Formula 1 stratēģiskā grupa vakardien sapulcē pieņēma vairākus lēmumus par izmaiņam čempionāta noteikumos, kuriem vajadzētu uzlabot interesi līdzjutēju vidū, kā arī samazināt nemitīgi pieaugošās izmaksas. Viena no izmaiņām skārs komandas jau šajā sezonā – izlemts, ka komandām tomēr sezonas laikā bez sodiem atļauts izmantot vien četrus jaudas agregātus, pretēji izteiktajām runām, par iespēju palielināt šo skaitu līdz pieciem.

Jau nākamajā sezonā plānots vairs neizmantot esošo sistēmu, kad “Pirelli” kompānija piedāvā 2 veidu riepas, kuras braucējiem jāizmanto sacīkšu laikā, bet gan ļaut šos divus komplektus izvēlēties no visiem četriem iespējamajiem riepu sastāviem.

2017. gadā, visticamāk, sagaidīsim platākas un lielākas riepas, izmaiņas aerodinamikā, kā arī mazāku formulu svaru, kas viss kopumā varētu ļaut trasi veikt par aptuveni 5-6 sekundēm aplī ātrāk kā tagad.

Tiek nopietni apsvērta iespēja atļaut komandām veikt degvielas uzpildi sacīkšu laikā, kas tika atļauts no 1994. līdz 2009. gadam. Joprojām eksistēs maksimālā degvielas daudzuma limits, tomēr tas, visticamāk, tiks mainīts.

Daudzus fanus pagājušogad nepatīkami pārsteidza 1.6 litru V6 dzinēju skaņa, kas tiks pastiprināta. Arī dzinēju apgriezienu skaits tiks palielināts – šobrīd tas ir ierobežots līdz 15000 apgriezieniem minūtē.

Ideju līmenī apspriestas vēl vairākas izmaiņas, piemēram, vēja tuneļu aizliegums, iespēja mazajām komandām pirkt šasijas no lielajiem ražotājiem, nevis veidot pašām,  kā arī līdzīgāka ienākumu sadale. Pagaidām gan šīs izmaiņas nav oficiāli apstiprinātas, tomēr, ja izdosies vienoties ar FIA, tad F1 čempionātu gaida lielas pārmaiņas.

[socialpoll id=”2271715″]

1 KOMENTĀRS

  1. Degvielas uzpildes aizliegums jau arī bija galvenais, kas sačakarēja F1, jo pazuda nepieciešamība pēc regulāriem pitstopiem, kas noveda līdz mākslīgi neizturīgu riepu ražošanas. Izturīgas riepas un vieglas mašīnas bez 100kg liekas degvielas pašas atgriezīs lieliskās cīņas, kādas bija agrāk, un varbūt DRS vairs nebūs nepieciešams.

  2. …oho , tas nu gan jaunums – degvielas uzpildes aizliegums noveda pie tā, ka sāka veidot mākslīgi neizturīgas riepas…ei nu!!!! ..nez kāpēc tad tāpat nenotika piemēram 1993 gadā un agrāk?? ..baidos, ka riepām ar šo faktoru nav nekāda sakara…degvielas uzpilde nenodrošina nepieciešamību pēc pitstopa..pitstopu stratēģiju skaits agrāk minimums bija 1 līdz 3 pitstopi… tagad sūdīgo riepu dēļ viens stops ir obligāts , pieplusojot vēl stratēģiskos pitstopus lielas atšķirības nav… bez 100kg liekas degvielas atgriezīs cīņas?? comoon… atgrieziet veco riepu tipus, un būs cīņu krietni vairāk ,nekā tagad, kad visi tās taupa un braukā šņorītē kā bērnudārznieki…

    • Edgar….Nezinu,cik Tev gadi,bet nu tu uudeni tgd saac liet 🙂 Tieshi degvielas uzpilde lielaakaa meeraa noteica PITstopu skaitu….es Formulu skatos jau 21 gadu…un atceros arii laikus,kad saaka 94g. pildiit pitos taas 🙂 Vienu sezonu ljoti labi atceros,kad Shuumis iebrauca pitos 3x,bet paareejie 2x un vineeja gonku,jo ar vieglaaku formulu tikai vareeja pabraukt aatri…
      Vispaar ja no pieredzes skataas,tad tieshi visi shie aizliegumi,kas saakaas tikai ar viena riepu razhotaaja izveeli un benzhu aizliedza pildiit tas F1 palika daudz reizes garlaiciigaaks 🙂 Visi tie KERSi bojaa gonku….OK DRS gan ir laba lieta,jo tgd vieglaak apdziit 😉

