Emocionālu uzvaru mājas posmā Lielbritānijas GP izcīnīja Luiss Hamiltons, neraugoties uz šaušalīgu sadursmi ar Maksu Verstapenu sacensību sākumā. Hamiltons pirmo vietu “Ferrari” braucējam Leklēram atņēma vien dažus apļus pirms finiša.

Pie pilnīgi izpārdotām tribīnēm Lielbritānijas GP skatītāji pie drāmas tika vēl pirms starta, jo Fernando Alonso sagriezās ceļā uz savu starta pozīciju pirms iesildīšanās apļa. Pēc vakardien lieliski aizvadītā sprinta, šoreiz Alonso izvēlējās vidējā sastāva riepas, tāpat kā visi pārējie braucēji, izņemot no boksu celiņa ar cietā sastāva riepām startējošo Serhio Peresu.

Luisam Hamiltonam padevās labāks starts kā Maksam Verstapenam, taču pole position priekšrocības ļāva “Red Bull” braucējam saglabāt pozīciju. Jau pirmajā aplī Hamiltons uzbruka Verstapena pozīcijai. Abi titula kandidāti uzsāka elpu aizraujošu cīņu.

“F1LV

‘Copse’ pagriezienā Hamiltons centās iebraukt blakus Verstapenam, taču abi braucēji nesadalīja trasi – riteņi saskārās un “Red Bull” formula milzīgā ātrumā ietriecās riepu barjerās. Verstapena mašīna tika izpostīta, bet braucējs pēc spēcīgā trieciena nonāca mediķu uzraudzībā. Verstapens gan mašīnu pameta paša spēkiem un smagas traumas neguva.

Tālāk aizmugurē Šarls Leklērs ar “Ferrari” tika garām Valteri Botasam. Manevrs izrādījās ļoti vērtīgs, jo pēc līderu sadursmes Leklērs paguva apsteigt arī Hamiltonu. Septiņkārtējais čempions, visticamāk, būtu veicis pitstopu un nonācis peletona beigās, taču Verstapena avārijas radītais trieciens pamatīgi izpostīja riepu barjeru, līdz ar to sacīkstes tika apturētas uz vairāk kā pusstundu.

Sacīkstes atsākās Lielbritānijas GP Top 10 braucējiem esot šādā kārtībā: Leklērs, Hamiltons, Botass, Noriss, Rikjardo, Fetels, Alonso, Saincs, Raikonens, Okons.

Lando Norisam izdevās tikt garām Botasam un pakāpties uz trešo vietu. Botass atguva pozīciju pateicoties lēban pitstopam “McLaren” izpildījumā. Tālāk aizmugurē Fetels izslīdēja, cīnoties ar Alonso, bet drīz vien pats Alonso piekāpās Saincam.

Leklērs ilgāku laiku atradās vadībā, taču ap 15. apli “Ferrari” dzinējs sāka niķoties. Hamiltons pietuvojās Leklēram mazāk kā sekundes attālumā un varēja izmantot DRS priekšrocības. “Mercedes” braucējam gan pašam bija par ko raizēties, jo par sadursmi ar Verstapenu viņam tika piešķirts 10 sekunžu sods.

Pēc soda izciešanas pirms sava pitstopa Hamiltons nonāca aiz Botasa un Norisa. Uz brīdi Saincs bija ticis līdz otrajai vietai, taču arī viņš zaudēja laiku pitstopā, nekārtīgi pieskrūvēta riteņa dēļ. Apli vēlāk “Ferrari” apkalpoja arī Leklēru, taču viņš iztika bez problēmām. Leklērs atgriezās trasē 7 sekundes priekšā Botasam. Noriss atradās 4 sekundes tālāk, bet Hamiltons vēl 2 sekundes aiz tautieša.

Hamiltons ātri noķēra un apdzina Norisu, atgūstot vietu labāko trijniekā. 12 apļus pirms finiša “Mercedes” deva norādījumus Botasam neaizkavēt Hamiltonu. Komandas biedri samainījās vietām un Hamiltons pakāpās uz otro vietu 8 sekundes aiz Leklēra. Pakaļdzīšanās varēja sākties. Četrus apļus pirms finiša Hamiltons nonāca sekundes attālumā no Leklēra. Tai pašā pagriezienā, kas sacīkšu sākumā pielika punktu Verstapena braucienam, Hamiltons riskēja vēlreiz. Leklērs izbrauca ārpus trases un zaudēja līderpozīciju. Hamiltons nonāca vadībā un rūtoto finiša karogu sasniedza pirmais. Aiz Hamiltona, Leklēra un Botasa, punktos iekļuva arī Noriss, Rikjardo, Saincs, Alonso, Strols, Okons un Cunoda.

Pārnesumkārbas defekta dēļ “Aston Martin” boksos izstājās Sebastians Fetels. 5 apļus pirms finiša kļuva skaidrs, ka punktus negūs arī Pjērs Gazlī (caura riepa) un Kimi Raikonens, kurš sagriezās pēc kontakta ar Serhio Peresu cīņā par 10. vietu. Pēc sprinta brauciens Raselam piešķirtais 3 starta pozīciju sods kombinācijā ar neizteiksmīgu sacīksti kārtējo reizi liedza Raselam gūt punktus. Peress upurēja savu 10. vietu, lai ar jaunu riepu komplektu uzrādītu ātrāko apli un liegtu Hamiltonam saņemt papildus punktu.

Lielbritānijas GP rezultāti