Azerbaidžānas karuselis noslēdzās ar negaidītu Daniela Rikjardo uzvaru. “Red Bull” braucējs sacīkstes uzsāka no desmitās starta pozīcijas. Pēdējo reizi, kad kāds braucējs uzvarēja, startējot tik tālu aiz līdera, tas padevās Fernando Alonso 2012. gadā Valensijā no 11. starta vietas. Visas piecas uzvaras Rikjardo guvis startējot ārpus vadošā trijnieka.
Gluži tāpat kā toreiz, arī Baku viens no galvenajiem pretendentiem uz pirmo vietu bija Sebastians Fetels, kura izredzēm punktu pielika sods par bīstamu manevru aiz drošības mašīnas. Kopš soda punktu ieviešanas 2014. gadā Fetels ir pirmais braucējs, kurš sasniedzis 9 punktus, paaugstinot risku saņemt diskvalifikāciju.
Luiss Hamiltons tāpat kā pērn finišēja piektajā vietā pēc problēmām ar galvas balsta atāķēšanos. Līdz ar to Baku paliek vienīgā šobrīd kalendārā esošā trase, kurā viņam vēl nav izdevies uzvarēt. Sestdienas kvalifikācijā “Mercedes” braucējs pārspēja konkurentus, nonākot vien divu pole position attālumā no Mihaela Šūmahera rekorda.
18 gadu un 244 dienu vecumā Lenss Strols kļuva par otro visu laiku jaunāko braucēju uz goda pjedestāla no Maksa Verstapena pērn Spānijā uzstādītā rekorda atpaliekot vien par 12 dienām. Šī bija pirmā reize Strola karjerā, kad viņam izdodas kvalifikācijā pārspēt komandas biedru, kā arī pirmā reize kopš 2001. gada Vācijas Grand Prix, kad uz goda pjedestāla kāpj kanādietis. Tas no Strola tautiešiem izdevies tikai Žakam un Žilam Vilnēviem.
Pirmos punktus šosezon ar Fernando Alonso finišu devītajā vietā guva “McLaren” komanda. Tas gan situāciju kopvērtējumā īpaši neuzlaboja, jo labāko desmitniekā iekļuva deviņu dažādu komandu pārstāvji. Vienīgi “Renault” pameta Baku bez punktiem, kamēr “Mercedes” abām mašīnām izdevās gūt punktus.
Neraugoties uz Rikjardo uzvaru un faktu, ka pēdējo četru posmu laikā viņš guvis vairāk punktus par visiem pārējiem braucējiem, “Red Bull” ir nopietnas problēmas ar mašīnas izturību, ko apliecina Maksa Verstapena neveiksmju sērija. Kristiana Hornera vadītā komanda šogad veikusi 685 apļus, kas ir mazāk kā visām pārējām komandām. “McLaren” sezonas pirmajos 8 posmos pieveikusi 716 apļus, bet līderi ar 956 apļiem ir “Force India”.
“Force India” braucēju savstarpējā sadursme un tās rezultātā radušās sekas pārtrauca Serhio Peresa stabilitātes sērijas – meksikāņu braucējam pietrūka viena posma, lai kļūtu par 14. braucēju, kas finišējis 20 posmus pēc kārtas, tomēr Peress tika klasificēts 37 secīgus Grand Prix. Līdz rekordistam Nikam Haidfeldam pietrūka vien četru posmu.
Azerbaidžānas GP ātrākie apļi
| V. | Braucējs | Komanda | Dzinējs | Rezultāts | Aplis |
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sebastians Fetels | Ferrari | Ferrari | 1'43''441 | 47 |
| 2 | Luiss Hamiltons | Mercedes | Mercedes | 1'43''469 | 46 |
| 3 | Valteri Botass | Mercedes | Mercedes | 1'43''925 | 51 |
| 4 | Daniels Rikjardo | Red Bull | TAG Heuer | 1'44''882 | 46 |
| 5 | Lenss Strols | Williams | Mercedes | 1'45''108 | 44 |
| 6 | Fernando Alonso | McLaren | Honda | 1'45''168 | 49 |
| 7 | Kimi Raikonens | Ferrari | Ferrari | 1'45''542 | 44 |
| 8 | Serhio Peress | Force India | Mercedes | 1'45''588 | 37 |
| 9 | Estebans Okons | Force India | Mercedes | 1'45''634 | 39 |
| 10 | Karloss Saincs | Toro Rosso | Renault | 1'45''866 | 46 |
| 11 | Kevins Magnusens | Haas | Ferrari | 1'46''312 | 45 |
| 12 | Makss Verstapens | Red Bull | TAG Heuer | 1'46''398 | 10 |
| 13 | Stofels Vandūrns | McLaren | Honda | 1'46''648 | 45 |
| 14 | Romēns Grožāns | Haas | Ferrari | 1'46''831 | 45 |
| 15 | Paskāls Verleins | Sauber | Ferrari | 1'47''120 | 46 |
| 16 | Markuss Ēriksons | Sauber | Ferrari | 1'47''186 | 45 |
| 17 | Felipe Masa | Williams | Mercedes | 1'47''340 | 10 |
| 18 | Daņila Kvjats | Toro Rosso | Renault | 1'48''394 | 9 |
| 19 | Niko Hulkenbergs | Renault | Renault | 1'48''536 | 9 |
| 20 | Džolions Palmers | Renault | Renault | 1'51''673 | 5 |




Pamanīji vēl kādu interesantu faktu? Padalies ar to komentāros!


