Makss Verstapens un citi Formula 1 piloti atbalstīja Fernando Alonso un Estebanu Okonu, kuri abi pirmajos divos posmos pieļāva kļūdu, nenostājoties precīzi savā starta laukumā un saņēma sodu par to. Vairums pilotu piekrīt, ka pie vainas ir nepietiekams redzamības leņķis jaunās paaudzes formulās.

Bahreinā 5s sodu par sava starta laukuma neievērošanu saņēma Estebans Okons, bet Saūda Arābijā par tādu pašu pārkāpumu tika sodīts Fernando Alonso, kurš neskatoties uz to spēja finišēt uz goda pjedestāla.

Vairums piloti, kas tika aptaujāti šajā jautājumā, piekrīta, ka jauno formulu garākie purngali, lielāki riteņi ar ‘dubļu sargiem’ virs tiem vēl vairāk ierobežo pilotu redzamību tuvā attālumā, kas jau iepriekš formulu tipa mašīnām bija nepietiekama.

Slikta redzamība

“Galvenais iemesls, kāpēc piloti netrāpa savā starta laukumā pilnīgi precīzi ir sliktā redzamība,” skaidroja Verstapens. “Līdzīga situācija ir ar balto līniju un trases robežām. Protams, mēs varam daudz strīdēties par to vai šāda kļūda dod priekšrocības un vai pilots ir ieguvējs, ja nav precīzi nostājies savā starta vietā. Noteikumi ir nepieciešami, ja visi sāks to izmantot un nostāsies būtiski ārpus sava stata laukuma, lai iegūtu labumu starta mirklī. Taču neliela kļūda priekšrocības nedod. Man nav padoma, ko tieši mēs varētu mainīt noteikumos.”

F1 bremžu sistēma: kā 18″ riteņi izmainīja spēles laukumu

Arī Serhio Peress piekrita, ka nav nemaz tik viegli trāpīt sava starta laukumā: “Tas ir pietiekami sarežģīti. Es pats biju ļoti piesardzīgs un apstājos agrāk, jo vizuāli nevar redzēt, kur tieši esmu. Mums jāizdomā labāks veids, kā precīzāk noteikt to vai pilots ir savā vietā. Šobrīd es bieži paļaujos uz veiksmi un ceru, ka esmu trāpijis precīzi laukumā.”

Sods pārāk bargs

Arī pilotu asociācijas direktors Džordžs Rasels, kurš būtu tiešais ieguvējs no jebkāda Fernando Alonso soda pēc finiša Džidā, piekrita, ka 5s sods par niecīgu neprecizitēti ir pārāk bargs.

“Mēs sēžam pārāk zemu un esmu tuvu riepām, līdz ar to vispār neredzam, kas notiek asfalta līmenī,” skaidroja bitu pilots. “Papildus starta laukumam mums ir dzeltenās līnijas un pat tās es reizēm neredzu. Mums šajā jautājumā jāsāk izmantot veselais saprāts un pārkāpums jāsamēro ar sodu, jo citādi tas ir pārāk bargs.”

Jāpiebilst, ka FIA norādītais starta laukums jāievēro arī tīri tehnisku iemeslu dēļ – laukuma ietvaros asfaltā iestrādāti elektroniskie uztvērēji, kas uztver formulu priekšā un aizmugurē novietotos sensorus un līdz ar to var precīzi fiksēt falšstarta mirkli.