Lai gan Paskāls Verleins sevi jau vairākkārt ir pierādījis kā vienu no jaunās paaudzes prasmīgākajiem braucējiem, šis gads viņa karjerā nav bijis viegls. Kārotā vieta “Mercedes” netika iegūta, “Sauber” formula ierobežo Verleina patiesās spējas, bet līgums uz nākamo gadu vēl nav noslēgts. Piedāvājam Formula1.com interviju ar Paskālu Verleinu par darbu “Sauber” un karjeras izaugsmes iespējām.

Paskāl, izskatās, ka tev ir talants gūt punktus ar mašīnām, kas šķietami nav uz to gatavas. Pērn tas izdevās ar “Manor”, šogad tu esi vienīgais, kurš to paveicis ar “Sauber”. Kad tev beidzot tiks dota izdevība braukt ar konkurētspējīgu mašīnu?
Ceru, ka visai drīz. Mans mērķis ir vienu dienu braukt komandā, kas var sniegt uzvaras, regulāri kāpt uz goda pjedestāla un cīnīties par čempiona tituliem. Pagaidām man nav nepieciešamā aprīkojuma. Nedēļas nogales, kad gūstam punktus ir ļoti īpašas, jo mūsu mašīna nav spējīga šo mērķi sasniegt regulāri, tikai tad, ja visas zvaigznes sastājas mums atbilstoši. Tad izdevības ir jāizmanto un jākrāj punkti. Man ir patiess prieks, ka tās pāris reizes, kad šāda izdevība radās, spēju to pārvērst rezultātā. Vēlos to sasniegt, kad tam tiešām ir nozīme.

Vai kādam to nevajadzētu pamanīt?
Es domāju, ka fakts, ka gūstu punktus ar mašīnu, kas parasti uz to nav spējīga, tiek pamanīts. Par to pārāk nesatraucos.

Tava saikne ar “Mercedes” nozīmē, ka vienu dienu varētu braukt rūpnīcas komandā. Vai tevi neuztrauc Botasa spožais sniegums, kas varētu liegt sasniegt mērķi?
Nē, es to nespēju ietekmēt, tādēļ raizēšanās par ko tādu ir tikai laika un enerģijas izšķiešana. Valteri savu darbu veic lieliski un ir pelnījis atrasties tur, kur viņš šobrīd ir.

“Sauber” nākamsezon plāno startēt ar “Honda” jaudas agregātiem, turklāt pavīd baumas, ka “Honda” varētu pat pārņemt komandu. Vai tas liek uztraukties, domājot par 2018. gada sezonu?
Man nav ne jausmas, kas notiks nākamgad. Ir dzirdētas visādas baumas, tomēr, kā jau pirmīt teicu, šai jomā neko nevaru ietekmēt, līdz ar to nav arī nekāda jēga par to satraukties. Nekādas baumas mani nespēj ietekmēt. Šobrīd man ir līgums uz šo sezonu, uz ko arī koncentrējos. Viss pārējais ir tāpat kā ar Valteri – to nevaru ietekmēt. Šeit neesmu, lai pieņemtu lēmumus, bet gan apliecinātu sevi pie stūres. Protams, vēlētos, lai “Sauber” ietu labāk. Viņiem ir potenciāls, kā arī vēsturiski ir bijuši labi sasniegumi. Vēlos, lai viņi atgrieztos tai līmenī. Kā un kad, tas jau ir cits jautājums.

Teici, ka līgums beidzas šī gada izskaņā. Tas nozīmē, ka uz nākamo gadu esi atvērts jauniem piedāvājumiem?
Šobrīd, jā.

Tātad esi braucēju tirgū?
Jā, tā to varētu nosaukt.

“Sauber” pēdējo mēnešu laikā piedzīvojusi vairākas izmaiņas – pērn piesaistīti jauni akcionāri no “Longbow”, nesen komandas vadītājas amatu pameta Moniša Kaltenbrona, bet tagad viņas vietu ir ieņēmis Freds Vasūrs. Vai tas viss braucējam nav mazliet traucējoši?
Sāksim ar to, ka komanda vēlās sasniegt labākus rezultātus nekā tie ir šobrīd, vai bija pagājušajā sezonā. Tādēļ no šī brīža mums ir nepieciešamas veiksmīgas sacīkstes. Protams, situācija šobrīd ir atšķirīga. Komanda vēlās nokļūt tur, kur tā bija pirms pieciem gadiem. Var pat fiziski just apņēmību komandas iekšienē.

Ko tu sagaidi no Freda? Viņš ir sacīkšu cilvēks, kas pārzin visas komandas nianses, sākot no tehniskajiem aspektiem, beidzot ar jaunajiem braucējiem. Tomēr brīnumus paveikt diez vai ir iespējams.
Ceru, ka viņš varēs palīdzēt vienībai. Nezinu, cik ātri Freds to spēs paveikt, bet līdz vasaras pārtraukumam palicis vairs tikai viens posms. Sezonas otrajā pusē parasti lielāku akcentu liekam uz sagatavošanos jaunajai sezonai. Nedomāju, ka viņa pievienošanās ko īpaši mainīs jau šogad. Redzēsim, ko spējam paveikt ar to, kas mums ir šobrīd. Ļoti cienu Fredu un esmu ar viņu jau strādājis 2015. gadā, kad startēju DTM čempionātā. Viņam ir plaša pieredze motorsportā un dažādos projektos ārpus tā. Viņš ir panākumiem bagāts cilvēks, kas var palīdzēt komandai. Ceru, ka viņš būs vērtīgs papildinājums.

Pastāsti par savu sezonu līdz šim. Tā jau ir pusē, laiks atskatīties uz aklimatizēšanos, lielākajiem sasniegumiem, sadarbību ar komandas biedru, regulāru laika pavadīšanu Šveicē.
Nav jau nekāds noslēpums, ka sezonas sākums bija grūts. Rehabilitācija pēc savainojuma bija sarežģīta. Smags trieciens bija Austrālija, uz ko devos, bet nevarēju piedalīties sacīkstēs. Izlaistais posms Ķīnā tikai pasliktināja manu noskaņojumu. Vismaz Bahreinā negāja nemaz tik slikti. Jutos pilnībā vesels, it kā man nekad nebūtu bijis savainojums. Jau savā pirmajā posmā tiku uz otro kvalifikācijas kārtu un gandrīz guvu punktus, finišējot 11. vietā ar “Sauber”. Kopš tā posma viss rit diezgan gludi un pareizā virzienā. Divreiz esmu finišējis punktos. Par sezonas spožāko mirkli noteikti uzskatāms Spānijas posms, kur finišēju septītais. pat ar visu sodu zemāk par astoto vietu nenokritu. Padomājiet tikai – septītā vieta ar “Sauber”! Kopš tās dienas ir bijuši vairāki grūti posmi, tomēr ar to jau rēķinājāmies.

Un kā ar došanos uz Šveici?
Izbaudu došanos turp. “Sauber” telpas ir lieliskas. Komandai ir viss, lai gūtu panākumus.

Ko varam gaidīt no “Sauber” tuvāko posmu laikā?
Uz Budapeštu mums būs uzlabojumi. Aerodinamiskajā jomā praktiski visai mašīnai būs jauni elementi, kam vajadzētu atspoguļoties arī rezultātos. Cerams, ka tas, ko uzrāda dati, atbildīs arī realitātei. Laiks aizmirst par Silverstounu un ar gaišām domām raudzīties Ungārijas virzienā.