Uzreiz pēc finiša internetā parādījās informācija par Sebastiana Fetela apdzīšanas manevru zem dzeltenajiem karogiem, tomēr izrādās tas nav vienīgais precedents.
Youtube kanālā vakar parādījās ļoti labs analīzes video, kur lietotājs ‘Nick G’, izmantojot oriģinālos translācijas kadrus, ir izpētījis visus trīs Fetela dzelteno karogu incidentus.
Ja pirmajos divos gadījumos ar Kamui Kobajaši un HRT formulu, Fetela rīcība atbilst noteikumiem, tad trešajā gadījumā ar Žana Ērika Verņē apdzīšanu (video no 9:32) Fetels ir pārkāpis noteikumus.
Šeit var pacelties diskusija par to, ka Verņē apzināti laidis garām Fetelu (“Toro Rosso” un “Red Bull” barojas no viena katla), tomēr šajā gadījumā nav nozīmes – noteikumos rakstīts, ka dzelteno karogu zonā apdzīt nedrīkst un Verņē, laižot garām Fetelu, ir viņu iegāzis. No otras puses iespējams, ka francūzis vienkārši samazinājis ātrumu dzelteno karogu fāzē. Pievērsiet uzmanību Fetela formulas stūrei, uz kuras displeja malās redzamas divas dzeltenas lampiņas, kas papildus informē pilotu par dzelteno katrogu darbības zonu un lampiņas nodziest īsi pēc tam, kad Fetels veicis apdzīšanas manevru.
PAPILDINĀTS. Pāris stundas pēc šī video visi F1 forumi ir pārpludināti ar versijām un viedokļiem. Tomēr ir parādījušies arī jauni pierādījumi: foto, kur redzams, ka zaļais karogs konkrētajā gadījumā ar Verņē tiek rādīts jau izejā no boksu celiņa. Šoreiz tur nav elektroniskais karogs, kas lietū būtu labāk saskatāms, bet tiesnešu postenis ar veco labo karogu kātā. Tas nozīmē, ka Fetels apdzīšanu sācis jau zaļā karoga darbības zonā, taču tas neizskaidro, kāpēc uz stūres displeja turpina degt dzeltenās lampiņas.
Lielā mērā haosu ir radījis parastās un elektroniskās sistēmas sajaukums, jo cilvēku un elektronikas reakcijas laiks un kļūdas procents atšķiras.
pie 11:54 var skaidri redzēt, ka vettels verņē apdzina jau 2.sektorā, kur jau bija zaļais karogs, tātad es uzskatu, ka legāli apdzina
Kāda tam nozīme kurā sektorā. Ja ir dzeltenā zona, tad ir. Tur neko nevar mainīt
Mīļā miera labad, lai iedod 15 sekunžu sodu un miers… Tituls īpašnieku nemaina (finiša rezultātos palaiž garām tikai Šūmaheru, zaudējot 2 punktus), un pie reizes noteikumi ievēroti un fani nomierināti 😀
nepiesauc nelaimi.. to tik vaj’dzētu sarkanās skudērijas mācītajiem likumu vīriem, momentā sniegtu apelāciju par pilnu DQ priekš Fetela
Skuderija jau visu to izpētīja svētdien un Frajs atzina ka Kobajašī gadījumā tie bijuši – dzelteni+oranži kas signalizē par slidenu trasi, nez vai nu tagad viņi mēģinās ko tik radikālu – vēl paši zaptē var iekulties ja neiet cauri
Kādēļ ir nekorekts nosaukums? Rakstā pats pieminēji, ka HRT un Sauber bija jau zem zaļajiem. Vienreiz zem dzeltenā apdzina.
Jā, pamatots arguments. Negribētos, lai šī lapa arī pārvēršas par nekvalitatīvas dzeltenās preses paraugu. Ir jau pierādīts un apskatīts, ka pirmās divas reizes apdzīšana bija legāla. Kāpēc jājauc cilvēkiem galva?
nu mains. dzeltenaa lampa mirgo- viena noziime. dzeltenaa lampa nemirgo- pavisam cita noziime. tad veel lampinjas uz stuures un tiesnezhu zaljie (analogie) karogi.
kaa lai cilveeks to visu saliek kopaa un izanalizee pareizo noziimi briidii kad jaavaac formula katraa liikumaa uz taa slapjaa asfalta?
Fettels gāja uz visu banku. Viņam viss viens, vai pakāst dēļ šī vai cita iemesla. Nevainīgs viņš nebija nekā, vienkārši noignorēja.
CSN noteikts, ka, ja ir stacionāras ceļa zīmes vienlaikus ar pagaidu, tad prioritāras ir pagaidu zīmes.
tb, ja trases malā parādās maršals ar parasto karogu, tad tā kā būtu jāpieņem, ka tā ir prioritāra zīme, jo sys, iespējams bēļ mitruma, varbūt kkādu iemeslu dēļ “bļuko”.
