Ar Hyundai Shell Mobis World Rally Team ekipāžas Tjerī Noivila / Martina Vīdages uzvaru noslēdzies FIA pasaules rallija čempionāta (WRC) sezonas desmitais posms EKO Acropolis Rally Greece. Šis bijis viens no izaicinājumiem bagātākais Grieķijas pasaules čempionāta posmiem, kura noslēgumā, Power Stage ātrumposmā, avāriju piedzīvoja Noivila galvenais konkurents cīņā par čempiontitulu Sebastjēns Ožjē, krietni apgrūtinot Toyota Gazoo Racing World Rally Team pilota vēl nesen izvirzītā mērķa sasniegšanu.

Rallija pirmajā dienā ekipāžām bija jāveic seši ātrumposmi, dienas noslēgumā rezultātu tabulas augšgalā izvirzoties igaunim Otam Tanakam, bet viņa Hyundai komandas biedriem aizņemot pārējās pirmā trijnieka vietas – Dani Sordo un Tjerī Noivils attiecīgi otrajā un trešajā pozīcijā. Labākais no Toyota Gazoo Racing WRT komandas pilotiem bija astoņkārtējais pasaules čempions Sebastjēns Ožjē, kurš pēcpusdienā saskārās ar auto turbīnas problēmām, zaudējot vairāk par divām minūtēm. Līdzīga rakstura problēma dienas gaitā bija piemeklējusi arī viņa komandas biedra Elfina Evansa auto, savukārt japānis Takamoto Katsuta, atrodoties rallija līderpozīcijā, rīta daļā nolauza auto riteni un izstājās no tālākas cīņas par uzvaru.

Hyundai pilotu starpā sestdien notika vairākas līderpozīcijas rokādes – vispirms vienā no ātrumposmiem divas riepas nācās mainīt Tanakam, rallija kopvērtējuma augšgalā ļaujot nokļūt Sordo. Vēlāk vienu no auto riepām sabojāja arī Sordo, vadību jau pārņemot čempionāta līderim Noivilam. Līdz dienas pēdējam ātrumposmam Ožjē izdevās pietuvoties Sordo, tomēr spānis noturēja pozīciju, ļaujot Noivilam gūt lielāku punktu pārsvaru pār Ožjē kopvērtējumā.

Svētdienā ekipāžām bija jāveic noslēdzošie trīs ātrumposmi. Pirmajos divos no tiem ātrākais bija Ožjē, kurš mēģināja revanšēties par sestdien zaudēto, kamēr rallija absolūtajā ieskaitē pārliecinošu līderpozīciju noturēja Noivils. Pēdējais Power Stage ātrumposms pavisam nelāgi izvērtās Ožjē, kurš, cīnoties par maksimālajiem punktiem svētdienas Super Sunday un Power Stage ieskaitēs, piedzīvoja avāriju, auto apmetot kūleni. Tas rallija kopvērtējumā ļāva Sordo atgūt otro pozīciju, savukārt Tanakam pacelties uz trešo vietu, rallija finišā Hyundai komandai iegūstot visu goda pjedestālu. Ožjē gan vēlāk izdevās sasniegt finiša līniju, saņemot sestdienā iegūtos 13 punktus, jo pilnīgas izstāšanās gadījumā netiek piešķirti arī sestdienas punkti.

Svētdienas Super Sunday ieskaitē triumfēja Tanaks, iegūstot papildu septiņus punktus, bet aiz viņa M-Sport Ford World Rally Team pilots Adriens Formo un Toyota braucējs Evanss. Noslēdzošajā Wolf Power Stage ātrumposmā maksimālos punktus ieguva Formo, ātrāko trijniekā ierindojoties arī Tanakam un Evansam. Formo svētdienas rezultāts bija šī rallija vienīgais pozitīvais aspekts M-Sport Ford komandai, kuras braucēji jau piektdienā piedzīvoja problēmas un izstājās no tālākas cīņas par augstām vietām.

WRC2 čempionātā unikāla situācija – pirmajās divās vietās ierindojās soms Sami Pajari un igaunis Roberts Virvess, pēc 305,30 kilometru veikšanas abiem pilotiem sasniedzot pilnībā identisku laiku 3 stundas, 45 minūtes un 5,3 sekundes. Uzvara gan pienācās Pajari, jo viņš bija uzvarējis rallija pirmo ātrumposmu.

“Man nebija informācijas, ka tas bija Ožjē. Tad es kādus divus kilometrus vēlāk prasīju stūrmanim vai tas bija Ožjē, un viņš teica, ka jā. Tad es sapratu, ka man tikai jātiek līdz finišam. Kopumā šī bija sarežģīta nedēļas nogale, jau kopš sestdienas rīta mēs nedrīkstējām pieļaut nevienu kļūdu. Mums vajadzēja stabilu ritmu un to mēs arī izdarījām. Esmu ļoti lepns par savu komandu, mašīna šonedēļ strādāja lieliski,” stāsta rallija uzvarētājs Tjerī Noivils, kuram šī ir tikai otrā uzvara FIA pasaules rallija čempionāta 2024. gada sezonā.

Trīs posmus pirms sezonas beigām Noivils kopvērtējumā sakrājis 192 punktus, par 34 punktiem apsteidzot komandas biedru Tanaku, bet par 38 apsteidzot Ožjē. Arī ražotāju ieskaitē Hyundai Shell Mobis WRT komanda palielinājusi savu pārsvaru – Korejas autoražotājam nu ir 445 punkti, kamēr Toyota Gazoo Racing WRT seko ar 410 punktiem. Krietni tālāk aizmugurē ir M-Sport Ford World Rally Team vienība ar 226 punktiem.

Rezultāti:

WRC kopvērtējums: