Pēc neveiksmes savu skatītāju priekšā pirmajā aplī un tam sekojošās lieliskās atspēlēšanās Luiss Hamiltons čempionāta kopvērtējumā Sebastianam Fetelam piekāpjas par 8 punktiem. Nu abi ir mainītās lomās un mājas sienu spiediens un līdzjutēju atbalsts būs Fetela pusē. Vai “Ferrari” braucējam izdosies palielināt savu pārsvaru?

Lai gan Hokenheimas trase tika radīta vēl pirms Otrā pasaules kara, par regulāru Vācijas Grand Prix mājvietu tā kļuva tikai 1977. gadā pēc Nikija Laudas smagās avārijas Nirburgringas trasē. Lai gan sākotnēji tā bija patiesa ātruma meka, 2001. gada izskaņā arhitekta Hermana Tilkes pārraudzībā tika veiktas pamatīgas izmaiņas, ievērojami saīsinot trases kopējo garumu.

Nu tā kļuvusi par maisījumu starp ātro sekciju, kas šogad iekļauj 3 secīgas taisnes, kur iespējams izmantot DRS sistēmu, kamēr atlikusī trases daļa sastāv no vairākiem ļoti lēniem pagriezieniem. Trase ir ļoti prasīga pret bremzēm, kam asajos līkumos vairākkārt jāsamazina mašīnu ātrums par vairāk kā 200 km/h.

Grafiks: FIA

Vācijā allaž jāņem vērā laikapstākļi. Prognozes liecina, ka piektdienas treniņi tiks aizvadīti sausos un siltos apstākļos, tomēr uz kvalifikāciju ir liela iespēja uzdurties lietusgāzēm. Pat ja trase paliks sausa, komandas tiks atstātas neziņā, jo svētdien gaisa un trases temperatūra ievērojami kritīsies un sasniegs tikai +20 grādus.

Hokenheimas trase nav tā vieta, kur riepas nodiltu ļoti straujos tempos, tomēr šosezon vairākkārt esam pieredzējuši ‘termālo degradāciju’, kad pat dažu grādu atšķirība var radīt ievērojamas izmaiņas. “Pirelli” uz šo posmu ir sagatavojuši vidējā un mīkstā sastāva riepas, tomēr pašam mīkstākajam sastāvam tiek sperti divi soļi uz priekšu un piedāvātas ultramīkstās riepas. Līdzīgu situāciju varējām vērot Ķīnā, kas pavēra iespēju atšķirīgām stratēģijām. Maz ticams, ka līderi riskēs Q2 veikt ar mīkstā sastāva riepām, līdz ar to otrajā desmitā startējošie varēs izvairīties no ultramīkstajām riepām sacīkšu pirmajā pusē, atliekot boksu apmeklējumu uz vēlāku laiku un, iespējams, vismaz uz laiku sajaucot vietu sadalījumu kājām gaisā, kamēr vadošajiem braucējiem būs svarīgi nenodeldēt savus “Pirelli” violeti marķētos komplektus, lai neiesprūstu aiz lēnākajiem braucējiem.

Grafiks: Pirelli

No faktu vācelītes: Viena no īpatnējākajām Vācijas Grand Prix izcīņām Hokenheimā risinājās 2000. gadā. Eļļas noplūdes dēļ “Ferrari” braucējam Rubensam Barikello kvalifikācijā nācās lietot komandas biedra Mihaela Šūmahera rezerves mašīnu. Viņš kvalificējās tikai 18. vietā, tomēr līdz pirmajam boksu apmeklējumam jau bija nonācis līdz trešajai vietai. 25. aplī viss sagriezās kājām gaisā, kad uz trases izskrēja ne pārāk saprātīgs bijušais “Mercedes” darbinieks. “McLaren” braucēju pārsvars padzisa kā nebijis – sacīkstes tika apturētas. Sacīkšu otrajā pusē Barikello bija neapturams un izcīnīja savu pirmo uzvaru karjerā.

