Daniels Rikjardo Ķīnas Grand Prix izcīņā, pateicoties lieliskai stratēģijai un vairākiem veiksmīgiem apdzīšanas manevriem izcīnīja savu sesto uzvaru F1 karjerā. Īpatnēji, ka visas sešas nākušas startējot ārpus Top 3. Salīdzinājumam – Sebastians Fetels nevienu no savām 49 uzvarām nav izcīnījis no 4. starta vietas vai zemāk. Visvairāk uzvaru, startējot ārpus Top 3, guvuši Alens Prosts (16) un Nelsons Pikē Sr. (15).

Uzvara noteikti palīdzējusi Danielam Rikjardo pietuvoties čempionāta līderiem un atgūt pārliecību par saviem spēkiem. Pēdējos četrus gadus Ķīnas Grand Prix uzvarētājs vēlāk triumfēja arī čempionāta kopvērtējumā.

Tikmēr neveiksmīgi sezonu uzsākusi “Mercedes” vienība, pirmo reizi hibrīddzinēju ēras laikā (kopš 2014. gada) neuzvarot 3 posmus pēc kārtas. Tas gan netraucē “Mercedes” pārņemt vadību konstruktoru kausā. Turklāt pirmo reizi čempionāta vēsturē kāda komanda uzsākusi sezonu ar 2. vietu katrā no pirmajiem trim posmiem, bet bez uzvarām. Tiesa gan, 1951. gadā “Ferrari” sāka sezonu ar piekāpšanos “Alfa Romeo” 3 posmus pēc kārtas, tomēr tā kā čempionāta ieskaitē tika ņemtas vērā arī Indianapolisas 500 jūdžu sacīkstes, kur ne “Ferrari”, ne “Alfa Romeo” nepiedalījās, tie nebija sezonas paši pirmie 3 posmi.

“F1LV

“Mercedes” braucējiem gan bija nelieli iemesli priekiem – Valteri Botass aizvadīja savu simto Grand Prix, kļūstot par 69. braucēju ar trīsciparu skaitli šai rādītājā, kamēr Luiss Hamiltons uzstādīja jaunu rekordu, sasniedzot finišu punktos 28 Grand Prix pēc kārtas, līdz ar to tika labots Kimi Raikonena pirms pieciem gadiem uzstādītais stabilitātes rekords.

Grafiks: F1.com

Kvalifikācijā pirmo starta rindu aizņēma “Ferrari” braucēji Sebastians Fetels un Kimi Raikonens. Maranello bāzētā vienība Šanhajā nebija izcīnījusi pole position kopš 2004. gada, kad to paveica Rubenss Baričello. Šī bija 86. reize, kad Fetels startēja pirmajā rindā, šai rādītājā panākot Alenu Prostu. Biežāk to spējuši vienīgi Airtons Senna (87), Mihaels Šūmahers (116) un Luiss Hamiltons (119).

Niko Hulkenbergs kļuvis par stabilāko braucēju kvalifikācijā. Vācietis jau sešus posmus pēc kārtas uzsācis no septītās starta pozīcijas. Lai gan kvalifikācijās dažkārt nācies palikt astotajam, citu braucēju sodi katrā no šiem posmiem iekārtojuši Hulku uzreiz aiz vadošo sešinieka.

Fernando Alonso 200. reizi sasniedza finišu, veicot pilnu sacīkšu distanci (neatpaliekot pa apli un neizstājoties). Turklāt Ķīnā Alonso tika klasificēts (veica vismaz 90% sacīkšu distances) 242. reizi, šai rādītājā apsteidzot Mihaelu Šūmaheru. Vienīgais, kas to sasniedzis biežāk – Džensons Batons (244), varētu tikt apdzīts jau tuvāko posmu laikā.

Lai gan Daniels Rikjardo Ķīnas Grand Prix sasniedza jau 11. ātrāko apli savā karjerā, šī ir pirmā reize, kad tas tiek uzstādīts vienlaikus uzvarot arī sacīkstēs.

Ķīnas Grand Prix ātrākie apļi

V.BraucējsKomandaDzinējsRezultātsAplis
1Daniels RikjardoRed BullTAG Heuer1'35''78555
2Makss VerstapensRed BullTAG Heuer1'36''20650
3Kimi RaikonensFerrariFerrari1'36''45648
4Luiss HamiltonsMercedesMercedes1'36''87820
5Niko HulkenbergsRenaultRenault1'36''88156
6Valteri BotassMercedesMercedes1'36''98750
7Fernando AlonsoMcLarenRenault1'37''23456
8Romēns GrožānsHaasFerrari1'37''41051
9Sebastians FetelsFerrariFerrari1'37''47924
10Serhio PeressForce IndiaMercedes1'37''67354
11Karloss SaincsRenaultRenault1'37''75454
12Estebans OkonsForce IndiaMercedes1'37''98547
13Stofels VandūrnsMcLarenRenault1'38''13754
14Kevins MagnusensHaasFerrari1'38''15254
15Pjērs GazlīToro RossoHonda1'38''36754
16Markuss ĒriksonsSauberFerrari1'38''38652
17Lenss StrolsWilliamsMercedes1'38''50054
18Sergejs SirotkinsWilliamsMercedes1'38''62447
19Šarls LeklerksSauberFerrari1'38''80823
20Brendons HārtlijsToro RossoHonda1'39''37650
Grafiks: FIA
Grafiks: Pirelli
Grafiks: Pirelli
Grafiks: F1.com