Amerikāņu pilots Raiens Hanters-Rejs svētdienas vakarā Indianapolisā, pēc saspringtas cīņas pēdējos apļos ar brazīlieti Elio Kastronevesu, pirmo reizi karjerā kļuva par prestižo “Indy 500” sacensību uzvarētāju., ziņo portāls Autoeuro.lv.

Sacensībai atsākoties pēc sarkano karogu perioda, līdz finišam bija atlicis mazāk nekā desmit apļi. Tobrīd izkristalizējās, ka galvenie pretendenti uz uzvaru būs “Andretti Autosport” vienības piloti Raiens Hanters-Rejs un Marko Andretti, kā arī Elio Kastronevess no “Penske”, kurš Indianapolisā savā karjerā jau ir uzvarējis trīs reizes. 

Tuvojoties finišam, Andretti no cīņas atkrita, bet Hanters-Rejs un Kastronevess vairākas reizes apdzina viens otru. Izšķiroši manevru pēdējā aplī veica Hanters-Rejs un Kastronevess, lai gan finiša taisnē mēģināja tikt blakus, piekāpās par 0.060 sekundēm. Andretti finišēja trešais, pirmo piecinieku noslēdza Karloss Munjoss un Huans Pablo Montoija, bet NASCAR pilots Kurts Bušs ieguva sesto vietu un kļuva par 2014. gada “Indy 500” sacensību labāko debitantu. Hanters-Rejs tikmēr ir pirmais amerikānis, kurš uzvarējis “Indy 500” sacensībās, kopš 2006. gada, kad to paveica Sems Hornišs juniors. 

Sacensību lielākā daļa tika aizvadīta bez neviena incidenta un tikai 149. aplī pēc Čārlija Kimbola avārijas pirmo reizi tika izkārti dzeltenie karogi. Vēlāk sekoja arī citas avārijas, bet desmit apļus pirms finiša pamatīgi sienā ietriecās Taunsends Bels, kurš tobrīd uz atšķirīgas pitstopu stratēģijas rēķina bija iekļuvis cīņā par vadošajām pozīcijām. Trases darbiniekiem, lai salabotu barjeru, bija nepieciešams veikt pat metināšanas darbus, tādēļ sacīksti nācās apturēt. 

IndyCar sezona turpināsies jau šajā nedēļas nogalē, kad Detroitā norisināsies uzreiz divas sacensības pēc kārtas. 

2014. gada “Indy 500” rezultāti 

1.Ryan Hunter-Reay (Andretti/Honda), 200 
2.Hélio Castroneves (Penske/Chevrolet), 200 
3.Marco Andretti (Andretti/Honda), 200 
4.Carlos Mun~oz (Andretti/Honda), 200 
5.Juan Pablo Montoya (Penske/Chevrolet), 200 
6.Kurt Busch (Andretti/Honda), 200 
7.Sébastien Bourdais (KV/Chevrolet), 200 
8.Will Power (Penske/Chevrolet), 200 
9.Sage Karam (Dreyer & Reinbold/Chevrolet), 200 
10.JR Hildebrand (Carpenter/Chevrolet), 200 
11.Oriol Servia (Rahal Letterman Lanigan/Honda), 200 
12.Simon Pagenaud (Schmidt Peterson/Honda), 200 
13.Alex Tagliani (Fisher Hartman/Honda), 200 
14.Jacques Villeneuve (Schmidt Peterson/Honda), 200 
15.Sebastian Saavedra (KV/Chevrolet), 200 
16.James Davison (KV/Chevrolet), 200 
17.Carlos Huertas (Coyne/Honda), 200 
18.Ryan Briscoe (Ganassi/Chevrolet), 200 
19.Takuma Sato (Foyt/Honda), 200 
20.Jack Hawksworth (Herta/Honda), 200 
21.Mikhail Aleshin (Schmidt Peterson/Honda), 198 
22.Justin Wilson (Coyne/Honda), 198 
23.Martin Plowman (Foyt/Honda), 196 
24.Pippa Mann (Coyne/Honda), 193 
25.Townsend Bell (KV/Chevrolet), 190 
26.Tony Kanaan (Ganassi/Chevrolet), 177 
27.Ed Carpenter (Carpenter/Chevrolet), 175 
28.James Hinchcliffe (Andretti/Honda), 175 
29.Scott Dixon (Ganassi/Chevrolet), 167 
30.Josef Newgarden (Fisher Hartman/Honda) ,156 
31.Charlie Kimball (Ganassi/Chevrolet), 149 
32.Buddy Lazier (Lazier/Chevrolet), 87 
33.Graham Rahal (Rahal Letterman Lanigan/Honda), 44

IndyCar kopvērtējums pēc 5. posma: 