      • …iebrauca 3x kamēr pārējie 2x – mīļo cilvēk , es par pitstopu atšķirību arī runāju – tam nav īpašas starpības skaita ziņā ne toreiz, ne tagad..ja agrāk pitstopā lēja degvielu, tad tagad braukā mainīt riepas , thats all… un vēl- ja tagad pitstopu riepām var uztaisīt stratēģisku iemeslu dēļ, kā notika ar Hamiltonu , kad viņš noķerdams Fetelu izvēlējās iebraukt boksā ejot uz taktiku no, izvairoties no tiešas cīņas – tad tas ir pilnīgs čau..tāds pitstops man nav vajadzīgs, kurš izslēdz jebkādu spriedzi..ja agrāk Hamim nebūtu citas izvēles kā apdzīt un šovs būtu garantēts, tad tagad šovam pārvilka svītru riepu faktors un riepu pitstops.. pitstopu skaits krasi neatšķiras no agrākiem laikiem – atšķiras iemesls, kāpēc tajos brauc…

      • Miiljo cilveek…laikam neesi skatiijies F1 90 un 00 gados….un laikam saacis tikai sekot tgd F1…Iesaku labaak nemuldeet lieki 🙂 Jeb kuram vecaa kaluma fanam vari uzprasiit,kad bija interesantaaka F1 tgd vai ieprieksh 🙂

        Un ja tieshaam tik gudri *irts vari,tad varbuut paskaties kaadu briivo vakanci F1 komndaa 🙂

      • kā jau reiz teicu – ir divu veidu sporta fani…vieniem konkrētais sports kalpo izklaidei, laika aizpildīšanai..viņiem ir viens pīpis, kādas formulas piedalās, uz kādiem principiem un pamatvērtībām notiek sacīkstes, jeb , katik tā būtu gonka gonkas pēc, un lai tai virsū būtu šiltīte F1 …jeb skatās gonkas gonku pēc…otra fanu iedziļinās arī konkrētā sporta veida vēsturē, tā likumsakarībās , pamatvērtībās, tradīcijās, ko tas nes, un filosofijā ,kura ir katra sporta veida pamatā…jeb – sports kļūst par daļu no dzīvesveida…. šķiet , ka piederi pie pirmās grupas…es kā fans televizorā sekoju šim sportam no 1992 gada, bet pamatā esmu sekojis līdzi ,,neklātienē,, , visai f1 vēsturei kopš 1950 gada, laigan f1 čempionāts ir mazliet negodīgs, jo autosporta augstākās nišas sacensības aisākās jau 1923 gadā..par pasaules augstāko tehnikas līmeņa sportu tradīciju taciņas aizsākšanu runājot….pašam man ir sava – atsevišķa augstākā mēroga tehniskā sporta ,,statistika,, un apskats jau kopš 1894 gada…bet nu tas tā…oficiālisms man nekad nav paticis..man patīk objektīvisms…
        p.s. ..ja tu teiksi , ka tagad f1 ir interesantāks, tad nu….man jāsaka – diemžēl….

      • …taisīšu Eiropas atbalsta projektu un tiešām došos uz F1 .. laba doma 😀 …tikai kas man auķim tādu naudu dos, lai ienāktu kā trešā maksātspējīgā komanda Formulā 1 (pēc taviem noteikumiem) 😀

      • par DRS vispār nerunāsim – tas atļauj pabraukt garām, nevis uz savu meistarību apdzīt….lūk te var salīdzināt agrākos laikus ar tagadējiem, kad nu bij reālāks šovs…

      • DRS dod shovu skatiitaajiem,lai nav shiem jaaskataas kaa 60 apljus viens aiz otra rinjkjo 1-2sek atstatumaa…Neatceries kaa Alonso aiz krieva norinjkjoja titulu?! 🙂 Nu jaa Tev tak atminja pakaljaa 🙂

