Diskusijas par to vai manevrs bija noteikumu robežās vai nē, iespējams, nerimisies vēl līdz pat nākamajam posmam, tomēr Maksam Verstapenam Austrijā izdevās atvest “Red Bull” komandai tās pirmo uzvaru ar “Honda” dzinēju. Pašai japāņu kompānijai tā bija otrā uzvara kopš 1992. gada sezonas noslēguma pēc Džensona Batona panākuma 2006. gadā Ungārijā.
Verstapena panākums liedza pie uzvaras tikt Šarlam Leklerkam. “Ferrari” braucējs savas karjeras laikā bijis vadībā 124 apļus, bet vēl nav ticis pie pirmās uzvaras. Vairāk apļu vadībā bez panākumiem ir tikai Krisam Eimonam – 183.
Neraugoties uz neveiksmīgu sacīkšu noslēgumu, otrā vieta ir labākais rezultāts Šarla Leklerka karjerā, turklāt pirmoreiz kopš pagājušā gada Francijas posma viņš finišēja pāra pozīcijā. Līdz Austrijai pēdējā 21 posma laikā Leklerks 6 reizes bija izstājies, bet 15 reizes finišējis nepāra pozīcijās.
Kopā ar Verstapenu un Leklerku uz goda pjedestāla kāpa 29 gadus vecais Valteri Botass. Trīs ātrāko braucēju vidējais vecums bija 24 gadi 5 mēneši un 6 dienas, padarot šo par otro visu laiku jaunāko goda pjedestālu F1 vēsturē aiz 2008. gada Itālijas GP, kad Fetela, Kovalainena un Kubicas vidējais vecums bija 23 gadi 11 mēneši un 16 dienas.
Savu pole position apli Leklerks veica 1 minūtē un 3.003 sekundēs. Tas bija mazākais laiks, kas nepieciešams braucējam, lai izcīnītu pole position kopš 1985. gada Dienvidāfrikas posma, kur Naidžels Mansels Kialami trasi veica 1 minūtē un 2.366 sekundēs.
Austrijā pārtrūka “Mercedes” komandas desmit uzvaru sērija. Īpatnēji, ka Breklijā bāzētā komanda līdz 10 secīgām uzvarām aizsniegusies jau trīs reizes, tomēr atkārtot “McLaren” 1988. gada 11 uzvaru sēriju tā arī nav spējusi.
Tikmēr Luiss Hamiltons ar finišu piektajā vietā pārtrauca savu 10 secīgu goda pjedestālu sēriju. Tā bija sestā garākā čempionāta vēsturē, lai gan viņam pašam no 2014. līdz 2015. gadam labāko trijniekā izdevās tikt 16 posmus pēc kārtas. Rekords – 19 pjedestāli pēc kārtas – pieder Mihaelam Šūmaheram.
Makss Verstapens izcīnīja savu sesto uzvaru Formula 1 karjerā, taču tā arī ne reizi nav izcīnījis pole position. Šai rādītājā viņa tuvākie sekotāji ir Brūss Maklārens un Edijs Īrvains ar četrām uzvarām bez pole position. Tikmēr 1967. gada F1 čempions Denijs Halms karjeras laikā pole position guva tikai reizi, tomēr visas astoņas uzvaras guva no zemākām starta pozīcijām.
Piektā starta pozīcija un sestā vieta finišā abi ir atkārtoti Lando Norisa personīgie rekordi, tomēr “McLaren” spīdeklis nebija vienīgais debitants, kurš izcēlās ar lielisku rezultātu. Ar finišu 10. vietā Antonio Džiovinaci izcīnīja savu pirmo punktu F1. Pie tam, divi “Alfa Romeo” braucēji vienā posmā punktos nebija tikuši kopš 1951. gada Spānijas Grand Prix, itāļu rūpnīcas pirmajā uznācienā uz F1 skatuves.
Devīto reizi čempionāta vēsturē pilnīgi visi braucēji, kas startēja, sasniedza finišu. Pēdējoreiz tas notika 2016. gada Ķīnas GP, tomēr kopš pārejas uz hibrīddzinējiem 2014. gadā jau piekto reizi pieredzam situāciju, kad neviens neizstājas.
Svētdien bija ‘MV’ diena, jo MotoGP sacensībās Assenē uzvarēja sportists ar tādiem pašiem iniciāļiem – Maveriks Vinjaless. Gan Verstapens, gan Vinjaless savu pēdējo uzvaru līdz šim bija guvuši 2018. gada 28. oktobrī (Vinjaless Austrālijā, Verstapens Meksikā).
Austrijas GP ātrākie apļi
V. | Braucējs | Komanda | Dzinējs | Rezultāts | Aplis |
---|---|---|---|---|---|
1 | Makss Verstapens | Red Bull | Honda | 1'07''475 | 60 |
2 | Sebastians Fetels | Ferrari | Ferrari | 1'07''676 | 62 |
3 | Šarls Leklerks | Ferrari | Ferrari | 1'07''994 | 58 |
4 | Daniels Rikjardo | Renault | Renault | 1'08''019 | 65 |
5 | Luiss Hamiltons | Mercedes | Mercedes | 1'08''050 | 69 |
6 | Karloss Saincs | McLaren | Renault | 1'08''117 | 53 |
7 | Valteri Botass | Mercedes | Mercedes | 1'08''565 | 53 |
8 | Lando Noriss | McLaren | Renault | 1'08''699 | 69 |
9 | Pjērs Gazlī | Red Bull | Honda | 1'08''790 | 63 |
10 | Kevins Magnusens | Haas | Ferrari | 1'08''903 | 69 |
11 | Aleksandrs Albons | Toro Rosso | Honda | 1'08''946 | 59 |
12 | Romēns Grožāns | Haas | Ferrari | 1'08''987 | 56 |
13 | Antonio Džiovinaci | Alfa Romeo | Ferrari | 1'09''051 | 57 |
14 | Serhio Peress | Racing Point | BWT Mercedes | 1'09''061 | 67 |
15 | Kimi Raikonens | Alfa Romeo | Ferrari | 1'09''126 | 57 |
16 | Niko Hulkenbergs | Renault | Renault | 1'09''248 | 59 |
17 | Lenss Strols | Racing Point | BWT Mercedes | 1'09''288 | 57 |
18 | Daņila Kvjats | Toro Rosso | Honda | 1'09''498 | 58 |
19 | Džordžs Rasels | Williams | Mercedes | 1'09''926 | 52 |
20 | Roberts Kubica | Williams | Mercedes | 1'10''964 | 55 |