“Red Bull” komanda aicinājusi FIA veikt izmaiņas notikumos, kas paredzētu, ka braucējiem kvalifikācijā jāizmanto tie paši dzinēja regulējumi, kas sacīkstēs, lai izvairītos no “Mercedes” komandas dēvētā ‘party mode’, kas Austrālijas GP palīdzēja Luisam Hamiltonam izcīnīt pole position ar vairāk kā pussekundes pārsvaru.

“Mercedes” izmantotie regulējumi īpaši efektīvi bija kvalifikācijas trešajā daļā, kad Luiss Hamiltons pārspēja “Ferrari” braucējus Kimi Raikonenu un Sebastianu Fetelu, kuri bija nodemonstrējuši atzīstamu ātrumu pirmajās kārtās. Valteri Botasa spēju noteikšanu izbojāja sportista piedzīvotā avārija. Luiss Hamiltons gan noliedza, ka uz noslēdzošo kārtu tiktu izmantoti atšķirīgi regulējumi kā pirmajās un par panākumu atslēgu kļuva tīrs aplis bez kļūdām.

Viņi kļuva satraukti, kad Botass avarēja. Piepeši tika ieslēgta pilna jauda. Mēs to saucam par ‘party mode’. Parasti viņiem tā nav vajadzīga, tomēr šoreiz tā tika izmantota pilnībā. Skaidrs, ka viņi ar mums rotaļājas. Sākumā runa gāja tikai par to, kurš sūdzās, un no viņu puses tas tika tulkots kā “”Red Bull” taču vienmēr sūdzās”. Tomēr nu tas raisījis diskusijas arī citu komandu vidū,” stāsta Helmuts Marko.

“F1LV

Šo problēmu varētu samērā viegli novērst un padarīt situāciju līdzvērtīgāku visiem. Viens no risinājumiem būtu likt sacīkstēs izmantot tos pašus dzinēja regulējumus, ar kādiem braucēji uzrāda savus rezultātus kvalifikācijā. Ko t’du varētu ieviest jau uz nākamo posmu un šī problēma pazustu.

Līdzīgās domās ir arī komandas vadītājs Kristians Horners. “Komandām vajadzētu izmantot vienādus regulējumus visas nedēļas nogales garumā. Arī mēs labprāt vēlētos tādus ballīšu regulējumus. Pērn redzējām to pašu – pirmajās kārtās viņi neiespringa, bet pēkšņi izšķirošajā daļā radās ātrums, ko uz saķeres rēķina nevar norakstīt. Makss savā mēģinājumā kļūdījās. Citādi mēs būtu pussekundes attālumā, kas, visticamāk, ir šo regulējumu aptuvenais ieguvums.

Tikmēr “Renault Sport” vadītājs Sirils Abitebuls norādījis, ka šādas izmaiņas būtu sarežģīti ieviest, tādēļ vairāk uzmanības būtu jāvelta eļļas patēriņa ierobežojumam. Ja tas tiktu vēl vairāk ierobežots, vislielāko efektu komandas izjustu uz sniegumu kvalifikācijās.

FIA sacīkšu direktors Čārlijs Vitings pagaidām neplāno ieviest izmaiņas. “Lai arī kas šī ‘party mode’ būtu, neredzu to nekādos tehniskajos dokumentos,” piebilstot, ka, ja tiek ievēroti noteikumi, visiem viena jaudas agregāta klientiem ir jānodrošina vienādi ražojumi, tomēr pagaidām šāda veida sūdzības nav saņemtas. Tikmēr “Red Bull” piedāvājumu Vitings neuzskata par nopietnu, jo regulējumi tiek mainīti ne tikai starp kvalifikāciju un sacīkstēm, bet arī brauciena laikā.