Pagājušajā nedēļas nogalē norisinājās piektais šīs sezonas posms rallijsprinta čempionātā. Lai arī rallijā uzvarēja čempionātā nestartējoši piloti, tomēr tas nenozīmē, ka čempionāts būtu garlaicīgs vai lēns. Tieši otrādi šeit notiek saspraigas un skatāmas cīņas, kas uz sezonas beigām tikai saasinās. Turpmākajos trijos posmos pilotiem vēl būs iespēja cīnīties par 38,5 punktiem.

“F1LV

Vienīgā klase, kurai atlikuši vairs tikai divi posmi un 22 punktu izcīņa, ir ROAD. Šeit čempionāta vadībā ir izvirzījusies Kaspara Borga/Andra Pāpes ekipāža ar 53,5 punktiem, kura savus tuvākos sekotajus apsteidz par 9,5 punktiem. Lai izcīnītu titulu viņai divos posmos ir jāizcīna 14 punkti. Tuvākie sekotāji Elmāra Tikuma un Edgara Trūpa ekipāžas ir izcīnījušas 44 un 41 punktu. Faktiski arī šīs ekipāžas ir nodrošinājušas sev pjedestālu, jo tuvākie sekotāji Vilnis un Zane Freji ir izcīnījuši tikai 27 punktus.

1600 cm3 klasē par līderi ir izvirzījusies Raivja Ozoliņa ekipāža, kura ir izcīnījusi 53 punktus. Tuvākie sekotāji Mārcis Strautiņš/Guntis Mūrnieks jau ir atpalikuši par 9 punktiem. Tomēr jāatcerās, ka šo atstarpi var sadeldēt vienā posmā un līdz ar to šai ekipāžai ir reālas iespējas vēl pacīnīties par titulu. Kaspara Kaņepa Kalniņa ekipāža, kura ir kāpusi uz pjedestāla pēdējos divos posmos ir izcīnījusi 27 punktus, tomēr viņu iespējas cīnīties par titulu ir tuvu nullei pat tādā gadījumā, ja viņi izcīna uzvaras visos nākamajos posmos, jo iespēja, ka Ozoliņa un Strautiņa ekipāžas izstāsies visos trijos posmos pēc kārtas, ir ļoti maza.

4WD klasē ļoti labu sniegumu demonstrē Jāņa Patmalnieka ekipāža, kura visos notikušajos posmos ir izcīnījusi trīs uzvaras, kas likumsagarīgi dod ekipāžai 11 punktu handikapu pār Edgaru Enkuru/ Aināru Jankoviču, kuri ir izcīnījusi 45,5 punktus. Trešajā vietā atrodas Rimanta Kalniņa ekipāža, bet tāpat kā 1600 klasē vairs īsti nevar iesaistīties cīņā par čempina titulu, jo ir izcīnījusi tikai 27,5 punktus, kas ir 29 punktu iztrūkums līdz līderim.

Interesantākās cīņas par titulu noteikti ir gaidāmas 2WD open klasē, kur startē arī vieni no ātrākajiem vienas ass piedziņas pilotiem Latvijā – Jānis Berķis un Ralfs Sirmacis. Tieši Ralfs Sirmacis šobrīd ir čempionāta vadībā ar 36,5 punktiem Tomēr jāņem vēra ka viņš startē divos čempionātos, kas nozīmē, ka viņam visticamāk būs jāizlaiž divi posmi, kas apgrūtinās cīņu par čempiona titulu rallijsprintā. Tuvākie sekotāji no viņa atpaliek 7 punktus vēl 3 robežās pašlaik atrodas piecas eipāžas, ar pilotiem Ģirtu Troganu, Kasparu Brenci, Viesturu Tilgasu, Jāni Berķi un Ati Bruņinieku priekšgalā. Tā kā Ralfs Sirmacis praktiski ir nodrošinājis sev Latvijas rallija čempiona titulu R2 klasē, viņš var atļauties nestartēt pēdējā posmā Latvijas rallija čempionātā, bet startēt rallijsprinta ieskaitē. Lai tā varētu darīt viņam Igaunijā jānobrauc ātrak par saviem komandas biedriem un atlikušie posmi būs vairs tikai formalitātē. Faktiski nestartēšana divos no trijiem pēdējiem posmiem Sirmacim nozīmē atvadīšanos no cīņas par Latvijas rallijsprinta čempiona titulu.

Jaudīgākajā čempionāta klasē 4WD Open vadībā ir nostiprinājusies Edija un Kārļa Bergmaņu ekipāža, kura ir izcīnījusi 52 punktus un nu jau par 17 punktiem apsteidz Skakausku ekipāžu. Trešajā vietā atrodas Ginta Bremzes ekipāža, kura ir izcīnījusi 31 punktu. Mārtiņam un Andrim Skakauskiem būs jāpieliek visas pūles, lai pēdējie čempionāta posmi nekļūtu vairs par formalitāti.

Nākamais rallijsprinta posms norisināsies pēc pusotra mēneša un 24. – 25. augustā Liepājas pusē – rallija “Kurzeme 2012” ietvaros. Šis rallijs jau gadu desmitiem ir pulcinājis Latvijas spēcīgākos braucējums, redzēsim ko organizatori mums būs sarūpējuši šogad.