Formula 1 sezona straujiem soļiem sasniegusi pēdējo nogriezni. Atlikušas vairs tikai trīs sacīkstes trīs dažādos kontinentos sākot ar Sanpaulu GP šonedēļ. Neraugoties uz pēdējo gadu dominanci, Makss Verstapens Brazīlijā uzvarējis tikai vienreiz – 2019. gadā. Titula priekšlaicīga izcīnīšana nav mazinājusi viņa apņēmību. Vai uzvaru gājiens turpināsies?
Cīņa par vicečempiona titulu
Makss Verstapens uzvarējis 14 no pēdējām 15 sacīkstēm. Pievērsīsim uzmanību cīņai par otro vietu. Tā šobrīd ir īpaši aizraujoša gan braucēju, gan komandu ieskaitē. Lai gan pēdējos piecos posmos Serhio Peress guvis tikai 21 punktu kopā, viņš joprojām saglabā otro pozīciju kopvērtējumā. Tiesa gan, Luiss Hamiltons ir tikai 20 punktu attālumā.
Pērn “Mercedes” braucējiem šeit izdevās izcīnīt dubultuzvaru. Lai gan Hamiltons izteicies pozitīvi par jaunākajiem uzlabojumiem, ļoti apšaubāms, vai ‘sudraba bultām’ izdosies izšaut arī šogad. Cits jautājums ir par paša Peresa spējām – konkurenti sadeldējuši “Red Bull” pārsvaru, kamēr meksikānis vairs nespēj turēties tik tuvu komandas biedram Verstapenam kā sezonās sākumā. Augstkalnu apstākļi Mehiko viņiem bija ļoti piemēroti un bez pirmā apļa avārijas Peresam būtu lieliska iespēja atgriezties uz pjedestāla. Interlagosas trase atrodas 800 metrus virs jūras līmeņa – ne gluži Mehiko skaitļi, taču augstāk par Eiropas trasēm.
Arī Toto Volfs norāda, ka nedrīkst lidināties mākoņos. Primārais uzdevums ir pieveikt “Ferrari” konstruktoru kausā. Abas vienības trīs posmus pirms sezonas beigām šķir 22 punkti, kas nozīmē, ka galvenajam uzsvaram jābūt uz stabilitāti – kamēr abas formulas gūs vērtīgus punktus, tikmēr vietu izkārtojumam nevajadzētu mainīties. Teksasā abas vienības zaudēja punktus dēļ vienas mašīnas diskvalifikācijas, vairāk šādu vaļību nedrīkst atļauties ne vieni, ne otri.
Nolemtības sajūta
Vai atceries, kura komanda atradās otrajā pozīcijā sezonas pirmajos sešos posmos? “Aston Martin” problēmas starp simulatora korelāciju ar reālo situāciju ievērojami ietekmējušas spēju saprast, kurā virzienā doties ar uzlabojumiem. Par goda pjedestāliem jau sen aizmirsts, tomēr Fernando Alonso saglabā cerības uz vērtīgiem punktiem.
Kopumā gan noskaņojums vienībā izskatās bezcerīgs, ko apliecina Alonso paziņojums, ka “Aston Martin” ne par ko vairs necīnās. No Lensa Strola ko tādu nedzirdam, jo pēdējā laikā viņa intervijas ir vēl īsākas kā savulaik Kimi Raikonenam. Izskatās, ka Lenss ir sapratis savus personīgos griestus un tēva investīcijas atmaksāsies tikai tad, ja komandā būs divi spēcīgi braucēji, tomēr 42 gadus vecais Alonso arī neauklēsies mūžīgi. Abiem braucējiem ir līgums uz nākamo sezonu un šobrīd izskatās, ka kā viens, tā otrs gaida, lai gads beigtos, cik vien ātri iespējams. Vai Sanpaulu GP redzēsim kādu cerību stariņu?
Iekšējais duelis
Jau pieminētais Lenss Strols šobrīd kopvērtējumā ir 11. pozīcijā – sendvičā starp abiem “Alpine” braucējiem. Sezonas laikā abi iemirdzējušies – Pjērs Gazlī kāpa uz pjedestāla Zandvortā, bet Estebans Okons to paveica Monako posmā. Ņemot vērā abu braucēju sarežģīto pagātni, šī sezona tika gaidīta ar nepacietību un fakts, ka abus braucējus šķir tikai 11 punkti, apliecina, ka kauja par vienības līdera lomu vēl rit pilnā sparā.
