Skots Diksons izcīnījis savu piekto IndyCar čempiona titulu, sezonas pēdējā posmā Sonomā, finišu sasniedzot otrajā vietā. Viņa galvenā konkurenta Aleksandra Rosi izredzes ievērojami izbojāja incidents jau pirmajā aplī Sonomas sacīkšu trasē.

Skots Diksons uz šo posmu ieradās ar labām izredzēm uz titulu – 29 punktu pārsvars pār Aleksandru Rosi, turklāt kvalifikācijā ieņemta otrā vieta, kamēr Rosi bija tikai sestais. Matemātiskas izredzes uz titulu vēl bija Džozefam Ņūgārdenam un Vilam Paueram, tomēr par nopietniem kandidātiem uz uzvaru čempionātā viņi netika pieskaitīti.

Diksona izredzes vēl vairāk uzlabojās sacīkšu pirmajā aplī, kad Rosi nesadalīja trasi ar priekšā braucošo komandas biedru Marko Andreti. Sabojāts priekšējais antispārns un caura labā priekšējā riepa lika amerikānim doties boksos un atkrist uz pēdējo vietu apli aiz līdera Raiena Hantera-Reja.

“F1LV

Atguvis daļu zaudētā Rosi saņēma pamatīgu dāvanu – Greiems Reihals nobrauca malā un izraisīja dzelteno karogu fāzi. Visas mašīnas sagrupējās viena aiz otras, ļaujot restartā Rosi ar labām izredzēm traukties garām konkurentiem. 26 apļus pirms finiša Rosi veica savu pēdējo pitstopu.

Lai gan Diksonam tobrīd jaunu riepu komplektu nevajadzēja, “Chip Ganassi Racing” komanda nolēma savu braucēju iesaukt boksos apli vēlāk, lai abi titula pretendenti izmantotu vienādu stratēģiju un negaidīti pavērsieni neļautu Rosi uz stratēģijas rēķina aizsteigties garām.

Taktika atmaksājās – Diksons finišēja otrais aiz Hantera-Reja, kamēr Rosi palika septītajā vietā. Tā kā sezonas pēdējā posmā tiek piešķirti dubultie punkti, Diksons titulu ieguva ar 57 punktu pārsvaru. Sezonas kopvērtējumā labāko pieciniekā iekļuva arī Indy 500 uzvarētājs Vils Pauers, dienas galvenais varonis Raiens Hanters-Rejs, kā arī pagājušā gada čempions Džozefs Ņūgārdens, kuru šoreiz piemeklēja problēmas pitstopā, tādēļ finišs sasniegts tikai astotajā vietā.

Jāpiebilst, ka Sonoma nav iekļauta nākamā gada InyCar kalendārā. 2019. gada sezona noslēgsies Lagunasekas trasē.

IndyCar Sonomas posma rezultāti

Vieta Numurs  Braucējs Apļi Rezultāts Pitstopi
1 28  Ryan Hunter-Reay 85 2:02’19.1667 3
2 9  Scott Dixon 85 2.7573 3
3 12  Will Power 85 3.6550 3
4 22  Simon Pagenaud 85 4.6306 3
5 98  Marco Andretti 85 19.8030 3
6 18  Sébastien Bourdais 85 21.6393 3
7 27  Alexander Rossi 85 28.3778 5
8 1  Josef Newgarden 85 34.6288 3
9 8  Patricio O’Ward 85 42.8662 3
10 10  Ed Jones 85 44.2254 3
11 39  Santino Ferrucci 85 44.6273 4
12 14  Tony Kanaan 85 1’00.4138 3
13 20  Jordan King 85 1’04.0637 3
14 26  Zach Veach 85 1’05.4899 4
15 5  James Hinchcliffe 85 1’12.8026 3
16 19  Pietro Fittipaldi 85 1’14.2459 3
17 60  Jack Harvey 85 1’15.6462 3
18 6  Carlos Munoz 85 1’18.6345 3
19 4  Matheus Leist 85 1’22.3819 4
20 88  Colton Herta 85 1’23.4673 3
21 59  Max Chilton 84 1 aplis 3
22 23  Charlie Kimball 76 9 apļi 4
23 15  Graham Rahal 66 19 apļi 2
24 21  Spencer Pigot 38 47 apļi 4
25 30  Takuma Sato 15 70 apļi 2

 

IndyCar 2018. gada sezonas kopvērtējums

Vieta  Braucējs Punkti
1  Scott Dixon 678
2  Alexander Rossi 621
3  Will Power 582
4  Ryan Hunter-Reay 566
5  Josef Newgarden 560
6  Simon Pagenaud 492
7  Sébastien Bourdais 425
8  Graham Rahal 392
9  Marco Andretti 392
10  James Hinchcliffe 391
11  Robert Wickens 391
12  Takuma Sato 351
13  Ed Jones 343
14  Spencer Pigot 325
15  Zach Veach 313
16  Tony Kanaan 312
17  Charlie Kimball 287
18  Matheus Leist 253
19  Max Chilton 223
20  Ed Carpenter 187
21  Gabby Chaves 187
22  Jordan King 175
23  Zachary Claman De Melo 122
24  Jack Harvey 103
25  Carlos Munoz 95
26  Pietro Fittipaldi 91
27  Santino Ferrucci 66
28  Rene Binder 61
29  Conor Daly 58
30  Kyle Kaiser 45
31  Patricio O’Ward 44
32  Helio Castroneves 40
33  J.R. Hildebrand 38
34  Stefan Wilson 31
35  Oriol Servia 27
36  Alfonso Celis Jr. 23
37  Colton Herta 20
38  Danica Patrick 13
39  Jay Howard 12
40  Sage Karam 10
41 James Davison 10

1 KOMENTĀRS

  1. Nu šito sezonu par aizraujošāko nenosauksi, bet nu jebkurā gadījumā – apsveikumi Diksijam. Es jau ceru uz Alonso – Andretti sadarbību nākamsezon. Agrāk F1 viņš man kretinēja, bet tagad Indy varētu iefanot 🙂