Otro uzvaru sezonā pēc kārtas naktī uz pirmdienu Longbīčā, ASV notikušajā IndyCar čempionāta trešajā posmā ieguva “Penske” vienības pilots Vils Pauers no Austrālijas.

Pauers bija viens no tiem 14 pilotiem, kas dzinēja nomaiņas dēļ saņēma desmit starta pozīciju sodu un rezultātā sacensības uzsāka tikai no 12. vietas. Vadībā viņam izdevās nokļūt pateicoties atjautīgai pitstopu stratēģijai, taču pēdējos apļos arī nācās noturēties aiz sevis aizmugurē lieliski braucošo Saimonu Paženo no “Schmidt” komandas.

“F1LV

Pēdējo boksu apmeklējumu Pauers veica salīdzinoši agri un bija spiests taupīt degvielu, lai aizbrauktu līdz finišam, kamēr Paženo stratēģija bija atšķirīga. Francūzis pēdējo reizi pitstopā iebrauca daudz vēlāk, no pirmās pozīcijas atkrītot uz ceturto, taču, atšķirībā no Pauera, varēja braukt pilnā ātrumā. 30 apļu laikā Paženo izdevās apdzīt Rubensu Barikello un Takumu Sato, kuri tobrīd atradās priekšā, taču uzveikt līderi Paueru neizdevās.

Sato būtu ieguvis trešo vietu, taču viņu no trases izgrūda Raiens Hanters-Rejs, par ko vaininieks saņēma 30 sekunžu sodu. Tas uz pjedestāla ļāva nokļūt Hantera-Reja komandas biedram “Andretti” vienībā Džeimsam Hinčklifam.

No pirmās starta rindas sacensība uzsākušais debitants Džozefs Ņūgārdens jau pirmajā līkumā mēģināja apdzīt “pole position” īpašnieku Dario Frankiti, taču izbrauca par tālu ārmalā un ietriecās drošības nožogojumā. Tāpat sacīkstē Longbīčas ielās notika arī vairākas citas avārijas, visiespaidīgāko lidojumu piedzīvojot Marko Andretti, kura formula gandrīz apmeta kūleni.

Čempionam Frankiti šī bija vēl viena neveiksmīga nedēļas nogale un viņš finišēja tikai 15. vietā, kamēr tikai divas pozīcijas augstāk finišu šķērsoja pirmā posma uzvarētājs Elio Kastronevess.

Longbīčas GP sacensību spilgtākie momenti

Longbīčas GP izcīņas rezultāti

Vieta Pilots Komanda Apļi Laiks
1. Will Power Penske-Chevrolet 85 1:54:01.6082
2. Simon Pagenaud Schmidt-Honda 85 +0.8675
3. James Hinchcliffe Andretti-Chevrolet 85 +13.2719
4. Tony Kanaan KV-Chevrolet 85 +18.1951
5. JR Hildebrand Panther-Chevrolet 85 +22.9947
6. Ryan Hunter-Reay Andretti-Chevrolet 85 +42.5631
7. Ryan Briscoe Penske-Chevrolet 85 +1m40.1271
8. Takuma Sato Rahal-Honda 84 +1 aplis
9. Rubens Barrichello KV-Chevrolet 84 +1 aplis
10. Justin Wilson Coyne-Honda 84 +1 aplis
11. James Jakes Coyne-Honda 84 +1 aplis
12. EJ Viso KV-Chevrolet 84 +1 aplis
13. Helio Castroneves Penske-Chevrolet 84 +1 aplis
14. Ed Carpenter Carpenter-Chevrolet 83 +2 apļi
15. Dario Franchitti Ganassi-Honda 82 +3 apļi
16. Oriol Servia Dreyer & Reinbold-Lotus 82 +3 apļi
17. Sebastien Bourdais Dragon-Lotus 82 +3 apļi
18. Charlie Kimball Ganassi-Honda 80 +5 apļi
19. Katherine Legge Dragon-Lotus 80 +5 apļi
Izstājās
Simona de Silvestro HVM-Lotus 74
Alex Tagliani Herta-Lotus 46
Mike Conway Foyt-Honda 41
Scott Dixon Ganassi-Honda 27
Graham Rahal Ganassi-Honda 23
Marco Andretti Andretti-Chevrolet 22
Josef Newgarden Fisher-Honda 0


IndyCar kopvērtējums pēc 3. posma

Vieta Pilots Valsts Komanda Punkti
1 Will Power Austrālija Penske 127
2 Helio Castroneves Brazīlija Penske 103
3 Simon Pagenaud Francija Schmidt 100
4 Scott Dixon Jaunzēlande Ganassi 96
5 James Hinchcliffe Kanāda Andretti 95
6 Ryan Hunter-Reay ASV Andretti 81
7 Ryan Briscoe Austrālija Ganassi 73
8 Graham Rahal ASV Ganassi 62
9 Rubens Barrichello Brazīlija KV 59
10 J.R. Hildebrand ASV Panther 57
11 Tony Kanaan Brazīlija KV 54
12 Ernesto Viso Venecuēla KV 54
13 Justin Wilson Lielbritānija Coyne 52
14 Dario Franchitti Lielbritānija Ganassi 52
15 Mike Conway Lielbritānija Foyt 50
16 Takuma Sato Japāna Rahal Letterman Lanigan 48
17 Sébastien Bourdais Francija Dragon 47
18 Marco Andretti ASV Andretti 45
19 Oriol Servia Spānija Dreyer & Reinbol 45
20 Charlie Kimball ASV Ganassi 44
21 James Jakes Lielbritānija Coyne 43
22 Josef Newgarden ASV Fischer 42
23 Ed Carpenter ASV Carpenter 40
24 Alex Tagliani Kanāda Herta 37
25 Katherine Legge Lielbritānija Dragon 36
26 Simona de Silvestro Šveice HVM 36

1 KOMENTĀRS

  1. Iekrita acīs Andreti avārija, kas diezgan uzskatāmi nodemonstrēja, ka jaunās un it kā drošās šasijas ar visiem tiem sānu un aizmugures veidojumiem nemaz tik drošas nav. Šoreiz paglāba nosacīti mazais ātrums. Ja attiecīgais incidents būtu noticis ovālā, iespējams būtu kārtējais brutālais lidojums žogā…

  2. Skatījos tiešajā naktī: tas ka indy mašīnas “go airborne” ir bijis, ir un būs, to novērst varētu tikai padarot tās par kaukādiem lēniem, kroplīgiem monstriem… DW šasijā un “bodyworkā” uzsvars ir likts tieši uz drošību un dažādu prikolu iespējamību ovālos, ne street vai road course, beztam tādi manevri, kuru izpildīja Greiems, ovālos nemaz nav iespējami 😛

    • Manevri varbūt arī nav tie tipiskākie ovāliem, taču ne jau tie ko izšķir. Sadursme bija praktiski ritens ritenī un tas aizmugures ‘bodywork-s” neko nedeva. Ja ātrums būtu 360 km/h, Andreti aizietu pa gaisu kā šampanieša pudeles korķis 🙂