Pašlaik svaru kausi ir Pjēra Gazlī rokās, neraugoties uz to, ka Okons komandā pavadījis ilgāku laiku. Abiem francūžiem vismaz publiskajā vidē ir izdevies izvairīties no jebkāda veida nesaskaņām, neraugoties uz ciešu spēkošanos trasē. Kvalifikācija bija Okona Ahileja papēdis pēdējos posmos, tomēr, izmantojot “Aston Martin” nedienas, “Alpine” ir izdevība gūt vērtīgu punktu ražu un turpināt iekšējo cīņu.
Jāatgādina, ka tieši Interlagosā pirms pieciem gadiem sadursme ar Okonu laupīja Maksam Verstapenam drošu uzvaru. Neveiklajam mirklim sekoja ļoti apkaunojoša grūstīšanās vēl pēc finiša. Pjēra Gazlī spilgtākās atmiņas ar Brazīliju saistās gadu vēlāk, kad pie “Toro Rosso” stūres izcīnīta pārsteidzoša otrā vieta.
Apžilbina ar smaidu
Kādreizējā “Toro Rosso”, kas nu aizvada savas pēdējās sacīkstes zem “AlphaTauri” zīmola un Franca Tosta vadības jau no sezonas pirmajiem posmiem regulāri atrodama kautkur tuvu pirmā desmitnieka beigām, taču spilgtu rezultātu trūkums ilgāku laiku atsēdināja “Red Bull” juniorus konstruktoru kausa pēdējā pozīcijā.
Sekoja pozitīvas pārmaiņas, tomēr jau atkal Cunoda regulāri trāpījās neīstā laikā, neīstā vietā. Mehiko ir viena no tehniskajām anomālijām, tomēr nav izslēgts, ka Q3 un Top 10 sacīkstē bez konkurentu likstām ir iespējams, turklāt formula beidzot klausa Danielam Rikjardo, kurš uzsācis lielisku renesansi pēc diviem bezcerīgiem gadiem “McLaren” rindās.
Pagājušā gada Sanpaulu GP pole position ieguvēji “Haas” un “Alfa Romeo” vienības diez vai spēs dot prettriecienu. Lai gan pirms pāris posmiem likās, ka “Williams” septītā vieta ir vairāk kā droša, situācija strauji mainījusies – 12 punkti nav nesadeldējams atstatums. Ja Rikjardo izdosies pāris spožas sacīkstes, vieta “Red Bull” sastāvā var parādīties ātrāk kā 2025. gadā.
Pēdējais sprints
Sākotnēji pretrunīgi vērtētais sprinta formāts dāvājis skatītājiem aizraujošas cīņas divu dienu garumā. Sanpaulu GP ir pēdējā reize šosezon, kad to redzēsim, jo Lasvegasā un Abū Dabī čempionāts atgriezīsies pie tradicionālā nedēļas nogales formāta. Starta kārtību nosakot vien dažas stundas pēc vienīgajiem treniņiem, bez lielām iespējām veikt labojumus regulējumos, pat nelielas kļūdas var spēlēt lielu lomu, it īpaši tik īsā trasē kā Interlagosa.
Toties izlieto ūdeni ir iespēja sasmelt – trasē ir labas apdzīšanas iespējas, ko Luiss Hamiltons apliecināja 2021. gadā, startējot sprintu no pēdējās pozīcijas. Lielu lomu var spēlēt straujas izmaiņas trases temperatūrā. Interlagosas trases nosaukums no portugāļu valodas nozīmē ‘starp ezeriem’. Kā jau tas ūdenstilpnēm piederas, tās nereti piesauc lietus mākoņus. Lai gan šoreiz nokrišņu iespēja ir ļoti maza, bargais rudens iestājies arī Brazīlijā, jo temperatūra diez vai pārsniegs 20 grādus. Vai šādos apstākļos varam sagaidīt līdzīgus pārsteigumus kā Magnusena pole position pirms gada?
Kļūsti par F1LV patronu!
Piedalies F1 prognožu spēlē!
Izbaudi sacīkstes F1TV vai Viaplay!
Pievienojies F1 līdzjutēju klubam!