Daniels Rikjardo Ķīnas Grand Prix izcīņā, pateicoties lieliskai stratēģijai un vairākiem veiksmīgiem apdzīšanas manevriem izcīnīja savu sesto uzvaru F1 karjerā. Īpatnēji, ka visas sešas nākušas startējot ārpus Top 3. Salīdzinājumam – Sebastians Fetels nevienu no savām 49 uzvarām nav izcīnījis no 4. starta vietas vai zemāk. Visvairāk uzvaru, startējot ārpus Top 3, guvuši Alens Prosts (16) un Nelsons Pikē Sr. (15).
Uzvara noteikti palīdzējusi Danielam Rikjardo pietuvoties čempionāta līderiem un atgūt pārliecību par saviem spēkiem. Pēdējos četrus gadus Ķīnas Grand Prix uzvarētājs vēlāk triumfēja arī čempionāta kopvērtējumā.
Tikmēr neveiksmīgi sezonu uzsākusi “Mercedes” vienība, pirmo reizi hibrīddzinēju ēras laikā (kopš 2014. gada) neuzvarot 3 posmus pēc kārtas. Tas gan netraucē “Mercedes” pārņemt vadību konstruktoru kausā. Turklāt pirmo reizi čempionāta vēsturē kāda komanda uzsākusi sezonu ar 2. vietu katrā no pirmajiem trim posmiem, bet bez uzvarām. Tiesa gan, 1951. gadā “Ferrari” sāka sezonu ar piekāpšanos “Alfa Romeo” 3 posmus pēc kārtas, tomēr tā kā čempionāta ieskaitē tika ņemtas vērā arī Indianapolisas 500 jūdžu sacīkstes, kur ne “Ferrari”, ne “Alfa Romeo” nepiedalījās, tie nebija sezonas paši pirmie 3 posmi.
“Mercedes” braucējiem gan bija nelieli iemesli priekiem – Valteri Botass aizvadīja savu simto Grand Prix, kļūstot par 69. braucēju ar trīsciparu skaitli šai rādītājā, kamēr Luiss Hamiltons uzstādīja jaunu rekordu, sasniedzot finišu punktos 28 Grand Prix pēc kārtas, līdz ar to tika labots Kimi Raikonena pirms pieciem gadiem uzstādītais stabilitātes rekords.

Kvalifikācijā pirmo starta rindu aizņēma “Ferrari” braucēji Sebastians Fetels un Kimi Raikonens. Maranello bāzētā vienība Šanhajā nebija izcīnījusi pole position kopš 2004. gada, kad to paveica Rubenss Baričello. Šī bija 86. reize, kad Fetels startēja pirmajā rindā, šai rādītājā panākot Alenu Prostu. Biežāk to spējuši vienīgi Airtons Senna (87), Mihaels Šūmahers (116) un Luiss Hamiltons (119).
Niko Hulkenbergs kļuvis par stabilāko braucēju kvalifikācijā. Vācietis jau sešus posmus pēc kārtas uzsācis no septītās starta pozīcijas. Lai gan kvalifikācijās dažkārt nācies palikt astotajam, citu braucēju sodi katrā no šiem posmiem iekārtojuši Hulku uzreiz aiz vadošo sešinieka.
Fernando Alonso 200. reizi sasniedza finišu, veicot pilnu sacīkšu distanci (neatpaliekot pa apli un neizstājoties). Turklāt Ķīnā Alonso tika klasificēts (veica vismaz 90% sacīkšu distances) 242. reizi, šai rādītājā apsteidzot Mihaelu Šūmaheru. Vienīgais, kas to sasniedzis biežāk – Džensons Batons (244), varētu tikt apdzīts jau tuvāko posmu laikā.
Lai gan Daniels Rikjardo Ķīnas Grand Prix sasniedza jau 11. ātrāko apli savā karjerā, šī ir pirmā reize, kad tas tiek uzstādīts vienlaikus uzvarot arī sacīkstēs.
Ķīnas Grand Prix ātrākie apļi
V. | Braucējs | Komanda | Dzinējs | Rezultāts | Aplis |
---|---|---|---|---|---|
1 | Daniels Rikjardo | Red Bull | TAG Heuer | 1'35''785 | 55 |
2 | Makss Verstapens | Red Bull | TAG Heuer | 1'36''206 | 50 |
3 | Kimi Raikonens | Ferrari | Ferrari | 1'36''456 | 48 |
4 | Luiss Hamiltons | Mercedes | Mercedes | 1'36''878 | 20 |
5 | Niko Hulkenbergs | Renault | Renault | 1'36''881 | 56 |
6 | Valteri Botass | Mercedes | Mercedes | 1'36''987 | 50 |
7 | Fernando Alonso | McLaren | Renault | 1'37''234 | 56 |
8 | Romēns Grožāns | Haas | Ferrari | 1'37''410 | 51 |
9 | Sebastians Fetels | Ferrari | Ferrari | 1'37''479 | 24 |
10 | Serhio Peress | Force India | Mercedes | 1'37''673 | 54 |
11 | Karloss Saincs | Renault | Renault | 1'37''754 | 54 |
12 | Estebans Okons | Force India | Mercedes | 1'37''985 | 47 |
13 | Stofels Vandūrns | McLaren | Renault | 1'38''137 | 54 |
14 | Kevins Magnusens | Haas | Ferrari | 1'38''152 | 54 |
15 | Pjērs Gazlī | Toro Rosso | Honda | 1'38''367 | 54 |
16 | Markuss Ēriksons | Sauber | Ferrari | 1'38''386 | 52 |
17 | Lenss Strols | Williams | Mercedes | 1'38''500 | 54 |
18 | Sergejs Sirotkins | Williams | Mercedes | 1'38''624 | 47 |
19 | Šarls Leklerks | Sauber | Ferrari | 1'38''808 | 23 |
20 | Brendons Hārtlijs | Toro Rosso | Honda | 1'39''376 | 50 |



