Ātruma templis nav nejaušs nosaukums, kas piedēvēts Moncas trasei. Trase, kur sacīkstes notikušas kopš F1 pirmsākumiem (ar izņēmumu 1980. gadā) šai laikā savā konfigurācijā piedzīvojusi vien nelielas izmaiņas, radot pamatīgu izaicinājumu gan braucējiem, gan tehnikai, kam jāiztur triekšanās ar vidēji 240 km/h nepilnas pusotras stundas garumā.

Grafiks: FIA

Garās un ātrās taisnes nereti spējušas sajaukt spēku samērus, sniedzot pārsteidzošu rezultātus. Spilgtākais no tiem bija vērojams 2008. gadā, kad Sebastians Fetels kļuva par tobrīd jaunāko F1 uzvarētāju, dāvājot “Toro Rosso” komandai ne tikai tās pirmo uzvaru, bet arī līdz šim vienīgo goda pjedestālu.

Grafiks: F1.com

Lai gan šogad Fetela centieniem vēlreiz iepriecināt kvēlos itāļu fanus gaida pamatīgs izaicinājums, jo “Mercedes” līdz šim tieši taisnēs un ātrajās trasēs guvuši virsroku, viņa mērķis var nemaz nebūt tik tāls no realitātes, ņemot vērā abu vadošo komandu cīņu, pēc kuras pieauga arī Fetela pašapziņa.

“F1LV

Lai gan apdzīšanas iespējas trasē netrūkst, pole position iegūšanai ir liela nozīme – pēdējo 10 Itālijas Grand Prix laikā tikai divreiz sacīkšu uzvarētājs nebija ātrākais arī kvalifikācijā (Barikello 2009. gadā no 5. pozīcijas un Rosbergs 2016. gadā no 2. pozīcijas). Lieliska motivācija Luisam Hamiltonam, kuram ir iespēja apdzīt Mihaelu Šūmaheru un kļūt par uzvarām kvalifikācijās bagātāko braucēju F1 vēsturē. Tikmēr “Mercedes” komanda ar panākumu svētdienā var padarīt Moncu par pirmo trasi, kur komanda uzvarējusi 6 reizes (1954. un 1955. gadā, kā arī pēdējos 3 gadus V6 Turbo dzinēju ērā).

Grafiks: F1.com

Pēc Verstapena dzinēja problēmām Beļģijā pieaugusi spriedze “Red Bull” nometnē, kuriem šajā nedēļas nogalē, visticamāk, būs jārēķinās ar starta pozīciju sodiem, kas var izbojāt cīkstēšanos ar titula pretendentu komandas biedriem. Turklāt, ņemot vērā “Mercedes” dzinēju jaudas priekšrocības, cīņā varētu iesaistīties arī “Williams” un “Force India”, kuriem pēc sadursmes iepriekšējā posmā, kā arī tai sekojošās vārdu kaujas būs pamatīga vēlme sevi apliecināt pozitīvākā gaismā.

Cīņās par punktiem nevajag aizmirst Niko Hulkenbergu un Romēnu Grožānu, kuri sevi šogad lieliski apliecinājuši tieši ātrajās trasēs kā Monreāla, Spīlberga, Silverstouna un Spa, kur abi finišēja sestajā un septītajā vietā, pārspējot savus komandas biedrus, saasinot cīņu konstruktoru kausā ar Itālijā bāzēto “Toro Rosso” vienību. Ņemot vērā apkaunojoši lielo deficītu jaudas ziņā, “McLaren” ar Alonso priekšgalā šoreiz nebūs starp favorītiem uz ceturtās ātrākās komandas godu. Spāņu braucējs izmantos to pašu dzinēju, kas, viņaprāt, bija izstāšanās iemesls Beļģijā.

Grafiks: Pirelli

Savās pārdomās pirms Beļģijas GP dalās arī F1.LV redaktors un “Viasat Sport Baltic” F1 pārraižu komentētājs Aldis Putniņš: “No vienas leģendāras trases uz otru: no Spā un Moncu pāris dienu laikā. Šī būs svarīgākā nedēļas nogale itāļu Formula 1 līdzjutējiem un, protams, “Ferrari” komandai. Tie nav tikai vārdi: ik reizi apmeklējot Moncas trasi, var just vietējo motoru sporta cienītāju fanātismu un zināšanu līmeni par Formulu 1. Arī Moncas trase komentārus neprasa: bijusi Formula 1 kalendārā ik gadu kopš pašas pirmās čempionāta sezonas, ja neskaita vienu gadu, kad Itālijas GP notika Imolā. Turklāt šogad pa ilgiem laikiem trasē dosies arī itāļu braucējs – Antonio Džiovinaci. Pagaidām tikai piektdienas treniņu laikā un pagaidām tikai “Haas” komandas sastāvā, tomēr, ja viss notik pēc plāna, tad pērnā gada GP2 vicečempionam plānota nākotne “Ferrari” un tieši to šobrīd visvairāk gaida ‘Tifozi’ – itāļu pilota startu Moncā “Ferrari” sastāvā. Bet šogad viņi uzgavilēs Sebastianam Fetelam un Kimi Raikonenam, kuri jau ir apliecinājuši savu uzticību Maranello komandai un noteikti ieguvuši arī itāļu līdzjutēju mīlestību. Fetela uzvara svētdien Moncā būtu nacionālie svētki Itālijā.”

Kā beigsies Itālijas GP izcīņa? Piedalies F1.LV prognožu spēlē un pārspēj citus lasītājus! Sacīkšu sākums svētdien pl. 15:00 pēc Latvijas laika. Nedēļas nogalē Monca priecēs autosporta mīļotājus arī ar F2 un GP3 čempionātu sacīkstēm, Vatkinsglenā risināsies sezonas priekšpēdējais IndyCar posms, bet Francija kļūs par Reiņa Nitiša un Jāņa Baumaņa pēdējo pieturvietu pirms došanās uz Latvijas RX posmu Biķerniekos. Izturības sacīkšu cienītājus gaida pirmās “Toyota” un “Porsche” cīņas kopš jūlija vidus, kas šoreiz 6 stundu garumā risināsies brāļu Rodrigesu trasē Meksikā.

Grafiks: Pirelli