Jau otro reizi trīs posmu laikā Formula 1 sacīkstēs pat pēc finiša sasniegšanas nebija par 100 procentiem zināms uzvarētājs, jo Maksa Verstapena agresīvais manevrs tika izskatīts. Svētdienas vakarā tiesneši tomēr nolēma neatņemt “Red Bull” uzvaru mājas posmā. Kā jau tam šādos brīžos pieklājas, katram bija savs redzējums uz notikušo.
Uzreiz pēc finiša Verstapens noteica: “Tā bija cieša cīkstēšanās. Citādā gadījumā mēs paliktu mājās. Ja šādi manevri autosacīkstēs nav atļauti, kāda vispār ir jēga no F1 čempionāta?”
Tikmēr Leklerks stāstīja: “Kopumā sacīkstes bija labas, taču beigās man riepas pamatīgi nodila un Makss pietuvojās. Ļaušu tiesnešiem pieņemt lēmumu, tomēr no manām pozīcijām viss bija pilnīgi skaidrs. Nezinu, kā tas izskatījās no malas. Atrados ārmalā, tāpat kā apli iepriekš. Tur viss bija kārtībā, viņš atstāja man vienas mašīnas tiesu līkuma izejā, tomēr otrajā reizē vairs nē. Man bija jāizbrauc plaši un atpakaļceļa nebija.”
Verstapens, runājot par atšķirībām abos manevros, piebilst: “Otrajā reizē es bremzēju mazliet vēlāk. Līkuma izejā mums bija neliels kontakts. No sava skatupunkta varu teikt, ka tās bija sacīkstes. Mēs visi zinām, ka līkums bija ar ‘spici’. Ja to izņem nepareizi, var pietrūkt vietas. Bet tās ir sacīkšu cīņas. Labāk tā, nevis garlaicīgi riņķot vienam aiz otra.”
Pēc ilgas lēmuma pieņemšanas Verstapens netika sodīts. Tiesneši skaidroja, ka Verstapens nonāca blakus Leklerkam uz bremzēšanas rēķina pirms pagrieziena un izejā abas mašīnas centās izmantot vienīgo ceļu, kur varēja palikt, kas noveda pie abu līderu kontakta. Ņemot vērā šos apstākļus tiesneši lēma, ka nav iespējams pilnībā vainot vienu braucēju, līdz ar to situācija klasificējama kā sacīkšu incidents.
Sacensību galvenais tiesnesis Maikls Masi skaidro, ka paša lēmuma pieņemšana nebija nemaz tik gara, tomēr dažādi PR pasākumi (apbalvošanas ceremonija, preses konference) aizkavēja incidentā iesaistīto braucēju iespēju doties laicīgi pie tiesnešiem. Pirms tam situācija tika rūpīgi izvērtēta no dažādiem aspektiem. Masi arī aicināja motorsporta līdzjutējus būt saprotošus, ka dažkārt lēmumi par notikumiem pēdējos apļos var mainīt sacensību rezultātus, jo F1 nav iespējas ar svilpes palīdzību apturēt pasākumu, piešķirt nepieciešamos sodus un atsākt braukšanu.
Vaicāts par paralēlēm ar Sebastianam Fetelam piešķirto sodu, kas laupīja “Ferrari” braucējam uzvaru Kanādā, Masi norāda, ka tas būtu kā ābolu un apelsīnu salīdzināšana, jo abas situācijas ir radikāli atšķirīgas – Fetels veica bīstamu manevru, pakļaujot riskam aizmugurē braucošo, kamēr Verstapens un Leklerks savā starpā trasē cīnījās par pozīciju.
“Makss iebrauca līkumā, bremzēja vēlāk, Šarls, protams, redzēja viņu un palika ārmalā. Tikmēr Makss, bremzējot vēlāk, pilnībā sagrieza stūri un centās izbraukt līkumu. Iepriekšējā apļa notikumi vairs neatkārtojās.” Situācija mazliet atgādina Niko Rosberga un Luisa Hamiltona cīņu pirms trim gadiem. Masi gan norāda, ka toreiz Niko apzināti neatstāja vietu konkurentam, kamēr pēc ķermeņa un galvas kustībām var redzēt Verstapens pilnībā koncentrējās līkuma izņemšanai.
“Ferrari” komandas vadītājs Mattia Binotto pēc notikušā paziņoja, ka nepiekrīt tiesnešu lēmumam, bet ‘sporta attīstības labā’ neiesniegs apelāciju un turpmāk raudzīsies tikai uz priekšu.
Par braucēju pārstāvi Austrijas GP sacensību tiesnešu brigādē strādāja dānis Toms Kristensons, kurš F1 čempionātā nav startējis, tomēr ar izciliem rezultātiem piedalījās izturības sacīkstēs un DTM čempionātā.