Ar pārliecinošu Niko Rosberga uzvaru ir noslēgusies Vācijas GP izcīņa, kamēr Luiss Hamilton no 20.vietas startā spēja finišēt uz goda pjedestāla. Otro vietu izcīnīja Williams pilots Valteri Botass, kuram tas ir jau trešais pjedestāls šajā sezonā.
Jau pirmajā līkumā vietu trasē nesadalīja abi otrās starta rindas ieguvēji Kevins Magnusens un Felipe Masa, kura “Williams” apmeta kūleni pēc sadursmes ar “McLaren” formulas priekšējo riteni.
Hamiltona starts no 20.pozīcijas ļāva skatītājiem izbaudīt vairākas aizraujošas divcīņas. Ja lēnākos pilotus Hamiltons apdzina visai viegli, tad īstā cīņa sākās ar Danielu Rikjardo, Kimi Raikonenu Serhio Peresu. 12.aplī šaurākajā un lēnākajā trases līkumā Hamiltons pamanījās pa iekšmalu apdzīt gan Raikonenu, gan Rikjardo. Tostarp Sebastiana Fetela divcīņa ar Fernando Alonso no Silverstonas sacīkstes turpinājās arī Hokenheimā – pēc pirmā boksu apmeklējuma abi trasē satikās atkal un savā cīniņā iesaistīja arī otru Ferrari pilotu Kimi Raikonenu, kurš cīņas karstumā aplauza priekšo antispārnu. Nākamā Hamiltona cīņa bija ar bijušo komandas biedru Džensonu Batonu jau pēc boksu apmeklējuma, kad abi piedzīvoja sadursmi lēnajā līkumā, kā rezultātā Hamiltona priekšējais antispārns zaudēja daļu papildsekciju kreisajā pusē, tomēr tas netraucēja “Mercedes” pilotam turpināt sacīksti gandrīz nemainīgā tempā.
Pēc Adriana Zutila saslīdēšanas un noslāpšanas starta finiša taisnē, Hamiltonam parādījās cerība noķert pat sacīkstes līderi Niko Rosbergu, ja trasē tiktu laista drošības mašīna. Tāpēc Hamiltons nekavējoties devās boksos pēdējo reizi pēc supermīkstajām riepām, tomēr tiesneši nolēma “Sauber” formulu aizvākt pašu spēkiem un tādejādi sarežģīja Hamiltona situāciju cīņā pat par otro vietu. Lai arī brits pietuvojās Valteri Botasam, viņam tā arī nebija reāla iespēja tikt garām somu pilotam un brits finišēja trešais. Pēdējos apļos ļoti aizraujoša cīņa izvērtās arī starp Alonso un Rikjardo – abi vairākkārt mainījās pozīcijās cīņā par piekto vietu, kuru galarezultātā izcīnīja Alonso.
Tostarp Niko Rosbergs aizvadīja ļoti vientuļu sacīksti un izcīnīja uzvaru pēc izstāšanās iepriekšējā posmā Silverstonā. Tādejādi Rosbergs vēl par 10 punktiem ir palielinājis savu pārsvaru kopvērtējumā.
Vācijas GP rezultāti
V | Nr | Pilots | Komanda | Apļi | Laiks | Startā | Punkti |
1 | 6 | Nico Rosberg | Mercedes | 67 | 1 | 25 | |
2 | 77 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 67 | +20.7 s | 2 | 18 |
3 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | 67 | +22.5 s | 20 | 15 |
4 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 67 | +44.0 s | 6 | 12 |
5 | 14 | Fernando Alonso | Ferrari | 67 | +52.4 s | 7 | 10 |
6 | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing-Renault | 67 | +52.5 s | 5 | 8 |
7 | 27 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 67 | +64.1 s | 9 | 6 |
8 | 22 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 67 | +84.7 s | 11 | 4 |
9 | 20 | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 66 | +1 aplis | 4 | 2 |
10 | 11 | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 66 | +1 aplis | 10 | 1 |
11 | 7 | Kimi Räikkönen | Ferrari | +1 aplis | 12 | ||
12 | 13 | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | +1 aplis | 18 | ||
13 | 25 | Jean-Eric Vergne | STR-Renault | +1 aplis | 13 | ||
14 | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | +1 aplis | 16 | ||
15 | 17 | Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | +1 aplis | 17 | ||
16 | 10 | Kamui Kobayashi | Caterham-Renault | +2 apļi | 19 | ||
17 | 4 | Max Chilton | Marussia-Ferrari | +2 apļi | 21 | ||
18 | 9 | Marcus Ericsson | Caterham-Renault | +2 apļi | 22 | ||
Izst. | 99 | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | +20 apļi | 15 | ||
Izst. | 26 | Daniil Kvyat | STR-Renault | +23 apļi | 8 | ||
Izst. | 8 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | +41 apļi | 14 | ||
Izst. | 19 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 3 |
Laba sacikste, zel ka neatmaksajas mersu risks ar drisibas masinu jontad beigas vispar butu bijusas mega incugas ar divcinam ka visi butu bijusi saspiesti
Vispār jocīgi likās, ka nebija drošības mašīna. Atgādināja tādu kā sētas līgas maču, kur džeki skraida pa trasi, kamēr gonka iet. Plus vēl paši īsti nemācēja stūrēt to Zutila formulu. Varēja vēl uzstumt vairāk uz trases un patraucēt bik. Kas būtu noticis, ja vēl kāds tāpat sagrieztos pa tādu pašu trajektoriju? Un tas vēl saucās, ka F1 ļoti cīnās par drošību. Šodien kaut kā tādu elementāru drošību neredzēju.
