Kārtējā lieliskā nedēļas nogale Amerikā izvērtās “Mercedes” komandai, kas jau trīs posmus pirms sezonas beigām nodrošināja uzvaru konstruktoru kausā ceturto gadu pēc kārtas. Tik pārliecinoša dominance izdevusies tikai “Ferrari” (1999. – 2004. gadā) un “Red Bull” (2010. – 2013. gadā).
Galvenais šī panākuma kaldinātājs Luiss Hamiltons aizvadīja tikpat kā nevainojamu nedēļas nogali – 32 gadus vecais sportists pirmo reizi šosezon bija ātrākais visās trijās treniņu sesijās, kam sekoja labākais rezultāts katrā no trim kvalifikācijas kārtām, kā arī uzvara sacīkstēs. Turklāt 117. reizi startējot no pirmās rindas, Hamiltons šai rādītājā pārspējis līdzšinējo rekordistu Mihaelu Šūmaheru. Hamiltona uzvara ļāva 150. reizi uz goda pjedestāla redzēt “Mercedes” braucēju. Sudraba bultas ir piektā komanda, kas sasniegusi šo atzīmi. Tiesa gan, 17 no šiem top 3 finišiem tika izcīnīti komandas pirmajā uznācienā 1950-tajos gados.
Luiss Hamiltons 40. reizi savā karjerā uzvaru izcīnīja, startēdams no pole position, šai rādītājā panākot Mihaelu Šūmaheru.
Uz šo posmu bija vērojamas vairākas izmaiņas braucēju sastāvā – Karloss Saincs pārņēma Džoliona Palmera vietu pie “Renault” stūres. Jau savā pirmajā posmā pie dzeltenajiem Saincs kvalificējās 7. vietā, to nosargājot arī finišā. Salīdzinājumam – Palmers nepilnu divu gadu laikā ne reizi nestartēja augstāk par desmito pozīciju, bet punktos finišēja tikai divreiz. Niko Hulkenbergam gan Ostinas trase diez vai ir starp mīļākajām – “Renault” pārstāvis Teksasā izstājies visos četros posmos V6 Turbo dzinēju ērā.
Estebans Okons Amerikas GP ierindojās sestajā vietā. Savā 26 posmu garajā karjerā Okons ne reizi nav izstājies, apsteidzot Maksu Čiltonu, kurš finišēja karjeras pirmajos 25 posmos. Gan Čiltons, gan Okons savu karjeru uzsāka “Manor” komandā.
Neizbēgama daļa no apbalvošanas ceremonijas ir laistīšanās ar šampanieti, tomēr pēc Teksasas likumiem alkoholu drīkst lietot tikai no 21 gada vecuma, kas nozīmē, ka, ja Verstapens netiktu sodīts, viņš kļūtu par pirmo braucēju uz goda pjedestāla zem atļautā alkohola lietošanas vecuma kopš Fetela 2011. gada Turcijā, kur tas ir atļauts tikai no 24 gadu vecuma.
Kad F1 čempionātā sāka braukt pieredzējušākie aktīvie braucēji (Raikonens, Alonso, Masa), punktu skaitīšanas sistēma bija atšķirīga (10 punkti par uzvaru, 6, 4, 3, 2, 1 par nākamajām vietām). Pēc šādas sistēmas Hamiltons jau būtu nodrošinājis čempiona titulu. Tomēr arī šogad tituls ir gandrīz nodrošināts – pat ja Fetels uzvar katrā no atlikušajiem trim posmiem, “Mercedes” braucējam pietiek ar vienu finišu vadošo pieciniekā, lai kļūtu par četrkārtēju pasaules čempionu.
Sebastians Fetels uz goda pjedestāla kāpa 97. reizi, šai rādītājā panākot Fernando Alonso. Vienīgie braucēji, kas to darījuši biežāk – Mihaels Šūmahers (155), Luiss Hamiltons (116) un Alens Prosts (106). Tikmēr viņa komandas biedrs Kimi Raikonens pēc Ostinas ir bijis uz goda pjedestāla 27 dažādās trasēs – tikpat cik Hamiltons un Šūmahers. Alens Prosts šai rādītājā ir rekordists – labāko trijniekā francūzis finišējis 29 trasēs.
Pirmo reizi kopš 1984. gada starp dalībniekiem bija Jaunzēlandes pārstāvis – Brendons Hārtlijs. Īpatnēji, ka tieši viņa pirmās kvalifikācijas laikā apritēja 50 gadi kopš Denijs Halms atnesa Okeānijas valstij tās vienīgo titulu.
Pirmo reizi kopš 1994. gada kāda komanda nomaina abus braucējus sezonas vidū uz vienu posmu – Japānā “Toro Rosso” pārstāvēja Saincs un Gazlī, bet Amerikā pie iespējas tika Kvjats un Hārtlijs. Kas tāds F1 nav pieredzēts kopš 1994. gada. “Lotus” togad izmantoja septiņus braucējus, pēdējo dubultmaiņu veicot pirms Eiropas GP Heresā.
Lai gan Hamiltons Ostinā gadu gaitā bijis teju nenotverams, Sebastianam Fetelam izdevies parūpēties par dominanci ātrāko apļu rādītājā – sešu Grand Prix laikā vācietis ātrāko apli uzrādījis 5 reizes. Šogad viņa veikums bija par 1 sekundes tūkstošdaļu labāks par Valteri Botasa sasniegto.
Amerikas GP ātrākie apļi
V. | Braucējs | Komanda | Dzinējs | Rezultāts | Aplis |
---|---|---|---|---|---|
1 | Sebastians Fetels | Ferrari | Ferrari | 1'37''766 | 51 |
2 | Valteri Botass | Mercedes | Mercedes | 1'37''767 | 54 |
3 | Kevins Magnusens | Haas | Ferrari | 1'37''893 | 51 |
4 | Makss Verstapens | Red Bull | TAG Heuer | 1'38''060 | 39 |
5 | Luiss Hamiltons | Mercedes | Mercedes | 1'38''776 | 48 |
6 | Kimi Raikonens | Ferrari | Ferrari | 1'38''809 | 42 |
7 | Lenss Strols | Williams | Mercedes | 1'39''666 | 38 |
8 | Brendons Hārtlijs | Toro Rosso | Renault | 1'39''979 | 47 |
9 | Daniels Rikjardo | Red Bull | TAG Heuer | 1'40''102 | 14 |
10 | Felipe Masa | Williams | Mercedes | 1'40''131 | 36 |
11 | Stofels Vandūrns | McLaren | Honda | 1'40''349 | 27 |
12 | Karloss Saincs | Renault | Renault | 1'40''462 | 43 |
13 | Estebans Okons | Force India | Mercedes | 1'40''499 | 53 |
14 | Serhio Peress | Force India | Mercedes | 1'40''851 | 14 |
15 | Daņila Kvjats | Toro Rosso | Renault | 1'40''971 | 19 |
16 | Markuss Ēriksons | Sauber | Ferrari | 1'41''041 | 42 |
17 | Romēns Grožāns | Haas | Ferrari | 1'41''259 | 36 |
18 | Fernando Alonso | McLaren | Honda | 1'41''537 | 21 |
19 | Niko Hulkenbergs | Renault | Renault | 1'44''270 | 2 |
20 | Paskāls Verleins | Sauber | Ferrari | 1'47''073 | 2 |