      • ..piebildīšu, ka Alonso savu titulu zaudēja trases konfigurācijas dēļ (kas turklāt arī notika sezonā pie mūsdienu noteikumiem) , kas ir tas pats kas Monako, kad iestrēgsti aiz kāda…piemēram Moncā Alonso 1 apļa laikā būtu garām Petrovam…

  3. ..tik es nesaprotu vienu – ko tik nedara F1 līdzekļu samazināšanā..sačakarēja visu F1 – i to nav gana..trūkst arvien vairāk…tas sāk atgādināt mūsu politisko valsts iekārtu…naudas trūkst un trūkst, tikai daudzi kā nobarojas , tā nobarojas resnāki.. 😀 …vai tik tā nav tā pati birokrātija iekš F1 ….tādi ubagi, ka jāsamazina un jāsamazina 😀 …riktīgs ubagu sporta veids 😀 ..comoon…

  4. Mana sapnju F1 buutu,kad ljautu testeet pirms sezonas mashiina,cik vien uziet un cik pati komanda var atljauties….riepas var monteet kaadas pashas veelaas un degvielai nebuutu nekaada limita…un atpakalj 3.5 motorinju…pareejie noteikumi vareetu palikt speeka un jaa DRS arii lai paliek 🙂
    Tas buutu godiigaak….Ja nevari atljauties F1,tad nav ko tur dariit 😉
    Katrs gatavojaas kaa var un iegulda,cik vien veelaas 🙂

    • hmm..pirmais punkts Tavai sapņu f1 gan nebūtu vēlams…ja katrs varētu testēt formulu cik uziet – bagātākās komandas pakāptos vēl augstāk attīstības latiņas ziņā un pārsvara plaisa starp komandām būtu milzīga sezonas laikā…tas novestu pie krasi atšķirīgiem savstarpējiem rezultātiem un vēl lielākas lielāko komandu dominantes….sacīkstes kļūtu tik neinteresantas, ka fanu pulks izklīstu…baidos ka tas būtu gala sākums….ja pat tagad sūdzas par atsevišķu komandu dominanti pa sezonām, tad šajā gadījumā tā vispār būtu katastrofa…

      • Tu tak esi muljkjis nu 😀 Ja nav naudas,tad nav ko dariit F1…Bla nu lohs nu!!!! Nafig man jaaskataas kaa bomzhi savaa starpaa tur ciinaas???? Labaak skatos,kad lielie naudas maisi gruuzh pikji attiistiibaa un raada skataamu gonku 🙂
        Vopshem neraxti savas stulbaas replikas….savaadaak Tevi nokjershu un pa pakalju sadoshu 🙂 Es zinu kur Tu dziivo!!!

      • ja uz to tā skatās , var būt tā kā tu saki….bet jāpadomā arī par fanu pusi…jo tā arī būtu, ka f1 varētu atļauties divas vai trīs komandas – un tad nu spried pats – kurš uz tādām sacīkstēm ietu ….par purnu došanu runājot – nečivini putniņ – tiklīdz tu nespēj atbildēt uz kādu jautājumu un pārej uz personiskiem jautājumiem – tas tikai parāda tavu kultūras līmeni…kad sāc psihot kā puika kam atņemta konča , nu tad – tā jau ir tava problēma…šeit dalās ar viedokļiem, dauzīt purnu vari kaimiņam uz ielas…

  5. Degvielas uzpilde gonkas laikā “atkal” ir interesanta fīča. Vienā ziņā tas F1 padarīs līdzīgu NasCar un Indy, kur degvielas taupīšanai/kurināšana ir puse no gonkas rezultāta. Bet summējot ar riepu maiņu zupas uzpilde varētu ieviest vienkārši lielisku bardaku… Esmu par zupas uzpildi!

  6. Eh… ko gan dos visi šie tehniskie risinājumi, ja sacīkstes notiek neadekvātās trasēs. Nav jau māksla uzbūvēt superspēcīgu un ātru monstru, ja tas tiek palaists kartodromā.
    Te rakstā minēts, ka apļu laiki varētu uzlaboties par 5-6 sekundēm. Tātad, piemēram, Moncā, kur vidējais ātrums pašlaik tuvojas 250 km/h, tas pieaugtu vēl par aptuveni 20 km/h. Vai kādam ir naivas cerības, ka tas tiktu pieļauts? Drīzāk Moncu no kalendāra svītros, vai arī izvaros un pārbūvēs.

