Makss Gunters ar “BMW Andretti” komandas sagatavoto formulu Čīles galvaspilsētas Santjago ielās izcīnījis savu pirmo panākumu Formula E čempionātā pēc elpu aizraujošas cīņas, pieveicot portugāļu braucēju Antonio Fēliksu da Kostu.
Kvalifikācijā ātrākais izrādījās “Jaguar” braucējs Mičs Evanss, bet Maksa Guntera lieliskais aplis ļāva viņam startēt no otrās pozīcijas. No otrās rindas sacīkstes sāka Paskāls Verleins un Felipe Masa, kuri kvalifikācijā uzrādīja vienādu rezultātu. Ne tik spoži klājās pagājušās sezonas čempioniem “DS Techeetah” – da Kosta kvalificējās 10. vietā, Verņē pozīciju zemāk. Kopvērtējuma līderim Aleksam Simam šoreiz tikai 15. pozīcija.
Startā Mičs Evanss nosargāja vadību, kamēr Verleinam izdevās pakāpties uz otro pozīciju. Evanss atradās vadībā lielāko daļu sacīkšu distances un bija pirmais, kurš izmantoja abu uzbrukuma zonu priekšrocības. Tomēr karstajās Santjago ielās, kur drošības mašīna tā arī trasē nedevās, vairākiem braucējiem bija jācīnās ar pārkaršanu un enerģijas taupīšanu.
Gunters lieliski izmantoja savu otrās uzbrukuma zonas radīto papildus jaudu vispirms apsteidzot Verleinu, bet vēlāk tiekot garām arī Evansam pēc ļoti ciešas un aizraujošas cīņas. Verleins atradās turpat aizmugurē trešajā pozīcijā un bija sataupījis vēl vienu iespēju doties pēc papildus jaudas. Tikmēr aizmugurē straujiem soļiem līderiem tuvojās “Techeetah” braucēji Verņē un da Kosta.
Tehniskas problēmas ne tikai liedza Verleinam pacīnīties ar līderiem, bet pat lika nonākt aiz Verņē un da Kostas. Pēdējo divu sezonu čempions jau bija nonācis trešajā pozīcijā, kad piepeši oglekļa šķiedras arka sāka strīķēties gar Verņē mašīnas priekšējo kreiso riteni. Francūzis uzreiz zaudēja ātrumu, taču nebija gatavs tik viegli atdot savu pozīciju. Da Kosta tika pamatīgi sabremzēts un vienā brīdī Verņē pat ietriecās sienā, tomēr pēc pāris izmisīgiem apļiem viņam izdevās atbrīvoties no aizlauztās konstrukcijas. Apli vēlāk Verņē gan devās boksos, lai izstātos no tālākās cīņas.
Brīvais ceļš pavēra izdevību da Kostam, kurš ļoti ātri noķēra un apdzina Evansu un metās virsū Guntera līderpozīcijai. “Techeetah” mašīna bija ievērojami ātrāka, tomēr da Kostas manevrs nebija tīrs, ‘ielienot’ iekšmalā pirms ļoti asa pagrieziena un izstumjot Gunteru ārmalā.
Vācietis bija nikns par šādu manevru, tomēr savas emocijas izmantoja pareizā virzienā, noturot presingu. Portugāļa mašīna bija pārkarsusi un Gunters devās atbildes gājienā. “BMW Andretti” braucējam pirmo vietu izdevās atgūt pašā pēdējā aplī un izcīnīt savu pirmo uzvaru Formula E čempionātā.
Zīmīgi, ka 22 gadus vecais Gunters kļuva par visu laiku jaunāko Formula E sacensību uzvarētāju, šo rekordu atņemot da Kostam, kurš 2015. gadā Buenosairesas ePrix triumfēja 23 gadu vecumā ar “Aguri” komandas mašīnu. Arī da Kosta šoreiz pārrakstīja vēsturi, jo “Techeetah” ir jau trešā komanda, kuras rindās viņam izdevies kāpt uz pjedestāla. Pērn da Kosta izcīnīja 6 pjedestālus, braucot “BMW Andretti” komandā, kur viņa vietu tagad ieņēmis Gunters.
Formula E čempionāta nākamais posms 15. februārī norisināsies Brāļu Rodrigesu trasē, Mehiko, kur oktobrī tiek aizvadītas arī Formula 1 sacensības.
Ļoti īpatnēja situācija izveidojusies čempionāta kopvērtējumā. Pirmo divu sacīkšu uzvarētāji Sems Bērds un Alekss Sims abos pārējos posmos pie labiem rezultātiem nav tikuši, bet šīs dienas uzvarētājs Gunters Rijādā pēc finiša 2. vietā saņēma sodu un zaudēja savu vietu, līdz ar to par jauno kopvērtējuma līderi ar 37 punktiem kļuvis “Mercedes” braucējs Stofels Vandūrns ar 37 punktiem (3., 3. un 6. vieta pa posmiem). Viņam seko Sims (35), Bērds (28), Gunters (25), di Grasi (24), Roulands (22), da Kosta (21) un Evanss (21).
Santjago ePrix rezultāti
V. | Braucējs | Komanda | Rezultāts | Punkti |
1 | Maximilian Gunther | Andretti Autosport | 40 apļi | 25 |
2 | Antonio Felix da Costa | Techeetah | 2.067 | 18 |
3 | Mitch Evans | Jaguar Racing | 5.119 | 19 |
4 | Pascal Wehrlein | Mahindra Racing | 7.050 | 12 |
5 | Nyck de Vries | Mercedes | 9.883 | 10 |
6 | Stoffel Vandoorne | Mercedes | 11.237 | 8 |
7 | Lucas di Grassi | Team Abt | 14.437 | 6 |
8 | James Calado | Jaguar Racing | 18.255 | 4 |
9 | Felipe Massa | Venturi | 20.430 | 2 |
10 | Sam Bird | Virgin Racing | 21.780 | 2 |
11 | Nico Müller | Dragon Racing | 23.786 | |
12 | Oliver Turvey | NIO Formula E Team | 27.778 | |
13 | Sébastien Buemi | DAMS | 43.257 | |
14 | Daniel Abt | Team Abt | 47.198 | |
15 | Robin Frijns | Virgin Racing | 1 aplis | |
16 | Ma Qing Hua | NIO Formula E Team | 1 aplis | |
17 | Oliver Rowland | DAMS | 4 apļi | |
NF | Jérôme d’Ambrosio | Mahindra Racing | 1’57.624 | |
NF | Brendon Hartley | Dragon Racing | 5 apļi | |
NF | Jean-Eric Vergne | Techeetah | 8 apļi | |
NF | Edoardo Mortara | Venturi | 11 apļi | |
NF | Andre Lotterer | Porsche Team | 12 apļi | |
NF | Alexander Sims | Andretti Autosport | 36 apļi | |
NF | Neel Jani | Porsche Team | 38 apļi |