Monca. Trase, kurā notikušas visvairāk F1 sacīkstes. Trase ar vislielāko vidējo ātrumu. Trase ar visvairāk “Ferrari” faniem. Par ātruma Meku dēvētajā Moncā allaž ir satriecoša atmosfēra, kas padara sacīkstes neaizmirstamas. Nav svarīgi, kur atrodas sarkanās mašīnas, vai itāļiem ir savs braucējs un cik aizraujoša ir situācija kopvērtējumā – Itālijas GP nedrīkst laist garām!
Verstapens lūkos noņemt lāstu
Moncas trase pēdējos gados nav bijusi labvēlīga iepriekšējā gaga uzvarētājam. Pēc panākuma 2019. gadā, Leklērs izstājās nākamās sezonas Itālijas GP, kas iegāja vēsturē kā viena no pavērsieniem bagātākajām sacīkstēm F1 vēsturē ar Pjēru Gazlī uz pjedestāla augstākā pakāpiena. Gadu vēlāk Gazlī izstājās jau 3. aplī, kamēr pārsteidzošu uzvaru izcīnīja Daniels Rikjardo. Pērn arī Rikjardo izstājās, kamēr triumfa laurus plūca Makss Verstapens. Vēsture liecina, ka Verstapenam ir pamatīgs risks izstāties.
Protams, nekādas nopietnas paralēles nevajag vilkt – šī ir tikai sakritība. Tomēr nav dūmu bez uguns. Monca ir ļoti prasīga trase pret dzinēju un bremzēm, jo faktiski sastāv tikai no garām taisnēm un lēniem līkumiem, kas nozīmē, ka risks saskarties ar tehniskām ķibelēm ir mazliet augstāks kā citās trasēs. Ja Verstapens izvairīsies no problēmām, viņam ir labas izredzes kļūt par pirmo braucēju čempionāta vēsturē ar 10 secīgām uzvarām.
Atšķirībā no iepriekšējiem posmiem, izskatās, ka beidzot aizvadīsim nedēļas nogali bez nokrišņiem. Lai gan Verstapens ir lielisks tieši slapjā trasē, mazāk negaidītu pavērsienu spēlēs tikai par labu viņam, jo “Red Bull” ir pierādījuši, ka viņu mašīna ir nepārspējama faktiski jebkādos apstākļos.
‘Ferrari’ jābeidz zirgoties
Pjērs Gazlī uzskata, ka Monca varētu būt viena no sarežģītākajām trasēm priekš Verstapena, lai saglabātu uzvaru sēriju, jo sekošana priekšā esošajai mašīnai šeit ir daudz efektīvāka kā jebkur citur augstā piespiedējspēka dēļ.
Trases ar garām taisnēm un asiem līkumiem ir krietni piemērotākas “Ferrari” komandai, salīdzinot ar gariem, lēzeniem, vidēji ātriem pagriezieniem. Arī Šarls Leklērs ir noskaņots pozitīvi un norāda, ka “Ferrari” jābūt konkurētspējīgākiem kā vairumā citu trašu. Ierasti problēmas sagādāja straujais riepu nodilums. Komanda strādā pie šo likstu novēršanas, turklāt nodiluma tempi Monca parasti nav pārāk augsti.
Pēdējo 12 gadu laikā sarkanie te izcīnījuši tikai vienu uzvaru – to Leklērs paveica 2019. gadā. Toreiz redzējām vienu no īpatnējākajām kvalifikācijas sesijām F1 vēsturē. Pacik braukšana citas mašīnas aizvējā ir ļoti efektīva taisnēs un var sniegt pat vairāku sekunžu desmitdaļu priekšrocības, neviens Q3 izšķirošajās minūtēs nevēlējās uzņemties vilcēja lomu, kā rezultātā iesildīšanās aplis bija tik lēns, ka braucēji nepaguva uzsākt ieskaites apli. Risks atkārtoties šim scenārijam pastāv. Pat ja tas nenotiks, kvalifikācijas spēlītes var novest pie ļoti īpatnējas starta kārtības, kas tādām komandām kā “Ferrari” var pilnībā mainīt nedēļas nogales attīstības kursu.