Un, tiešām, ja pēkšņi parādās tādas pretrunīgas zīmes, turklāt slapjā trasē intensīvā satiksmē, tur nav grūti apjukt… 🙁
Un treškārt, apdzīšanas aizliegums dzelteno karogu zonā, būtībā, ir ieviests, lai piloti uzmanītos no iespējamās bīstamās situācijas trasē, nevis aizrautos ar karošanu savā starpā. Bet Verņs bija tik jūtami lēnāks, ka drīzāk bremzēšana aiz viņa būtu pat bīstamāka nekā pabraukšana viņam garām.
jā, pielīdzināt CSN Formulai 1 ir jāprot:D
Tas viss ir tukša mutes dzesēšana. Race control fiksēja pārkāpumu? Nē . Sacīkstes protokoli ir apstiprināti? Jā. Ko tad varbūt tagad pārskatīt visu pilotu onboard video visas sezonas gaitā un tad kompetenta komisija noteiks sacīkšu rezultātus? Da nesmīdiniet tautu 🙂
proceduuras smalkumus nepaarzinu, bet teoreetiski ir kaut kaads laika periods atljauts, kad veel peec visu pratakalu paraxtiisanas tiimi var sniegt iekshaa apelaacijas.
bet pa nopietnam, IMHO nupat ir dzimusi jauna legenda par Fetelu – Tiesnesu Karogu Ignoreetaaju, peec idejas un arii satura analoga Legendai par Adelaidas Taraneetaaju, polaari preteejaa viedokla sekotaaju-praat – par Adeleaidas Kamikadzi 🙁
2003. gadā pēc sacīkstes arī visi protokoli bija apstiprināti, bet pēc divām nedēļām viss mainijās! 😀
Tur jau tā lieta, ka tiesneši nolaida konkrēto lažu. Zināja, ka Fettels iet uz titulu, un nobaidījās. Jau pirmajā reizē visi gaidīja, kad būs sods, bet tas nesekoja. Pēc tam nāca otrā reize un nekā nedarīšana turpinājās. Par trešo reizi nezināju. Bet tagad, pēc gonkas jau vairs nav jēgas. Iedot 10 starta vietu sodu uz nākamo sacīksti vai kaut ko tādu arī neko nedos.
Da nebūs pilnīgi nekā. Ja kāda komanda tādā situcijā kāda ir tagad vārstīs muti iepiļīs kārtīgu sodu par sporta veida prestiza graušanu un basta. To pat Ferrari saprot lieliski 🙂
nu – tie 2 pirmie legāli, 3ais drusku strīdīgs, bet ļoti var būt ka īsti Vernam viņš garām tika jau zaļajā zonā – no onborda nevar redzēt vai Verns vēl blakus vai jau aiz muguras,bet kā tur īsti likuma burts saka? – you can’t pass vai you can’t attempt the pass under yellow flags ? vienalga, tagad jau tas pa tukšo tik un tā
Tas ir smieklīgi! Tajā ātrumā braucot lai tie Fetela antifani pamēģina ieraudzīt katru krāsu, katru karogu katrā līkumā, gribētu redzēt cik spētu tur to visu ievērot. Otrkārt, ja sacīkšu laikā tiesneši neko tādu nesaskatīja, tad kāda velna pēc tagad, kad viss ir noskaidrots vēl mēģināt ko darīt? F1 prestižu šis viss tikai grauj, tādēļ pilnīgi piekrītu par to Vermin, vārdi vietā!
Cik atceros no Sky pāraides, šitu jautājumu jau pacēla un arī ar Pat Fry tika apspriests un viņš atzina, ka nekas netika pārkāpts un daļa momentu trasē bija nevis dzeltenie signāli bet dzelten-sarkanie, kas brīdina, ka trase ir slidena.
Autosports diemžēl ir slavens ar to, ka dažādi incidenti un protesti nereti tiek izskatīti ar pamatīgu laika nobīdi. Šajā sakarā viennozīmīgi atbalstu hokeja vai futbola taktiku, kur lēmumi tiek pieņemti momentāni, pat neskatoties uz iespējamām katastrofālām tiesnešu kļūdām, kad nevietā tiek nozīmētas ‘pendeles’ vai ieskaitīti ar roku gūti vārti. Johaidī, 1.formulā sacīkšu laikā darbojas desmitiem kameras, tur sēž vesela (noteikti lieliski atalgotu) tiesnešu brigāde, bet neviens neko neredz! Pat puse no sadursmēm tiek “investigated after the race”. Tas ir absurds!
Konkrētajā gadījumā muļķīga ir arī FIA klusēšana. Būtu uzreiz oficiāli pateikuši, ka čempionāts ir beidzies, Fetels ir čempions un beigta balle. Vienīgais, ko būtu vērts izdarīt, ir izskatīt tiesnešu darbu. Un iespējamo kļūdu gadījumā ‘skalpēt’ vainīgos. Lai gan tas noteikti nenotiks, jo tāpat ir skaidrs, ka visa tā opīšu-tiesnešu blice ir F1 mafijai īpaši pietuvinātie.