atkal slikti.. SC izbrauktu, sūdzības par sacīkšu bojāšanu atkal garantētas 🙁
Man jau vienalga vai viņa izbrauc un izčakarē vai nē, bet te viņa bija vajadzīga, ja reiz paši runā par pilotu un sacīkšu drošību.
Putukrējums uz Kūkas – ALO vs RIC! Kurš te teica ka RIC nav krampis? IR, un kāds vēl, pat ALO izteica VISU CIEŅU!
Paspirinājās jau 🙂 Bet rezultātā krampis par vāju izrādījās 🙂
RIC nevis krampis, bet riepas gāja dillēs…Kas attiecas uz viņa cīņas manieri, tad Hats Off, atstāj vietu pretiniekam, nevienu neņem uz tarānu – INTELIĢENTA bet TEICAMA pilotēšana apzinoties savas attiecīgā brīža iespējas. Nothing silly. Dr. Ricciardo! a la Lauda, a la Prost
Drusku tāds kā putnu vērotāja koments 🙂 – pastiprinājās, pavairojās…ķipa pavairojās plaisu daudzums olās, pastiprinājās apmatojums uz astesgala…Pasaki kā Domā, nav te ko locīties a la Hornerspeak!
Nu bet brīžiem likās, ka RIC pārspīlē, jo n-tās reizes no iekšmalas vēlāk bremzēja ar domu, ka ALO pavāksies malā, ko ALO arī vismaz 3x izdarīja. Būtu tur Peress/Maldonado, nepamikšķinot aci būtu avārija, jo tie jau neaizdomātos, ka RIC tik vēli bremzējot vienkārši taisni ieslīd līkumā.
yā, RIC riskē, bet viss ko viņš dara ir izrēķināts un nekādas katastrofas, – TĀ juška RIC atšķir no tādiem bolīdiem kā MAL, GUT un GRO pirms psihologa iejaukšanās.
Jap, atkal soreiz bija patīkami paskatīties kā ALO sagādā patīkamu cīņu ar redbūliešiem. 🙂
Ā, jā. Tiem kas te par fermeriem ņirgājas, šī gonka tikai pierāda ka Fernando Alonso Dias NEKĀDUS ČIKUS NEKAĻ! Čikus KAĻ FERRARI!
Toties kā teica kāds klasiķis – kā var nesolīt 🙂
come on! Braukt Ferrari un solīt 5-tās vietas?! Man nepatīk ALO kā persona. bet to ko viņš dara ar Ferrari formulām – Cepuri Nost! Visu Cieņu Alonso kā Pilotam!
Tā pat mēs varam līksmot kopā ar Grenādas un Vergu Krasta iemītniekiem par Lūcija Karla Hamiltona izkapāšanos līdz pjedestālam. Un Ķieģeļģīmja Botasa otro vietu. Britnijs protams ārpus konkurences, vācietis, soms vai monagasqū, mājas, kā viš pac saka, vinne IR! Pac Zecke tik mīļi apskāva, pat Alfrēds Noibauers nevarētu mīļāk!
sacīkste kurā Hamiltons startē no beigām vienkārši nevar būt garlaicīga, jo pat ja būs kaut mazākā iespēja apdzīt viņš to noteikti mēģinās izdarīt 😀 prieks par Botasu un Rikjardo šajā sezonā, interesanti būtu ja viņi abi pacīnītos par 3. vietu pilotu kopvērtējumā
Hamiltons svētdien teicami izpildīja Kimi agrāko gadu (Mclaren) repertuāru – pēc tehniskām problēmām startēt no beigām un tad līdz augšai – aizraujoši 🙂 No 2 Mercedes pilotiem titulu vairāk būtu pelnījis Hamiltons (vismaz pagaidām), jo viņš būtu kopvērtējuma līderis, ja ne tehniskas problēmas (2 izstāšanās pret Niko 1). To ka viņš ir ātrāks par vācieti domāju arī reti kurš var apstrīdēt, vienīgi varbūt nedaudz mazāk stabils un impulsīvāks.
