Neskatoties uz Oskara Piastri sadursmi startā ar Maksu Verstapenu, “McLaren” komandai pēdējā F1 posmā Abū Dabī izdevās pirmo reizi kopš tālā 1998. gada nodrošināt uzvaru Konstruktoru kausa kopvērtējumā. Sacensībās pārliecinoši uzvarēja Lando Noriss, otrais šo posmu pabeidza Karloss Saincs, bet Šarls Leklērs no 19. vietas startā aizcīnījās līdz trešajai finišā.

Noriss startā pārliecinoši noturēja vadību no pole position, kamēr Verstapens, ticis garām Saincam, pirmajā līkumā mēģināja pa iekšmalu apdzīt Piastri, tomēr izraisīja sadursmi. Abas formulas saslīdēja, kā rezultātā tika zaudētas daudzas pozīcijas, bet Piastri atkrita uz pašām beigām. Drīz pēc starta līdzīgi Valteri Botass līkumā aizķēra Serhio Peresa mašīnu, pēc kā “Red Bull” braucējs piedzīvoja izstāšanos. Uz neilgu laiku tika izsludināts virtuālās drošības mašīnas periods.

Pēc notikumiem startā uz otro pozīciju bija pacēlies Saincs, jau trešais bija Pjērs Gazlī, kuram sekoja Džordžs Rasels, Niko Hilkenbergs un Fernando Alonso. Lielisks starts no pēdējās rindas bija padevies Leklēram, kurš ieguva 11 pozīcijas un jau atradās pirmajā desmitniekā.

Verstapens jau bija atgriezies pirmajā desmitniekā, kad saņēma desmit sekunžu sodu par sadursmes izraisīšanu. Tomēr arī Piastri tika pie tāda paša soda, jo restartā bija pamanījies no aizmugures uztriekties Franko Kolapinto formulai. “Williams” pilots pārdūra riepu un devās boksos, tāpat uz riepu maiņu iebrauca “McLaren” pārstāvis.

Saincs atradās aptuveni četras sekundes aiz līdera Norisa, kad 26. aplī devās uz vienīgo riepu maiņu. Sacensību līderis pitstopā devās jau apli vēlāk, taču, atgriežoties trasē, sāncensis bija pietuvojies līdz mazāk kā divām sekundēm. Pēc tam “McLaren” pilots atkal palielināja pārsvaru. Leklērs bija paguvis veikt vēl vairākas apdzīšanas un boksos pabija kādu brīdi pirms līderiem, bet, kad riepas bija nomainījuši visi tiešie konkurenti, bija pacēlies jau uz trešo pozīciju. Kādu laiku gan priekšā atradās Luiss Hamiltons, kurš vienīgais no visiem bija startējis ar cietā sastāva riepām. Verstapens pitstopa laikā izcieta desmit sekunžu sodu, kas viņu tobrīd atbīdīja uz 11. vietu.

31. aplī sadursmi piedzīvoja divi piloti, kuriem šis, vismaz pagaidām noteikti, ir pēdējais posms F1 karjerā. Kevins Magnusens gāja uz apdzīšanu, bet Botass pirms līkuma nespēja nobremzēt, nobloķēja riteņus un uztriecās virsū “Haas” formulai. Pēc startēšanas no pirmā desmitnieka, Botass piedzīvoja divus incidentus, pēc otrā aizbraucot uz boksiem, lai izstātos. Līdz ar to šosezon viņš kā vienīgais no pilotiem, kurš startēja visos posmos, palicis bez punktiem.

Kad boksos bija iebraukuši visi piloti, Noriss jau atkal bija iekrājis drošu pārsvaru pār Saincu, kuram tālu aizmugurē sekoja Leklērs, tad ceturtajā vietā brauca Rasels, pēc tam Gazlī un Hilkenbergs, bet Hamiltons ar atšķirīgo stratēģiju bija pacēlies līdz septītajai pozīcijai. Pēc tam septiņkārtējais F1 čempions ar mīkstāka sastāva riepām nekā sāncenši apdzina abus priekšā braucošos, nokļuva piektajā vietā un sāka dzīties pakaļ komandas biedram.

Vadošie braucēji neizvēlējās veikt otro pitstopu, un Noriss pārliecinošā manierē finišēja priekšā “Ferrari” pārstāvjiem Saincam un Leklēram, izcīnot ceturto uzvaru sezonā. “Mercedes” duets pēdējo reizi šādā sastāvā sekoja nākamajās pozīcijās – vēl pēdējā aplī Hamiltonam izdevās apdzīt Raselu cīņā par ceturto vietu. Verstapens spēja apdzīt vairākus sāncenšus un finišēja sestais, aiz sevis atstājot Gazlī un Hilkenbergu. Ar diviem pitstopiem devīto vietu izcīnīja Alonso, bet Piastri neveiksmīgajā sacīkstē aizcīnījās līdz desmitajai vietai un pēdējam pieejamajam punktam.

Līdz ar to vēsturē garākā F1 sezona ir noslēgusies. “Red Bull” pilots Verstapens ceturto reizi karjerā un ceturto gadu pēc kārtas jau priekšlaicīgi bija nodrošinājis titulu pilotu ieskaitē. Tikmēr “McLaren” šis ir pirmais Konstruktoru kausa tituls pēc 26 gadu pārtraukuma un devītais visā komandas vēsturē. Nākamā sezona startēs pēc nedaudz vairāk kā trim mēnešiem, 16. martā, kad Austrālijā tiks aizvadīts 2025. gada pirmais posms.

Abū Dabī GP rezultāti:

Kopvērtējums: