Pēc Latvijas vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra informācijas 80 km/h jeb 22 m/s spēcīgs vējš klasificējams kā vētra. Tieši tas tiek solīts uz Azerbaidžānas Grand Prix sacīkstēm svētdien. Skaidrs, ka vētra ir garantēta – ja ne laikapstākļos, tad gaidāmajos notikumos.

Tieši vēja plūsmas “Red Bull” braucējs Makss Verstapens vainoja savā avārijā pirmajos treniņbraucienos, turklāt tad tas bija daudz rāmāks kā solīts uz sacīksti. Turklāt trases specifiskās formas dēļ tam būs iespēja ieskrieties un pamatīgi patraucēt sportistu mierīgo svētdienas pēcpusdienu.

Ja godīgi, tas būs traki visiem braucējiem, kas sacīkstes padarīs vēl piņķerīgākas. Jau ceturtdien, staigājot pa trasi, vairākkārt noņēmu cepuri, lai sajustu brāzmu spēku un saprastu, kuros līkumos tas jūtams visizteiktāk. Dažkārt tas mainās pat par 180 grādiem. Lai gan dažādās vietās trasē situācija atšķirsies, tomēr kopumā visiem tā būs vienāda. Ja tas tiešām būs virs 50 km/h, tad daži lēzenie pagriezieni var kļūt par līkumiem, kuros jābremzē,” situāciju komentē Brendons Hārtlijs.

Jau treniņbraucienos, kvalifikācijā un Formula 2 sacīkstēs redzējām, kā ar atdzesētām riepām un bremzēm braucēji mokās iebraukt trases pirmajā pagriezienā, izvairoties no drošības kabatām. Pievienojot nestabilajam vienādojumam vēja ātrumu, šādu situāciju skaits sacīkstēs varētu pat pieaugt, garantējot intrigu un neparedzamību līdz pat pēdējā apļa beigām.

Tomēr galvassāpes inženieriem sagādāja ne tikai laikapstākļi un perfekto regulējumu meklējumi, bet arī riepas. Komandām sava izvēle sadalījumā starp trim pieejamajiem sastāviem jāizdara ļoti laicīgi. Azerbaidžānas gadījumā tas bija vēl pirms testiem Barselonā, kas nozīmēja pamatīgu taustīšanos tumsā. Tradicionāli lielākais pieprasījums ir pēc mīkstākā pieejamā sastāva un Baku nebija izņēmums.

Šeit gan radās pamatīgas problēmas – ultramīkstās riepas nodilst daudz straujākos tempos kā paredzēts, līdz ar to kļūst gandrīz nederīgas sacīkstēm. Tas radīja samērā dīvainu situāciju, kad visām komandām pēc piektdienas treniņiem rīcībā bija palicis tikai viens mīksto un viens supermīksto riepu komplekts (izņēmums “Renault” ar diviem supermīksto riepu komplektiem), un vesela kaudze nederīgo ultramīksto riepu, kas tika aktīvi izmantotas ne pārāk noderīgu datu iegūšanai trešajos treniņos, kā arī pirmās kvalifikācijas kārtas pārvarēšanai.

Viss liecina, ka zelta stratēģija sacīkstēm būtu viena pitstopa stratēģija ar supermīkstajām riepām pirmajā nogrieznī un mīkstajām otrajā (varbūt kāds uz pašām beigām izvēlēsies jaunu ultramīksto riepu komplektu). Tomēr ko darīt, ja trasē dodas drošības mašīna pirms riepu mūža beigām? Kā pielāgoties izmaiņām sekunžu laikā? Komandām jābūt gatavām uz straujiem risinājumiem, jo Baku trasē drošības mašīnas iespējamība ir krietni augstāka kā šīs sezonas pirmajos 3 posmos.

Jau tagad skaidrs, ka pieci braucēji pilnīgi noteikti nevarēs izpildīt ‘perfekto stratēģiju’, jo Kimi Raikonens, “Renault” un “Force India” braucēji otrajā kvalifikācijas kārtā savu ātrāko apli veica ar ultramīkstajām riepām, ar kurām arī nāksies uzsākt sacīkstes, visticamāk, veicot ļoti ātru pirmo pitstopu.

Šobrīd izskatās, ka “Ferrari” komandai ir pārsvars pār “Mercedes” un “Red Bull”, taču trasē, kur var iegūt ceturtdaļsekundi starta finiša taisnē braucot aizvējā, Sebastianam Fetelam savu pirmo pozīciju nebūs viegli nosargāt. Turklāt viņš lielāko kvalifikācijas daļu bija lēnāks par Kimi Raikonenu.

Ātrākais sportists sacīkstes uzsāks no sestās pozīcijas, laikapstākļi radīs savus pavērsienus un stratēģijas ziņā jāatbild uz daudz nezināmajiem. Par vienu lietu gan viss skaidrs – pl. 15:10 mūs gaida ļoti aizraujošas sacīkstes!

Grafiks: Pirelli