Savulaik, Hakkinenam aizejot no F1 likās ka Kimi varētu būt viņa mantinieks (kādu pavisam īsu brīdi cerīgs likās arī Kovolainens), taču šobrīd izskatās, ka jaunais Bottas varētu pārņemt šo stafeti – pagaidām ļoti pārliecina viņa sniegums. Par salīdzinājumu pret viņa komandas biedru (ex-Ferrari pilotu), kurš vienmēr ir bijis viduvējība ar acīmredzot labu aģentu, vispār nerunājot. Vispār ir liels prieks par Williams.
Raikkonenam ir jātinas no Ferrari prom jo ātrāk, jo labāk – nu nav tā viņa komanda… Ja piezemētu finansiālās ambīcijas – varbūt tas pats Williams (protams, ja vispār vēl gribēs braukt)?
ja pēc 2007 gada (debijas) sezonas HAM bija manā, ja tā drīkst teikt, favorītu shortlistē, tad nu dievamžēl jāsaka, ka gadiem ritot, situācija pasliktinājusies visai manāmi, līdzarko nu nekādi nav pieņemama tēze, ka HAM kaut ko tagad būtu ‘pelnījis’.
Arī – ‘ātrākais’ ir tas, kurš pirmais finišē, un labākais ir tas, kas to izdara biežāk.
Ka HAM nav nekāds mind games experts, kļuva acīmredzams tai reizē, kad šams ietviteroja telemetrijas lapu, galīgi jau sašuvies bij pusis.. Un ka vēl šogad mēģina kkādas ‘ārpustrases/PR’ spēlītes pret ROS, nu par dižu prātu tas neliecina.
Sorī par atkārtošanos, bet moris savu ir padarījis, moris var iet..
Atļaušos nepiekrist, jo tehniskas problēmas lielākoties nenotiek pilota vainas pēc. Man nav nekas pret Rosbergu, un ja vērtē pēc tā cik ilgi pilots nav ticis pie titula vai smagi strādājis, tad iespējams viņš būtu pelnījis titulu vairāk (līdzīgi kā iepriekšējos gadus Marks Vēbers). Taču šis nav konkurss “Lāga onkulis 2014”.
Rosbergs un Hamiltons šogad sēž ātrākajā tačkā, un jau sen ir skaidrs, ka titulu savā starpā sadalīs tieši viņi… Šī sezona ļoti atgādina Brawn GP vienas sezonas brīnumu, kad “lāga” Džensons pacēla kausu, kaut arī otrajā sezonas pusē Rubens bija jūtami labāks Lai kļūtu par čempionu nav jābūt misteram “Pasaules miers”. Ir vesela strīpa izcilu pilotu ar gana riebīgu raksturu bez Hamiltona (no jaunākiem laikiem pēc Sennas tādi ir bijuši gan Šūmahers, gan Alonso, zināmā mērā arī Fettels un protams arī Hamiltons). Kaut arī vienmēr esmu bijis un esmu par somu pilotiem, Hamiltona braukšana ir acij ļoti tīkama, un tas ko viņš dara ārpus trases man ir visai vienaldzīgs.
sacīšu vien tā – UZVAR STIPRĀKAIS. Runāt par tēmām, kas/kuŗš ‘ir pelnījis’ uzvaru, ir lūzeru padarīšana.
Jo uzvaras IZCĪNA.
Nopelna algas un penzijas.
F1 ir sporta veids kur iespēju izcīnīt uzvaru ir jānopelna
Un ir kāds sports, kur top līmenī tā var vienkārši ‘ienākt no ielas’?
att Tālis : nav obligāti. Var nopirkt. Par savu vai biezu sponsoru naudu. Ispējas rodas nevis pelnot, bet strādājot pie tā lai tādas rastos. Kas ar talantu, kas ar naudasmaku, kas ar veiklu menedžeri…Nopelnīt, kā Ostins minēja, var algu. pensiju vai prēmiju.