      • Par to jau Pro runāja. Ja palielināsies ātrums, pateiks ka Moncā viss ir par bīstamu, un jāmet ārā no kalendāra.

      • Ko Tu te pidr,ka no 92g.seko liidzi F1,Tev tad bija tikai 7 gadi un pa TV toch nekur F1 neraadija :))) Dirseejs…
        Klapeet shaadus urljikus vajag!!! 🙂

      • fans81 – nezināju , ka no 7 gadiem nevar sekot līdzi f1..nez kā man tas izdevās…nez kā Šumim pat izdevās 4 gados apsēsties pie sacīkšu karta stūresun aizsākt savu izaugsmi tehniskajā sportā..nu tu dod 😀 …Pa latviešu tv formulu 1 sāka raidīt no 1995 gada, tev drošivien par brīnumu pirms tam es dzīvoju aiz lv robežām putniņ….

    • nu nav jau gan taa ka jaunaas trases ir kartodromi vien. Ostina ir dimants moderno trashu saimee. arii RedBull ringa ir ar kaifu braucama, un intrigjeejosh izskataas arii Putlerstaanas GP Sochos. katraa gadiijumaa shiis piemineetaas trases ir daudz aksheniigaakas par vecajo Hungaroringu, piemeeram.
      ak jaa. tev jau tikai der trases kur pilotiem kjeskas iztinaas pa asfaltu. un saciikshu skataamiiba tiek veerteeta peec avaarijaam. how tupa is that?

      • Da nē, Āri, Putlerstānas un Obamstānas GP ir paši inčīgākie kalendārā! Es pat nejokoju, DRS zonas šitām trasēm ir visloģiskākās. Žēl ka Indijas un Turcijas vairs nav, tur arī Tilke bija pacenties…

    • Fans81 mazliet kļūdās, F-1 Latvijā varēja vērot pirmo reizi tieši jau 1992.gadā, to toreiz rādīja Krievijas televīzija… Popovs vēl bija viens no komentētājiem. Atceros Monako 1992, A. de Čezāriss ar “Tyrrell” kvalificējās, šķiet, 5 rindā… toreiz fanoju tieši par šo komandu.
      Hakinens brauca ar zaļi dzelteni melno “Lotus”, Katajama ar “Larroussse-Venturi”…

      • Ja mēģina tā baigi precīzi tīt filmu atpakaļ, tad es teiktu, ka Krievijas TV 1.formulu 92.gadā nesāka rādīt no paša sākuma, bet gan tikai no Spānijas posma. Jo labi atceros, ka vēl vajadzēja meklēt, kur skatītīties vakara gonkas no Meksikas un Brazīlijas. Taču tad romantiskie laiki ar ekskluzīvās satelītu televīzijas medībām beidzās un 1.formula kļuva pieejama jebkuram parastajam ‘dīvānu deldētājam’ 😀

  7. vis jaunais ir aizmirsts vecais. shajaa gadiijumaa- aizliegts vecais.

    veel tik jaanomonte DRS. gribu redzeet apdziishanas, nevis apDRSoshanas.

    incanti gan buus redzeet kas notiks ar motoru izturiibu ja palielinaas RPM. domaaju ka duumu sveces redzeesim regulaari. juu-huu! labi aizmirsts vecais 🙂

    • Piekrītu par DRS. Tagad gonka pēc pirmajiem 10 apļiem paliek garlaicīga… Visi sakārtojās pēc mašīnu agregātu spēka un tad tādā garā aizbrauc līdz beigām… Jaunajās trasēs jau varētu bez DRS pacīnīties, lai ir iespēja arī kādam ar vājāku formulu uzvarēt, ja vien tikai māk noturēt aizmugurē konkurentu.

  8. Domāju, ka “dūmu sveces” nebūs. Kopš ieviesa normu par enginu izmantošanu 4-5 gonkās pēc kārtas, ieskaitot visas kvalifikācijas, un plus vēl sods par nomaiņu, viņi tagad nenormāli testē tos motorus. Cik bieži tagad izstājas motora defekta dēļ? Un arī dēļ skaņas neticu, ka tas kaut ko dos, kamēr ir virsū turbīna.
    P.S. Vai tad apgriezieni nebija 12 000?