Albona superraķete
Jau otro sezonu pēc kārtas “Williams” ir raķete taisnēs. Monca ir ideāla vieta, kur to pierādīt. Pērn veselības likstas liedza Aleksam Albonam piedalīties, taču pat Niks de Vrīss savā debijas posmā tika
punktos. Fakts, ka to nepaveica Nikolā Latifi, iespējams, nav objektīvākā mēraukla. Šogad “Williams” rīcībā ir vēl jaudīgāka mašīna. Spēcīgais sniegums Sakirā un Monreālā liek domāt, ka Alekss Albons kandidē uz vietu varbūt pat labāko sešiniekā.
Šī būs nozīmīga nedēļa nogale arī Loganam Sardžentam. Pēdējā laikā pieļautas vairākas dārgas kļūdas. Komandas vadītājs Džeims Vaulss neslēpj, ka amerikāņa attīstības tempi nav tik strauji kā cerēts. Šī ir, iespējams, Logana labākā iespēja nenoslēgt sezonu (un varbūt savu F1 karjeru) uz nullītes. Tikmēr vēl kāda kļūda var kļūt par medusmaizi Mikam Šūmaheram vai Guanju Žou.
Kivi otrais piegājiens
Liams Lovsons jau iepriekš bija testējis “Red Bull” un “AlphaTauri” mašīnas. Komandai bija gatavs sēdeklis un jaunzēlandietis jau iepriekš pierādījis spēju lieliski adaptēties pārmaiņām. Viņa temps nebija Juki Cunodas līmenī, lai gan pēc japānim piešķirtā soda Lovsons tika klasificēts augstāk. Tomēr galvenais iemesls debitanta slavēšanai bija fakts, ka, izlaižot divas treniņu sesijas, viņš spēja izvairīties no kļūdām ļoti izaicinošos apstākļos un iesaistīties cīņās, nevis laiski zvilnēt pēdējā vietā.
Kamēr Daniels Rikjardo turpina atlabt pēc Nīderlandē gūtās traumas, šī būs Lovona pirmā F1 nedēļas nogale no A līdz Z. Viņš ir viens no galvenajiem kandidātiem uz “Red Bull” junioru komandas (kurai joprojām vēl nav jaunā nosaukuma) vietu 2024. gadā. Vēl viena tīra nedēļas nogale noteikti piesaistīs Helmuta Marko uzmanību pat tad, ja temps joprojām nesasniegs Cunodas līmeni.
Jauna krāsa – jaunas iespējas?
“Sauber” komanda ir bāzēta Šveicē, taču, startējot zem “Alfa Romeo” zīmola, reizi pa reizei ir vērts pasapņot par komandas mājas posmu. Šī nav pirmā reize, kad “Alfa Romeo” uz Moncu sagatavo īpašu krāsojumu. Sezonas laikā bieži TV ekrānos varēja sajaukt “Ferrari” un “Alfa Romeo” sarkanās mašīnas. Ja Maranello pārstāvji mašīnas un kombinezonu krāsojumā iejaukuši dzelteno krāsu, tad Botasa un Žou vadītajās mašīnās melni sāni un sarkans deguns mīsies ar Itālijas karoga krāsām uz dzinēja pārsega.
Lai gan pērn Guanju Žou tika pie punkta Moncā, šobrīd “Alfa Romeo” galvenā cīņa ar peletona beigās ar “Haas” un “AlphaTauri” par astoto vietu konstruktoru kausā. Nav pamata domāt, ka Itālijas GP būs izņēmums, it īpaši, ņemot vērā, ka atšķirībā no “Williams”, Hinvilā bāzētā komanda ir vienlīdz laba (slikta) gandrīz visās trasēs. Pat nonākšana otrajā vietā Nīderlandes GP pirmajos apļos nepaglāba Žou no atkrišanas uz ierastajām pozīcijām.