Pieminēji futbolu, kamēr es rakstīju komentu 🙂
Pa lielam piekrītu, bet jāatzīmē, ka šajā sacīkstē bija diezgan grūti sekot līdzi visam. Un var jau saprast viņus arī cilvēcīgi. Vai Tu gribētu izšķirt čempionāta likteni, jo apdzīšana notika 100m pirms zaļā karoga?
sorii, saliidzinaat autosportu (praktiski dajebkaadu) ar komandu bumbu sportu alja futeni ir, maigi izsakoties, neadekvaati.
Pirmajaa gadiijumaa, ciina notiek starp visai daudziem daliibniekiem, kameer bumbas spaardiisanaa rezultaatu tiesi ietekmee vien tas, buus bumba vaartos/grozaa/aiz zinaamas liinijas pie zemes, jeb nebuus.
Liidzarko, pienjemt ashus leemumus ‘reaala laika reziimaa’ bumbotaaju tiesneshiem ir pusliidz iespeejams, kameer izdariit to a-sporta gadiijumaa nav praktiskas iespeejas. ‘Nevar aizmirst’ (c) arii to, ka kaaru tehniskaas atbilstiibas expertiize notiek veel diezgan daudzas stundas peec finisha.
Ir diezgan modiigi latvju meedijos, tsk. arii f1.lv spriedeleet, ko tik visu tam vai citam sportam nevajadzeetu maaciities no taa vai cita sporta. negribu buut aplam rupjs, bet – ‘ne vashego uma delo’..
Es jums pateikšu tikai vienu vārdu – FUTBOLS.
Visa pasaule zina, ka Maradona guva vārtus ar roku 1986.gadā Argentīnas mačā pret Angliju.
Iznākumu nosaka tiesneši. Punkts.
Tā ka parējiem atliek tikai vērtēt tiesnešu un pilotu sniegumu. Jā, trešajā gadījumā noteikumi tika pārkāpti. Vai tas ko maina? Man domāt – nē. Verņjē viņu tāpat būtu palaidis. Vai tas padara Fetelu par krāpnieku, kas nav pelnījis titulu? Manuprāt – nē.
Protams es zinu vismaz vienu cilvēku (lielākā daļa šeit zina par ko iet runa 😛 ), kuram ar šo video pietiks, lai Fetelu sauktu par krāpnieku turpmākos 10 gadus, bet katrs jau jūk prātā pa savam, vai ne?
A kas tāds ir noticis, ka FIA būtu jāreaģē? Kaut kāds jefiņš pārkāpjot FOM autortiesības ir nopublicējis kaut kādu onboard video, nezinot visu informāciju par situāciju trasē. Ja tur bija tiesneši, kas vicināja zaļos, tad ar to visu to elektronisko padarīšanu var uzspraust uz nagliņas 🙂 Uz ielas vai trasē tiesnešu vai satiksmes regulētāja darbs ir ar augstāku prioritāti. Da bez tam mašīnas kas būtiski palēninās drīkst apbraukt jebkuros apstākļos. Tukšs bazars 🙂
Un sevišķi uzstājīgiem te arī FIA pozīcija:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/104644
FIA sources have confirmed to AUTOSPORT that the yellow-flag sector at Interlagos started at the light panel just before Turn 3, at marshal sector 3, and ends about 150m before Turn 4, where a green light panel is displayed.
However, there is a marshal’s post in between these two panels and a green flag was being waved there on that lap.
Under the FIA’s rules for the Brazilian GP, if a green flag is displayed before a green light – as it was in Vettel’s case – it is the first green that counts.
Therefore, the FIA is in no doubt that Vettel’s pass was legitimate, which is why race control was not informed of any potential infringement.
The FIA confirmed to AUTOSPORT that no team had asked for a review of the incident. The ruling body also said it does not comment on the stewards’ decisions.
āmen 🙂
Pie kloķiem vēl nav tie paši naži, kas lobēja Prostu 1984 gada Monako GP izcīņā? 😀
Skudērija ieslēguši atpakaļgaitu. Cin Cin!
Ferrari takes note of the FIA’s opinion
11.30.2012
Maranello, 30 November – The request for a clarification from the FIA, regarding Vettel’s passing move on Vergne, came about through the need to shed light on the circumstances of the move, which came out on the Internet only a few days after the race. The letter to the FIA was in no way intended to undermine the legality of the race result. We received tens of thousands of queries relating to this matter from all over the world and it was incumbent on us to take the matter further, asking the Federation to look into an incident that could have cast a shadow over the championship in the eyes of all Formula 1 enthusiasts, not just Ferrari fans.
Ferrari duly takes note of the reply sent by the FIA this morning and therefore considers the matter now closed.
Avots – http://www.ferrari.com/english/formula1/news/headlines/Pages/121129-ferrari-takes-note-of-the-fia-s-opinion.aspx