Pirmo reizi karjerā par IndyCar čempionu svētdienas rītā Kalifornijā kļuva austrāliešu autosportists Vils Pauvers. “Penske” pilotam sezonas noslēguma posmā pietika ar devīto vietu, lai kopvērtējumā noturētos priekšā komandas biedram Elio Kastronevesam, vēsta portāls “www.autoeuro.lv“.

Lai gan 250 apļus garo sacensību pirmo daļu vadībā atradās Huans Pablo Montoija, par uzvarētāju kļuva Tonijs Kanāns, kuram tā bija pirmā uzvara sezonā un pirmā “Ganassi” komandas sastāvā. Tāpat Kanānam šis ir pirmais panākums kopš uzvaras 2013. gada “Indy 500” sacensībās. Viņš ir 11. uzvarētājs šī gada sacīkstēs un tas ir jauns IndyCar rekords, kā arī 2000. un 2001. gada CART sezonu rekorda atkārtojums.

Otro vietu izcīnīja uzvarētāja Kanāna komandas biedrs Skots Diksons, trešais finiša līniju šķērsoja Eds Karpenters, bet Montoija beigās ieguva ceturto vietu. Pirmo piecinieku noslēdza Džeimss Hinčklifs.

Pauvers pēc neveiksmīgas kvalifikācijas “Auto Club Speedway” trasē startēja no 20. pozīcijas, bet pēc veiktas aptuveni pus distances jau ielauzās “Top 10”. Pēc Raiena Hantera-Reja izslīdēšanas no trases pirmo reizi tika izkārti dzeltenie karogi un 188. aplī, sacensībām atsākoties, Pauvers nokļuva vadībā, bet pēc pēdējiem pitstopiem tomēr atkrita uz devīto vietu.

Par uzvaru cīnījās arī Kastronevess, kurš startēja no “pole position” un pirms šī posma no Pauvera atpalika 50 punktus, tomēr saņemts sods par neatļautām darbībām boksu celiņā izdzēsa viņa cerības uz labu rezultātu sacīkstē un titulu. Lai gan Kastronevess ir viens no pieredzējušākajiem formulu braucējiem Ziemeļamerikā un var lepoties ar vairākām uzvarām Indianapolisā, viņš vēl ne reizi nav kļuvis par IndyCar čempionu.

Pauvers pirmo titulu guvis savā septītajā IndyCar sezonā un sestajā, kas pavadīta kopā ar “Penske”. Tiesa, ne reizi vien viņš bijis tuvu tā iegūšanai, taču 2010., 2011. un 2012. gadā palicis otrajā vietā. Visā savā IndyCar karjerā viņš guvis 21 uzvaru, no kurām trīs tika izcīnītas šogad. Ceļā uz pirmo titulu Pauvers uzvarēja posmos Sanpītersburgā, Detroitā un Milvokī, kā arī vēl četrās sacīkstēs kāpa uz kāda no zemākajiem goda pjedestāla pakāpieniem.

Jāpiemin arī, ka “Penske” piloti čempionātā nebija uzvarējuši kopš 2006. gada, kad to paveica šobrīd jau NASCAR startējošais Sems Hornišs juniors.

Fontanas posma rezultāti:

Vieta Pilots Komanda Motors Rezultāts
1. Tony Kanaan Target Chip Ganassi Racing Chevrolet 250 apļi
2. Scott Dixon Target Chip Ganassi Racing Chevrolet +3.675
3. Ed Carpenter Ed Carpenter Racing Chevrolet +7.3053
4. Juan Pablo Montoya Team Penske Chevrolet +7.9238
5. James Hinchcliffe Andretti Autosport Honda +11.8858
6. Takuma Sato AJ Foyt Racing Honda +12.6887
7. Ryan Briscoe NTT Data Chip Ganassi Racing Chevrolet +16.5113
8. Carlos Munoz Andretti Autosport – HVM Racing Honda +23.2807
9. Will Power Team Penske Chevrolet +28.3456
10. Josef Newgarden Sarah Fisher Hartman Racing Honda +32.1856
11. Marco Andretti Andretti Autosport Honda +1 aplis
12. Charlie Kimball Novo Nordisk Chip Ganassi Racing Chevrolet +1 aplis
13. Justin Wilson Dale Coyne Racing Honda +1 aplis
14. Helio Castroneves Team Penske Chevrolet +1 aplis
15. Jack Hawksworth Bryan Herta Autosport Honda +1 aplis
16. Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport Honda +2 apļi
17. Sebastian Saavedra KV AFS Racing Chevrolet +2 apļi
18. Sebastien Bourdais KVSH Racing Chevrolet +5 apļi
19. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Racing Honda +6 apļi
20. Simon Pagenaud Schmidt Peterson Motorsports Honda +7 apļi
21. Carlos Huertas Dale Coyne Racing Honda +229 apļi


IndyCar kopvērtējums:

Vieta Pilots Punkti
1. Will Power 671
2. Hélio Castroneves 609
3. Scott Dixon 604
4. Juan Pablo Montoya 586
5. Simon Pagenaud 565
6. Ryan Hunter-Reay 563
7. Tony Kanaan 544
8. Carlos Muñoz 483
9. Marco Andretti 463
10. Sébastien Bourdais 461
11. Ryan Briscoe 461
12. James Hinchcliffe 456
13. Josef Newgarden 406
14. Charlie Kimball 402
15. Justin Wilson 395
16. Mikhail Aleshin 372
17. Jack Hawksworth 366
18. Takuma Sato 350
19. Graham Rahal 345
20. Carlos Huertas 314
21. Sebastian Saavedra 291
22. Ed Carpenter 262
23. Mike Conway 252
24. Oriol Servià 88
25. Kurt Busch 80
26. J.R. Hildebrand 66
27. Sage Karam 57
28. Luca Filippi 46
29. James Davison 34
30. Jacques Villeneuve 29
31. Alex Tagliani 28
32. Townsend Bell 22
33. Pippa Mann 21
34. Martin Plowman 18
35. Buddy Lazier 11
36. Franck Montagny 8


Foto: gas2.org

1 KOMENTĀRS

  1. nu un? who cares? taapat tas tituls nav nekaads raadiitaajs. ir mums bijis Montoija un Burdee ar sho titulu F1 sacensiibaas. abi izblameejaas konkreeti. vieniigi Vilneevam sanaaca arii F1 titulu uzchiigaat. nelaags iznjeemums 🙁

    visa meistariiba shiem “čhempioniem” beidzas tur, kur saakas trases ar vairaak nekaa diviem liikumiem. trulie ovaalgriezeeji- cirkachi. nekas vairaak.

  2. Tas ka noslēgums ir ovālā, nenozīmē, ka sezona notiek ovālos: attiecība trases:ovāli ir 12:6 un tas vāģiem ar sliktāku aerodinamiku un draņķīgāku piekari no pilotiem prasa lielāku meistarību, nekā no bērnu ratiņiem, kur tev visu mamma ir sagatavojusi…

    • jaunaas formulas nebuut nav viegli vadaamas. janu vieniigi tavi mammas ratinji ir ar turbiini. 🙂 tad taads saliidzinaajums nodereetu. jaunajaa eeraa formulaam ir kudi mazaaks airodinamiskais asfaltaa-spiedeej-speeks. un ieveerojami lielaaks griezes moments. plus veel jaatiek galaa ar brake by wire bremzeeshanas sisteemas beerniibas slimiibaam. staadies priekshaa cik viegli tas ir? tikt ar sho visu galaa bez traction control.

      nav svariigi cik ovaali ir seriaalaa. ja ir kaut viens, tad tas ir cirks nevis autosports.