Emocionāla uzvara veterāna Elio Kastronevesa izpildījumā noslēdza visu laiku ātrāko Indianapolisas 500 jūdžu braucienu, kurā brazīlietis izšķirošo manevru izdarīja tikai divus apļus pirms finiša.
Pirmajos apļos Skots Diksons zaudēja vadību pagājušā posma uzvarētājam Rinusam Vīkejam. Atrašanās priekšā prasīja lielāku degvielas patēriņu un Vīkejs kā pirmais no līderu grupas devās boksos. Pamazām degvielu nācās papildināt arī konkurentiem. Ceļā pie saviem mehāniķiem avāriju piedzīvoja Stefans Vilsons. Ar to drāma nebeidzās, jo Skots Diksons un Alekss Rosi aizkavējās ļoti neveiksmīgā pitstopā un nonāca apli aiz līderiem.
Piepeši par līderi kļuva Konors Deilijs. Abi ar Vīkeju uzsāka cīņu, tomēr drīz vien iniciatīva piederēja degvielu labāk taupošajiem Aleksam Palou, Elio Kastronevesam un Patrisio O’Vārdam. Visilgāk trasē turējās Greiems Reihals, taču viņa sapnis par pirmo Indianapolisas 500 jūdžu uzvaru tika izsapņots pēc pitstopa, kurā netika kārtīgi pieskrūvēts aizmugurējais ritenis, kas izraisīja avāriju.
Par līderi kļuva 46 gadus vecais Elio Kastronevess, viņam sekoja Patrisio O’Vārds, bet drīz vien abiem garām aizsteidzās Alekss Palou. Jau atkal drāma risinājās boksu celiņā, kur sagriezās Vils Pauers, bet tuvojoties finišam pitstops pielika punktu Simonai de Silvestro uz jebkādām cerībām par labu rezultātu.
30 apļus pirms finiša Kastronevess atguva vadību un pēc pitstopa uzsāka saistošu cīņu ar Palou. Vairāki braucēji riskēja ar atšķirīgu stratēģiju, tomēr drošības mašīnas fāze tā arī nebija vajadzīga. 7 apļus pirms finiša savu pēdējo pitstopu veica arī Fēlikss Rozenkvists un Takuma Sato, kuri bija pēdējie braucēji, kas bija palikuši priekšā. Izšķirošo manevru Kastronevess veica priekšpēdējā aplī. Palou uz to vairs nespēja atbildēt un finišēja otrajā vietā.
Šī bija ļoti emocionāla uzvara Kastronevesam. Savas karjeras laikā brazīlietis divas desmitgades bija uzticīgs “Penske” komandai, ar kuru Indy 500 sacīkstēs uzvarēja 3 reizes. Šoreiz viņš izmēģināja savus spēkus ar “Meyer Shank Racing”, kas regulāro sezonu aizvada ar tikai vienu mašīnu, ko vada Džeks Hārvijs. 2001. gadā Elio kļuva par vienu no jaunākajiem šī brauciena uzvarētājiem, taču tagad panākums 46 gadu vecumā viņu ieceļ skalas otrā galā – arī Emersons Fitipaldi uzvarēja 46 gadu vecumā, kamēr brāļi Anseri guva panākumus pēc 47. dzimšanas dienas. Pārsteidzoši, ka tik izcils braucējs nekad nav kļuvis par IndyCar čempionu.
LISTEN TO THE FANS!!! #INDY500 pic.twitter.com/7yw2d2AeI3
— Jeff Gluck (@jeff_gluck) May 30, 2021
Veterāns Elio Kastronevess ala spaidermans kļuvis par 4x Indy500 uzvarētāju.
