Nākamsezon IndyCar kalendāru papildinās Ostinā esošā ‘Circuit of the Americas’ trase, kur aizvadīti pirmie “Firestone” riepu testi. Izmēģinot dažāda sastāva riepas trasē devās Tonijs Kanāns (“AJ Foyt Racing”), Ričards Kleitons Enersons (“Carlin”) un Aleksandrs Rosi (“Andretti Autosport”).

Paralēli riepu testiem šīs sezonas vicečempions Aleksandrs Rosi izmēģināja dažādus dzinēju regulējumus, kopumā trasē pavadot 90 apļus. Lai gan oficiāli apļu laiki netiek publicēti, ziņots, ka savā labākajā mēģinājumā Rosi trasi veica 1 minūtē 47.8 sekundēs, kas ir vairāk kā 15 sekundes lēnāk par Luisa Hamiltona šogad uzrādīto pole position laiku F1 mašīnā.

Lai gan pēc vienas dienas testiem nav korekti veikt salīdzinājumus, jo testos braucēji ne vienmēr tiecās pēc maksimālā rezultāta viena apļa ietvaros, turklāt rezultātu ietekmē arī tādi faktori kā saķere, gaisa temperatūra, mitrums un citi, tomēr gandrīz droši var teikt, ka F1 spēkrati šobrīd ir galvas tiesu pārāki. Pēdējos gados abus čempionātus šādā veidā nav bijusi iespēja salīdzināt, jo neviena trase nebija atrodama abu čempionātu kalendāros.

“F1LV

Varu jums pateikt, ka mūsu mašīna šai trasē brauc satriecoši. Viss darbojas lieliski un man bija smaids uz sejas visu 90 apļu garumā. Trase ir izaicinoša un tehniska ar vairākiem ātriem pagriezieniem – gluži piemērota mums. Segments no pirmā līdz devītajam līkumam ir fantastisks. Sākumā var braukt ar gāzi grīdā, bet katrs nākamais pagrieziens kļūst arvien asāks. Ja kļūdies pirmajā no tiem, par to samaksāsi vēl nākamajos sešos! Šī ir īstena ‘braucēju’ trase,” entuziasmu neslēpj Aleksandrs Rosi.

Amerikānis Ostinā ir sacenties arī F1 mašīnā, tomēr korektu salīdzinājumu nav spējīgs veikt: “2015. gadā braucu “Marussia” komandā, bet trase visu nedēļas nogali bija slapja, tikmēr 2013. gadā kā “Caterham” testpilots aizvadīju tikai vienu treniņu sesiju, tomēr no tās neko daudz neatceros.”