72. gadu pēc kārtas Formula 1 saime ir gatava noskaidrot gada ātrāko un prasmīgāko braucēju. Cīņas būs vēl nežēlīgākas un garākas kā jebkad, jo vienību budžets ir ierobežots līdz 147 miljoniem USD uz sezonu, bet kalendārs sasniedzis rekordgaru sarakstu ar 23 posmiem.

Sezonas pirmais posms allaž ir medusmaize visiem autosporta faniem. Pielāgošanās jaunumiem un spēku samēru izsijāšana liks ačtelēm skraidīt visos iespējamos virzienos, tomēr dažas intrigas iegūs īpašu nozīmi!

Sarkanie buļļi lauzīs Sudraba bultas?

Revolūcija tehniskajos noteikumos šogad nav notikusi, tādēļ būtu saprātīgi pieņemt, ka spēku samēri paliks līdzīgi pagājušajai sezonai. Tomēr izmaiņas reglamentā saistībā ar mašīnas grīdas konfigurāciju, lai mazinātu piespiedējspēku, spēlēs ievērojami par labu “Red Bull” komandai. Pie tam “Mercedes” šogad nevarēs izmantot pērn ieviesto revolucionāro DAS sistēmu.

“F1LV

To visu pirmssezonas testos lieliski apliecināja “Red Bull” līderis Makss Verstapens un viņa jaunais komandas biedrs Serhio Peress, kura CV ir pietiekami spožs, lai varētu cerēt uz vērtīgu sniegumu abu braucēju izpildījumā, salīdzinot ar iepriekšējām sezonām, kad Alekss Albons un Pjērs Gazlī dažkārt piekāpās komandas biedram par veselu apli.

Pie tam dažādas tehniskas likstas atstāja fanus neziņā – vai tiešām “Mercedes” dominance ir galā un sezonas pirmajā posmā favorīts Verstapens? Sporta totalizatori Verstapena un Hamiltona izredzes uz uzvaru vērtē ļoti līdzvērtīgi, kamēr abas komandas cenšas atbrīvoties no favorītu sloga, uzskatot, ka konkurenti šobrīd ir pārāki. Kā ir patiesībā? Atbildes vēl nav ne vienam, tādēļ nāksies paciesties līdz kvalifikācijai un sacīkstēm!

Pirmssezonas testu teksta tiešraides
DatumsTesti
12.marts1. diena
13.marts2. diena
14.marts3. diena

Tie paši vēži citās kulītēs

Ja tehniskajā jomā lielu pārmaiņu nav, tad braucēju tirgus pērn izpaudās visā savā krāšņumā. Spožas zvaigznes tika rautas pa labi un kreisi, kā rezultātā septiņu komandu sastāvos notika izmaiņas.

Pēc sešu gadu kopdzīves no “Ferrari” šķīries Sebastians Fetels, kurš sēdīsies pie pašas skaistākās mašīnas šogad F1.LV skatītāju vērtējumā – “Aston Martin”. Viņa vietā pie izdevības piemērīt sarkano kombinezonu ticis Karloss Saincs, kurš sevi jau pierādījis kā stabilu vidus ešalona vērtību un pavisam noteikti pakutinās nervus arī Šarlam Leklēram.

Zaka Brauna vadībā “McLaren” komanda piedzīvojusi pamatīgu revolūciju imidžā. Vairs nav ne miņas no Rona Denisa ‘sūro nopietno puišu’ tēla. Tā vietā “McLaren” brauc abi ‘F1 klauni’ Daniels Rikjardo un Lando Noriss. Ārējais tēls gan var apmānīt – abi ir asinskāri pēc panākumiem un savu talantu jau vairākkārt apliecinājuši. Arī iekšējo cīņu par vienības līdera godu būs interesanti pavērot.

Sprīdīša ceļš uz mājām

Kā vēstīts latviešu pasakā, “nekur nav tik labi kā mājās”. Tieši šādus vārdus var veltīt izcilā spāņu braucēja Fernando Alonso virzienā. Pēc diviem tituliem ar “Renault” un svaidīšanos starp vairākām komandām, atrodoties nepareizā laikā, nepareizā vietā, Alonso paņēma lāpstu un devās pasaulē. Izrakājies pa Dakaras smiltīm, pieveicis nogurdinošo Lemānu un piedzīvojis vilšanos Indianapolisā, Fernando ir atpakaļ Enstonas komandā, kas lolojusi viņa karjeru jau kopš brīža, kas Alonso vārds svētdienas skatītājam bija svešs.

Vai ir pamats cerēt uz spožiem rezultātiem no Alonso? Šogad viņam aprit 40 gadi un pēc divām izlaistām sezonām atgriešanās nebūs viegla, pie tam “Renault”, kas šogad pārtapis par “Alpine” pagaidām nevieš cerības uz cīņu par uzvarām, vai kaut pjedestāliem. Nevar arī aizmirst, ka gatavošanās ciklu ietekmēja augšžokļa trauma, kuras dēļ nācās veikt operāciju.

