Kad F1 menedžmenta vadība sporta jautājumos nonāca Rosa Brauna rokās, neviens nešaubījās, ka esam nopietnu pārmaiņu priekšā. Par citām aizkulisēs sačukstējās jau kādu laiku, tomēr citas paredzēt spēja tikai retais. Viena no tādām – ideja atgriezties pie čempionāta pirmssākumiem, kad kopvērtējumā netika skaitīti visi posmi.

Kā jau cilvēks, kurš motorsporta virtuvē pavadījis ilgus gadus, Brauns saprot, ka Eklstona šķietami impulsīvā pieeja nav pareizākais virziens čempionāta attīstībā. Par prioritāti nu tiek izvirzīts skatītājs un mērķis padarīt sacīkstes ciešākas un vieglāk izprotamas, tai pašā laikā kontrolējot, lai tas nekļūtu pārlieku mākslīgi.

Tā vietā, lai meklētu receptes, kā esošajai nedēļai piešķirt īpašu asumu, mainot tās struktūru un formu, Brauna prātā domas raisās pavisam citā virzienā: “Par šo ideju esmu nedaudz uztraucies. Kad radam ko jaunu, ir jāpārliecinās, ka tas darbosies. Mans sapnis ir radīt vienu ārpus čempionāta posmu gadā, kurā varētu izmēģināt atšķirīgus formātus. Nedrīkst riskēt ar inovācijām, tās iepriekš neizmēģinot!

Kad “Liberty Media” ar Čeisu Keriju pilnībā pārņēma Eklstona impēriju, solot rīkoties ar apdomu un rūpīgi izvērtējot katras potenciālās pārmaiņas, citi klusībā cerēja, ka tādi fiasko kā aizvadītā gada kvalifikācijas formāts vairs neatkātosies, kamēr citi smīkņāja, ka paredzēt visu tik un tā nav iespējams, lai arī cik reizes nomērītu.

Ar piedāvāto modeli Brauns nošāvis divus zaķus ar vienu lodi – šādā veidā būtu iespējams realitātē izvērtēt modeļus un formātus, kas līdz tam dzīvojuši vien uz papīra, kamēr faniem būtu iespēja kaut nedaudz ielūkoties, kas gaidāms nākotnē.

Protams, vēl viens posms radītu papildus izmaksas un laikā, kad uz starta stājas vien 10 komandas, turklāt dažas no tām finansējumu atradušas pēdējiem spēkiem, varētu nešķist pareizākais risinājums, tādēļ “Liberty Media” jāapsver iespēja nākt pretim mazajām komandam – atļauja konkrēto posmu nebraukt, pamatbraucēju vietas atdošana turīgākiem junioriem vai kāda cita metode, tomēr kļūdīties nedrīkst.

Vai Brauna sapnis pārvērtīsies realitātē? Tas viss ir iespējams, tomēr sacīkstēm būtu jānotiek sasniedzamā attālumā nevis otrā pasaules malā, kas vēl vairāk apgrūtinātu loģistikas speciālistu darbu. Turklāt jāpārliecinās, ka komandas to neievirzīs kā vienkāršu testu dienu, kas var rezultēties vēl lielākā plaisā starp vadošajām komandām un peletona lejasgalu.

Patīkami redzēt, ka ar jauno īpašnieku ienākšanu problēmu risināšanā tiek lielāka uzmanība pievērsta cēloņiem nevis to sekām, tomēr varbūt ir vērts šai jomā iedziļināties vēl nopietnāk – posmu vešana pie skatītājiem, TV translāciju tiesības atstājot maksas kanālu rokās, idejas posmu skaita palielināšanai, kad prioritārāka šķiet laicīga stratēģijas atrašana izmaksu samazināšanai ir tikai daži no kamoliem, kas jāatšķetina Brauna komandai. Un Brauns nav no tiem, kas stāvēs malā un ļaus lietām laisties pašplūsmā.