziņa par Luisa Hamiltona nākotni. Neatkarīgi no tā, vai tiks noslēgts jauns līgums, vai pienācis laiks kārt ķiveri vadzī, Silverstona šķiet perfekta vieta, kur paziņot par tālākiem plāniem. Toto Volfs norāda, ka nauda nav jautājums, kas kavē līguma parakstīšanu. Tas liek domāt, ka lielu lomu spēlēs mašīnas konkurētspēja un atvestie uzlabojumi var kļūt par vienu no indikatoriem, lai noteiktu, vai vēl nesen dominējusī vienība ir ceļā uz atgriešanos zenītā.
‘McLaren’ triloģijas otrā daļa
“McLaren” komanda pagājušajā nedēļas nogalē skaidroja, ka tā ir tikai puse no visiem plānotajiem uzlabojumiem, atlikusī puse gaidāma šonedēļ un uz nākamo posmu. Austrijā tā gan tika vienīgi Lando Norisam, kurš izcīnīja ceturto vietu, kamēr Oskars Piastri ar veco mašīnu vizinājās peletona beigās.
Austrālietis jau lieliski pierādījis, ka normālos apstākļos atstatums līdz komandas biedram ir ievērojami mazāks. Tas liek domāt, ka drīz arī viņu regulāri redzēsim punktos, lai gan nevar noliegt, ka trase Austrijā ar savu konfigurāciju bija ievērojami piemērotāka “McLaren” komandai un vēl vienu finišu tik augstu būs grūti sagaidīt.
Ja viss ritēs pēc plāna “McLaren” var cerēt ķert rokā “Alpine”, kuri ir tikai 18 punktus priekšā un nav pilnībā izmantojuši “McLaren” sezonas pirmās puses vājuma mirkli.
Kļūsti par F1LV patronu!
Piedalies F1 prognožu spēlē!
Izbaudi sacīkstes F1TV vai Viaplay!
Pievienojies F1 līdzjutēju klubam!