Vēl 4x Indy500 uzvarējuši:
Rick Mears (1979, 1984, 1988, 1991)
Al Unser Sr. (1970, 1971, 1978, 1987)
A.J. Foyt (1961, 1964, 1967, 1977) pic.twitter.com/AvUx8NydCa— Aldis Putniņš (@F1LV) May 30, 2021
Indianapolisas 500 jūdžu brauciena rezultāti
Vieta | Braucējs | Komanda | Rezultāts | Pitstopi |
1 | Helio Castroneves | Meyer Shank Racing | 2:37’19.384 | 5 |
2 | Alex Palou | Chip Ganassi Racing | 0.492 | 5 |
3 | Simon Pagenaud | Team Penske | 0.562 | 6 |
4 | Patricio O’Ward | Arrow McLaren SP | 0.940 | 5 |
5 | Ed Carpenter | Ed Carpenter Racing | 1.242 | 5 |
6 | Santino Ferrucci | Rahal Letterman Lanigan Racing | 9.087 | 6 |
7 | Sage Karam | Dreyer & Reinbold Racing | 13.435 | 5 |
8 | Rinus van Kalmthout | Ed Carpenter Racing | 14.241 | 5 |
9 | Juan Pablo Montoya | Arrow McLaren SP | 14.880 | 5 |
10 | Tony Kanaan | Chip Ganassi Racing | 15.442 | 7 |
11 | Marcus Ericsson | Chip Ganassi Racing | 16.516 | 6 |
12 | Josef Newgarden | Team Penske | 22.304 | 5 |
13 | Conor Daly | Ed Carpenter Racing | 22.692 | 5 |
14 | Takuma Sato | Rahal Letterman Lanigan Racing | 23.295 | 5 |
15 | J.R. Hildebrand | A.J. Foyt Enterprises | 23.527 | 7 |
16 | Colton Herta | Andretti Autosport with Curb-Agajanian | 28.802 | 5 |
17 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | 38.641 | 6 |
18 | Jack Harvey | Meyer Shank Racing | 40.157 | 6 |
19 | Marco Andretti | Andretti Herta-Haupert | 40.359 | 6 |
20 | Scott McLaughlin | Team Penske | 40.833 | 8 |
21 | James Hinchcliffe | Andretti Steinbrenner Autosport | 40.846 | 5 |
22 | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | 41.576 | 6 |
23 | Dalton Kellett | A.J. Foyt Enterprises | 1 aplis | 6 |
24 | Max Chilton | Carlin | 1 aplis | 8 |
25 | Pietro Fittipaldi | Dale Coyne Racing with RWR | 1 aplis | 6 |
26 | Sébastien Bourdais | A.J. Foyt Enterprises | 1 aplis | 6 |
27 | Felix Rosenqvist | Arrow McLaren SP | 1 aplis | 8 |
28 | Ed Jones | Dale Coyne Racing with Vasser Sullivan | 1 aplis | 6 |
29 | Alexander Rossi | Andretti Autosport | 2 apļi | 10 |
30 | Will Power | Team Penske | 3 apļi | 6 |
31 | Simona de Silvestro | Paretta Autosport | 31 aplis | 5 |
32 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | 82 apļi | 3 |
33 | Stefan Wilson | Andretti Autosport | 168 apļi |
Kā mūsdienās moderni saka – tas bija episki!!!
Cik daudz gan var izšķirt dažas nianses pēdējo apļu cīņā! Tikpat labi Helio varēja neuzvarēt, pirmais finišētu kaut kāds spāņu puišelis un 105. Indianapolisa pazustu vēstures mēslainē. Taču tagad izbaudītās emocijas IndyCar faniem paliks atmiņā mūžīgi…
Vispār Kastronevesa panākums bija iekodēts zvaigznēs – 30 gadi kopš pēdējo reizi kāds izcīnīja ceturto Indy 500 uzvaru, 20 gadi kopš paša Helio pirmā panākuma, turklāt vēl sacīkšu rītā, atbildot uz jautājumu par potenciālo uzvarētāju, trīskārtējais čempions Džonijs Rezerfords esot norādījis, ka uz šī gada Indy 500 programmiņas bukleta vāka attēloti Foits, Ansers un Mīrss…
Helio bija jāuzvar…