Luisa Hamiltona un Maksa Verstapena avārija izraisījusi plašu ažiotāžu gan skatītāju, gan F1 sabiedrības vidū. Visskaļāk savu viedokli paudis Helmuts Marko.

Verstapena avārija ar Luisu Hamiltonu notika jau sacīkšu pirmajā aplī, kad “Mercedes” braucējs veica ambiciozu manevru, kas noveda pie ļoti sāpīga iznākuma. Lai gan Hamiltons saņēma 10 sekunžu sodu, tas viņu neapturēja no uzvaras izcīnīšanas.

Luiss vienkārši ietriecās viņa aizmugurējā ritenī ar savu priekšējo. Tādos brīžos skaidrs, kurš ir vainīgs. Tas ir absurds, ka par ko tādu pienākas tikai 10 sekunžu sods. / Joss Verstapens

“F1LV

Pēc normāliem sporta noteikumiem tāda rīcība nav atļauta. Nezinu, kāds ir maksimālais iespējamais sods, taču tik bīstama un neapdomīga braukšana būtu jāsoda ar diskvalifikāciju vai ko tamlīdzīgu,” vācu kanālam “Sky” norādīja “Red Bull” padomnieks Helmuts Marko. “Ja braucējs ar savu priekšējo riteni rada spēcīgu kontaktu ar mūsu mašīnas aizmugurējo riteni, tad tas nav sacīkšu incidents pašā ātrākajā pagriezienā. Tā ir nolaidība vai pat bīstama braukšana.

Sadursmes rezultātā “Red Bull” formula lielā ātrumā ietriecās riepu nožogojumā. Verstapena avārija lika apturēt sacīkstes uz vairāk kā pusstundu. Pēc 51G smagā trieciena sekas bija jūtamas uzreiz un kopvērtējuma līderis tika nogādāts slimnīcā, lai gan no mašīnas izkāpa paša spēkiem. Maksa tēvs un bijušais F1 pilots Joss Verstapens apstiprināja, ka dēls trieciena rezultātā izjūt galvassāpes un satraumējis arī plecu. Slimnīcā Verstapenam tiks veikta datortomogrāfiskā izmeklēšana, tomēr pagaidām izskatās, ka nopietnas traumas nav gūtas.

Izskatīju incidentu ar Maksu, lai redzētu, kas tieši notika. Makss teica, ka esot atstājis viņam vietu un bija puskorpusu priekšā. Luiss vienkārši ietriecās viņa aizmugurējā ritenī ar savu priekšējo. Tādos brīžos skaidrs, kurš ir vainīgs. Tas ir absurds, ka par ko tādu pienākas tikai 10 sekunžu sods. It īpaši tādā līkumā. Tas nav pareizi,” uzsver Joss Verstapens.

Esmu atdevis visus savus spēkus pēdējās nedēļas laikā. Devos uz komandas bāzi, lai sasniegtu maksimumu. Centos atklāt mašīnas spējas kopā ar puišiem un esmu ļoti lepns par to, ka visi turpina smagi strādāt, neraugoties uz to, ka mums ir deficīts. Protams, vienmēr cenšos tikt novērtēts tajā, kā pieeju lietām, it īpaši cīņai ar Maksu. Viņš ir ļoti agresīvs. Šodien biju viņam pilnībā blakus, taču viņš man neatstāja vietu. Neatkarīgi no tā, vai es piekrītu sodam, es to pieņemšu un turpināšu strādāt. Neļaušu nekam iestāties manā ceļā,” pēc sacensībām notikušo komentēja Luiss Hamiltons.

“Red Bull” komandas vadītāja Kristiana Hornera nostāja bija skaidra jau uzreiz pēc notikušā, kad TV translācijas laikā bija dzirdama viņa radio saruna ar sacīkšu direktoru Maiklu Masi. “Tai līkumā viņš nebija nekur tuvu. Katrs braucējs, kurš šeit ir braucis, zin, ka ‘Copse’ līkumā nevar iespraukties. Tā bija milzīga sadursme. Šis par 100 procentiem bija Maksa līkums. Esmu drošs, ka Hamiltons ir pilnībā vainīgs, jo viņam nevajadzēja atrasties šādā situācijā. Paldies Dievam, viņš neguva traumas. Ceru, ka jūs tiksiet galā ar šo situāciju kā pienākas.