Lai gan trase ir samērā prasīga pret mašīnas dzinēju, jāaizmirst pagājušo gadu izteiktā dominance – “Red Bull” komandas vadītājs Kristians Horners pat apgalvo, ka “Ferrari” šobrīd ir labākie jaudas agregāti. “Ferrari” gan šogad vēl nav tikuši pie pole position Eiropā (pieņemot, ka Azerbaidžāna atrodas Āzijā). Ja Luiss Hamiltons un Valteri Botass spēs aizņemt pirmo rindu un nosargāt sarkano mašīnu uzbrukumus pirmajos apļos, Seba pārsvars kopvērtējumā var tikt strauji pasēts.

Kopš 2006. gada Hokenheimas trase F1 kalendārā atrodama katru otro gadu, līdz ar to visi dati, kas komandām bijuši pieejami līdz šim spēlēs daudz mazāku lomu, kā citās trasēs un aizķeršanās treniņbraucienos radīs nopietnākas un sāpīgākas sekas. Jau vairākkārt esam redzējuši, cik naski “Red Bull” ir uz šo “Ferrari” un “Mercedes” neveiksmju izmantošanu. Lai gan “Red Bull” kvalifikācijās šogad nav klājies diez ko spoži, sacīkstēs izcīnītas trīs uzvaras, un trasē, kur apdzīšanas iespējas atrodamas vairākās vietās, arī trešā starta rinda var izrādīties veiksmīga.

Neraugoties uz neveiksmēm Austrijā, vidus ešalonu šosezon diktē “Renault”. Nevarētu gan teikt, ka tas notiek pārliecinoši un sezonas gaitā lieliski sevi pierādījušas “Ferrari” dzinējus izmantojušās “Haas” un “Sauber”. Ja izdodas izvairīties no problēmām, Šarls Leklerks ir stabils Top 10 braucējs un arvien biežāk aiz sevis atstāj arī zvaigžņotās “McLaren” formulas. Abi pēdējie posmi Austrijā un Lielbritānijā notikuši samērā ātrās trasēs un tajās abi “Force India” braucēji Serhio Peress un Estebans Okons iekļuvuši punktos. Pat tad, ja cīņa par pirmajām vietām neizvēršas tik aizraujoša kā cerēts, kauja par pēdējiem pieejamajiem punktiem būs ierasti cieša. Ar ātrumu trasē nepietiks – pitstops pareizajā mirklī, uzmontējot pareizās riepas, var būt zelta vērtē.

Prognozes: Šosezon uzsākam nelielu prognožu eksperimentu: Formula 1 pamanāmākais līdzjutējs Latvijā Valdis Valters izteiks savu TOP3 prognozi uz gaidāmo posmu, kuru pēc sacīkstēm salīdzināsim ar F1.LV redaktora Alda Putniņa TOP3 prognozi uz konkrēto posmu. Noteikumi punktu skaitīšanā ļoti vienkārši – par precīzi uzminētu vietu 3 punkti, par vienas vietas nobīdi (4.vieta netiek ņemta vērā) – 1 punkts. Izsaki savu prognozi raksta komentāros, vai sociālajos tīklos Facebook un Twitter.

Sacensības tiešraidē Latvijas teritorijā būs iespējams vērot “RTL” kanālā, bet nakamnedēļ “Best4Sport TV” kanāls piedāvās iespēju ielūkoties sacensību apskatā. Šī nedēļas nogale motorsporta līdzjutējiem nav tik piesātināta, kā iepriekšējās, tomēr paralēli F1 notikumiem, Romā risināsies Eiropas rallija čempionāta sezonas piektais posms. Nedēļas svarīgākajām motorsporta aktualitātēm seko “Motoru Sporta 5minūtē“.

Piektdiena, 20. jūlijs

12:00 Pirmie treniņbraucieni
16:00 Otrie treniņbraucieni

Sestdiena, 21. jūlijs

13:00 Trešie treniņbraucieni
16:00 Kvalifikācija

Svētdiena, 22. jūlijs

16:10 Vācijas Grand Prix starts

Grafiks: Pirelli