Ungārijas GP posms iesāks 2012.gada sezonas atlikušo 10 sacīkšu nogriezni, tomēr uzreiz pēc Budapeštas sekos augusta brīvdienas.
Hungaroringa trase, kas Formula 1 kalendārā parādījās 1986.gadā, nenoliedzmi iepriekš ir bijusi Latvijas līdzjutēju iecienītākā (pieejamā) vieta, uz kurieni doties vērot Formulu 1 klātienē. Arī es pirmo reizi F1 dzinēju skaņu dzirdēju tieši Ungārijā, kad 1997.gadā ierodoties Hungaroringa trasē un šokā uzzināju par Deimona Hila (ar “Arrows”) 3.vietu kvalifikācijā. Arī sacīkstē Hils toreiz lika visiem pārsteigumā neatvērt mutes, jo bija par mata tiesu no uzvaras, kad 2 apļus līdz finišam viņa “Arrows” pārstāja darboties hidraulikas sistēma. Toreiz acīmredzot Žaks Vilnēvs izcīnīja savas karjeras nepelnītāko uzvaru.
Kopš tā laika Ungārijā bijušas arī pietiekami daudz garlaicīgas sacīkstes un tam ir zināms pamats – šaura un līkumota trase atgādina pāraugušu kartodromu, kur pirms “Pirelli” un DRS ēras bija grūtības ar apdzīšanu. Protams, lietus vienmēr rada izņēmumus un turklāt Hungaroringā trīs no aktīvajiem pilotiem ir izcīnījuši savas pirmās GP uzvaras: Džensona Batons (2006), Fernando Alonso (2003) un Heiki Kovalainens (2008).
Batons pēc ļoti aizraujošas slapjā laika sacīkstes Ungārijā uzvarēja pērn un ļoti iespējams viņš ir reālākais kandidāts uz uzvaru arī šogad, lai gan “McLaren” šoreiz cer tieši uz sausu un karstu laiku, kāds tradicionāli komandas sagaida Karpatu reģionā. “McLaren” pēdējos astoņos gados Ungārijā ir izcīnījuši piecas uzvaras, kas nozīmē, ka statistika ir viņu pusē. Ja arī laiks nepievils, tad beidzot būs iespēja pārbaudīt iespaidīgo uzlabojumu paketi, kas tika sagatavota jau uz Silvestonas posmu, tomēr nepastāvīgais laiks tikai sausos trases brīžos ļāva Hamiltonam un Batonam nojaust par iespējamo uzlabojumu potenciālu.
Kas attiecas uz “Ferrari”, tad šobrīd sarkanie ar Alonso pie stūres var uzvarēt jebkur. Tas ir visai fenomenāls progress, ja atceramies, ka sezonas pirmajā posmā Alonso kvalifikācijā bija 1,5s lēnāks par uzvarētāju Hamiltonu. Tikmēr “Red Bull” atkal ir dabūjuši pa pirkstiem, mēģinot ielīst vēl vienā tehnisko noteikumu spraugā. Atzinība viņiem par neatlaidību un atjautību, tomēr FIA tiesneši arī ir cilvēki un viņiem nepatīk kļūt par izsmieklu – jau uz Ungāriju noteikumu caurumu par dzinēja regulējumiem aizlāpīšot.
Ungārijas trase nebūs apdzīšanas Meka un turklāt pole ieguvējam starta taisnes tīrajā pusē ir ievērojamas priekšrocības. To pierāda pēdējo desmit gadu statistika, kad tikai vienu reizi pirmās starta vietas īpašnieks nav spējis nosargāt līdzerpozīciju, izbraucot no pirmā līkuma. Tas bija 2008.gadā, kad Felipe Masa apkaunoja Luisu Hamiltonu. Lūkosim vai svētdien būs vēl viens izņēmums likumam.