Pirmssezonas testos gan izskatījās, ka Alonso nekur nebija pazudis un viņa pulveris vēl ir sauss. Agrāk Alonso pārmests par komandas kodola šķelšanu, tomēr viņam allaž izdevies piesaistīt pareizos cilvēkus tieši savā garāžas pusē. Komandas biedru Estebanu Okonu gaida ļoti izaicinoša sezona, turklāt Alonso lielais trumpis allaž bijusi spēja ātri pielāgoties mašīnai, neatkarīgi no tā, cik tā ir cimperlīga. Viņš spēj pārkāpt šķietami nešķērsojamas robežas. Vai tā būs arī šogad? Redzēsim!

Kāds tēvs, tāds dēls…

Šūmaheru zin visi. Kā Taigers Vudss golfā, Maiks Taisons boksā vai Maikls Džordans basketbolā, Mihaels Šūmahers bija braucējs, kuru zināja pat tie, kuriem nav ne jausmas kas ir Formula 1. Lai gan viņa dzīve pēc sacīkšu braucēja karjeras izvērtās ļoti neveiksmīga, dēls Miks par to laiku krāja pieredzi un zināšanas, lai ietu tēvas pēdās.

Pērn Miks Šūmahers kļuva par Formula 2 čempionu, tādēļ nav šaubu, ka viņa prasmes atbilst F1 līmenim. Ažiotāža ap jauno braucēju ir sacelta pamatīga. Fotogrāfi un fani viņu lenc kā jau gatavu čempionu un superzvaigzni. Šūmahera debija būs vēsturisks un nostaļģisks mirklis visai autosporta sabiedrībai.

Kas attiecas uz rezultātiem, tos nevajag gaidīt. “Haas” komanda izskatās bezcerīgi lēna, tādēļ Šūmahera galvenās cīņas šogad, visdrīzāk būs ar komandas biedru Mazepinu un “Williams” komandas naudas maku Nikolā Latifi, kā arī pašam ar sevi. Kļūdas un avārijas tiks analizētas īpaši skrupulozi.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by F1LV (@f1_lv)

Sirds transplants un identitātes maiņa

Viena no galvenajām intrigām grozīsies ap potenciāli trešās ātrākās komandas godu. Pērn Sakiras trasē tas tika “McLaren”, kuri finišēja ceturtajā un piektajā vietā, taču starpsezonā oranžajai formulai veikts ‘sirds transplants’, jo “Renault” dzinēju nomainīs “Mercedes” ražojums. Testi apliecināja, ka operācija notikusi veiksmīgi un jau pirmajā dienā viss ritēja gludi. Sakiras trasē ir vairākas garas un platas taisnes ar labām apdzīšanas iespējām, kas varētu vēl vairāk uzlabot “McLaren” izredzes.

Tiesa gan, nedrīkst novērtēt konkurentu izredzes par zemu. “AlphaTauri” mašīnas izskatījās lieliski pirmssezonas testos, turklāt “Honda” pēdējo sezonu progress liks viņiem justies komfortabli šādā jaudas trasē. Tāpat mīkla ir “Ferrari” jaudas agregāti. Pēc smaga fiasko pērn, Maranello vienība būs izanalizējusi savas kļūdas. Testos tā palika ēnā, tomēr jāatceras, ka arī pirms gada reti kurš gaidīja pjedestālu sezonas atklāšanas posmā.

Abas atlikušās vidus ešalona vienības uz pirmo acu uzmetienu varētu šķist svešas, tomēr “Aston Martin” un “Alpine” ir pārkristītas “Racing Point” un “Renault”. Lorensa Strola investīcijas infrastruktūrā ir nopietns pieteikums komandai, kas jau pērn spēja tikt pie uzvaras Sakiras Grand Prix izcīņā, tomēr testos atklājās vairākas problēmas, kā rezultātā smagi cieta arī Sebastiana Fetela izredzes iepazīt “Haniju Raideri” kā viņš nosaucis savu formulu (par godu Urzulas Andersas atveidotajai ‘Bonda meitenei’ filmā “Doktors Nē”, tajā gan “Aston Martin” netiek izmantots). Arī “Alpine” šobrīd drīzāk pacīnīsies par pēdējiem pieejamajiem punktiem, tomēr jau pagājušais gads pierādīja, ka atstatumi vidus ešalonā ir tik mazi, ka viss var strauji sagriezties kājām gaisā.

Tieši šī neziņa piešķir burvību sacīkšu gaidīšanas procesam. Ar savām prognozēm par gaidāmo sezonu padalies Formula 1 Fantasy līgas F1LV podkāsta klausītāju grupā! Grupas kods: 695aa5e42a.

Grafiks: Pirelli