Savu pēdējo sezonu “Red Bull” komandā aizvadošais Daniels Rikjardo izteicies, ka atbalstītu ideju mainīt F1 nedēļas nogales formātu, atsakoties no piektdien notiekošajām treniņbraucienu sesijām.
Šobrīd F1 braucēju Grand Prix nedēļas nogale sākas ceturtdien ar preses konferenci un darbu ar medijiem, tomēr trasē formulas pirmoreiz dodas piektdien, kad tiek aizvadītas divas pusotru stundu garas treniņu sesijas. Tām seko vēl stundu gari treniņi sestdienas rītā pirms kvalifikācijas, bet svētdiena paredzēta vienīgi mazliet vairāk kā 300 km garajām sacīkstēm.
Par galvenajiem argumentiem šādam priekšlikumam kalpo iecere saīsināt nedēļas nogales garumu, lai samazinātu komandu tēriņus, kā arī papildinātu kalendāru ar vairāk sacīkstēm. Daniels Rikjardo uzskata, ka būtu aizraujoši pat atcelt arī sestdienas treniņus un papildināt nedēļas nogali ar vēl vienām sacīkstēm sestdienā pēc kvalifikācijas.
“Es atbalstītu treniņu atcelšanu. Mazāk bezjēdzīgu apļu un vairāk reālas cīņas. Man patīk sacensības, kamēr treniņbraucieni ne pārāk. Ja treniņu atcelšana ļautu mums vairāk cīkstēties sacensībās, tas izklausās pēc lieliska risinājuma. Kvalifikācija sestdienas rītā, sacīkstes pēcpusdienā un vēl viens brauciens svētdienā…” savas ieceres atklāj Rikjardo, kurš nākamgad startēs “Renault” vienības sastāvā. “Tas, protams, ievērojami atšķirtos no formāta, pie kāda esam pieraduši līdz šim, tādēļ ar divu sacīkšu ieviešanu būtu jābūt ļoti uzmanīgiem.”
Viens no favorītiem uz Rikjardo vietu “Red Bull” sastāvā Pjērs Gazlī gan neatbalsta Rikjardo priekšlikumu. “Neatbalstu sacīkstes sestdienā. Ar vienu Grand Prix nedēļas nogalē pietiek. Tas ir svarīgākais notikums. Visi allaž gaida tieši svētdienas sacīkstes. Sekoju F1, cik sevi atceros, un tā tas vienmēr ir bijis. Tā vietā es drīzāk vēlētos vairāk pieejamu riepu komplektu treniņos, lai varam vairāk laika pavadīt trasē. Skatītāji redzēs vairāk mašīnu traucamies garām viņiem.” Gazlī arī norādījis, ka šobrīd galvenajam fokusam jābūt uz to, kā paplašināt pretendentu loku uz uzvaru, vai vismaz goda pjedestālu, piebilstot, ka 20 mašīnu cīņa par vadošajām pozīcijām radītu intrigu un atrisinātu vairākas šobrīd aktuālas F1 problēmas.