Bremzes ir viens no svarīgākajiem automobiļu elementiem, jo tas palīdz ne tikai apstāties nepieciešamības gadījumā, bet autosportā bremzes palīdz izbraukt sacīkšu apli ātrāk.

Bremžu sistēmas efektivitāte laika gaitā ir ievērojami augusi un tas ir viens no elementiem, ko autoražotāji un specializētie bremžu ražotāji pēdējo 30 gadu laikā vispirms ir notestējuši sacīkšu trases un pēc tam pārnesuši uz ielas mašīnām.

Autosportā efektīvas bremzes, kas nodrošina pēc iespējas īsāku bremzēšanas ceļu, ļauj pilotiem bremzēt ļoti vēlu pirms līkuma un līdz ar to garāku distanci veikt maksimālā ātrumā, tādejādi uzlabojot apļa laiku. Turklāt liela nozīme ir bremžu sistēmas elementu materiālam, jo no tā atkarīga bremžu kalpošanas efektivitāte un ilgmūžība.

“F1LV

Ielas mašīnām mums katram pašam jāseko līdz bremžu darbībai un to atbilstībai drošības standartiem. Jebkāds triksnis bremzēšanas laikā vai izmaiņas bremžu sistēmas darbībā ir kā brīdinājums doties uz servisu un plānot bremžu sistēmas elementu nomaiņu.

Lai izietu tehnisko apskati, bremžu uzliku minimālajam biezumam jābūt vismaz 7 mm, ieskaitot. Tādējādi bremžu frikcijas materiāla biezumam jābūt vismaz 2 mm. Ja bremžu frikcijas materiāls ir nodilis līdz šai vērtībai, tuvāko nedēļu laikā tās ir jānomaina. Mēs iesakām pārbaudīt bremžu uzlikas, kad tās sasniedz 10 mm biezumu, ieskaitot montāžas plāksni.

Ja automašīnas konstrukcija to paredz, tai var uzstādīt bremžu uzlikas ar nodiluma sensoru. Sensors padod signālu, kad frikcijas materiāls ir kļuvis pāris milimetrus plāns. Ja bremžu uzlikas ir nodilušas tik tālu, ka sensors saskaras ar bremžu disku, bremžu kluči ir maksimāli nodiluši. Vadītājs saņem brīdinājuma signālu panelī. Laika vēl pietiek, lai veiktu nepieciešamos remontdarbus.

Bremžu loki ir trumuļu bremžu standarta sastāvdaļa. Sakarā ar pakāpeniski augošo automašīnu svaru un sniegumu, šī bremzēšanas tehnoloģija vairs nav efektīva. Trumuļu bremzes ir ļoti drošas, tomēr tās mēdz salūst pārkaršanas dēļ. Disku bremzes iztur lielāku temperatūras slodzi. Mūsdienās trumuļu bremzes uzstāda tikai uz aizmugurējām asīm. Luksus klases automašīnās tās uzstāda kā stāvbremzes mehānismos. Lielākā daļa mūsdienu automašīnu ir aprīkotas tikai ar disku bremzēm uz visām asīm.

autorezervesdalas24.lv

Nodilis bremžu klucis rada skaļu, maļošu troksni. Kad frikcijas materiāls ir pilnībā nodilis, plāksnes metāls beržas gar bremžu diska metālu, radot troksni, kas neapšaubāmi atšķiras no normālas bremzēšanas skaņas. Kad tas parādās, bremzes nav darba kārtībā. Automašīna vairs nav braukšanai droša, un to ir jānogādā uz tuvāko servisu. Bremžu uzliku maiņa ir lēta un vienkārša, taču to ir jādara uzmanīgi un savlaicīgi.

Pat pazīstama zīmola kvalitatīvi bremžu diski un uzlikas maksā tik lēti, ka nezināma ražotāja produkcijas izvēlēšanās neatmaksājas. Oriģinālie ražotāji reti prasa vairāk kā 20 eur par pilnu bremžu uzliku komplektu. Tādēļ nav vērts meklēt lētākus produktus.