1. Ryan Hunter-Reay, 274 
2. Will Power, 234 
3. Helio Castroneves, 220 
4. Simon Pagenaud, 211 
5. Marco Andretti, 192 
6. Carlos Munoz, 160 
7. Juan Pablo Montoya, 152 
8. Sebastien Bourdais, 143 
9. Scott Dixon, 132 
10. Justin Wilson, 123 
11. Ryan Briscoe, 121 
12. Takuma Sato, 113 
13. Jack Hawksworth, 113 
14. Josef Newgarden, 109 
15. James Hinchcliffe, 105 
16. Tony Kanaan, 104 
17. Sebastian Saavedra, 101 
18. Mikhail Aleshin, 96 
19. Mike Conway, 93 
20. Carlos Huertas, 93 
21. Charlie Kimball, 92 
22. Oriol Servia, 88 
23. Kurt Busch, 80 
24. Graham Rahal, 79 
25. JR Hildebrand, 66 
26. Sage Karam, 57 
27. Ed Carpenter, 53 
28. James Davison, 34 
29. Jacques Villeneuve, 29 
30. Alex Tagliani, 28 
31. Townsend Bell, 22 
32. Pippa Mann, 21 
33. Martin Plowman, 18 
34. Buddy Lazier, 11 
35. Franck Montagny, 8 

1 KOMENTĀRS

  1. Klasika! Kārtējais grandiozais sacensību noslēgums, kad nav iespējams nosēdēt dīvānā! Šoreiz bez sentimentālas drāmas, taču lieliskā cīņas garā.
    Turklāt uzvarēja labākais – kaut nedaudz, bet tomēr Hanters-Rejs visu sacīkstes noslēguma daļu bija maķenīt ātrāks par pārējiem, tāpēc arī apspēlēja gan Helio, gan Marko. Protams, nevar zināt, kā viss būtu beidzies, ja savā starpā nesaķertos Karpenters un Hinčklifs – vēl vienīgie divi, kuri bija spējīgi izturēt līderu tempu.
    Respekts NASCAR-ietim Kurtam Bušam – negaidīti stabils sniegums. Lai gan izskatījās, ka tieši tāds bija viņa uzstādījums – mierīgi izdzīvot līdz beigām, ko Andretti komandas mašīna ļāva paveikt augstajā 6.vietā. Līdzīgā stilā šķiet brauca arī Montoija, ļaudams ‘trakajiem’ izplosīties un sasist mašīnas, kamēr pats iestūrēja 5.pozīcijā.
    Pārsteidza, ka pilnīgi nekādi bija trešās superkomandas Ganassi pārstāvji – viņiem šī gada Indy 500 murgs jāaizmirst pēc iespējas ātrāk.

  2. Tiešām, lieliska sacīkste! Un tik ilgi bez neviena dzeltenā karoga. Fanoju par Hanteru-Reju (vai M.Andreti,E.Kārpenteru utml.), jo Kastronevesam tāpat ir pietiekami daudz Indy500 titulu.
    Pēc F1 tas bija, kā diena pret nakti, izteiksmīgas krāsas (uzreiz redz, kas ir kas), dinamiska cīņa – apdzīšana gan pa iekšmalu, gan pa ārmalu…
    P.S. Kārpenteru ar Hinčklifu kopā “saveda” laikam T.Bells, pats aizšmaukdams garām pa ārējo trajektoriju.
    Pat pēc 145 apļiem bez dzeltenajiem karogiem, visi joprojām brauca tuvu viens otram! Tā kā nevar apgalvot, ka ar tiem tika radīta mākslīga intriga, kā te dažs labs apgalvo.

    • Taisnība, Kastronevesam jau ir trīs Indy 500 triumfi, taču viņa ceturtā uzvara tiek gaidīta – sen neviens nav pievienojies četrkārtējo čempionu klubiņam. Ja izdotos vakar, būtu ļoti simboliski – dzeltenais Pennzoil mašīnas krāsojums jau pats par sevi ir leģenda 😀

  3. Sava daļa slavas pienākas gan Hanteram-Reijam, gan Bušam un Montoijam, bet par galveno pasākuma (ne)varoni laikam jāuzskata Bells. Lielāko sacīkstes daļu nekas tāds dižs nenotika līdz brīdim, kad, laikam galīgi noreibis no riņķošanas, Bells vispirms sastūma kopā Kārpenteru ar Hinčkliffu, un nedaudz vēlāk, lai pieliktu punktu savām mocībām, relatīvā vientulībā pats uz savu roku iepļāva bortā tā ka skaidas pašķīda uz visām pusēm, tādejādi izraisot Red Flags un aizraujošu finiša spurtu pēc restarta.

  4. Es gan nefanoju par RHR, bet nu vells parādīja, ka viņam pofig: ielas trase, ovāls, road course – pie kājas: uzvarēt var visās. Bet nu lielākais abloms bija tas, ka Vils Pauers un Huans Pablo sev uztaisīja šaizi ar ātruma pārsniegšanu boksu celiņā… Nebūtu šitie $#&%, moš finišs būtu biš savādāks. 😉