F1 dzinēju noteikumus gaida pamatīgas pārmaiņas, jo 2026. gadā vairs netiks izmantota siltuma reģenerācijas sistēma (MGU-H), kā rezultātā čempionātu papildinās “Audi” un “Porsche”.

Pēc vācu laikraksta “Auto Motor und Sport” rīcībā esošās informācijas panākta vienošanās, kas piesaistīs abas “Volkswagen” paspārnē esošās kompānijas, radot lielāku konkurenci Formula 1 dzinēju lauciņā. “Porsche” un “Audi” ienākšana F1 samazinās arī dzinēju kopējās izmaksas.

No nākamās sezonas F1 darbosies tikai trīs dzinēju ražotāji – “Renault”, “Mercedes” un “Ferrari”, kamēr “Red Bull” uzturēs “Honda” uzsākto projektu, nodrošinot savu rūpnīcas un junioru komandu ar zem “Red Bull” zīmola ražotajiem dzinējiem.

Atbilstoši šobrīd spēkā esošajiem noteikumiem, dzinēja ražošanas izmaksas ir ļoti dārgas. Viens jaudas agregāts ar visām komponentēm pārsniedz 2 miljonu USD vērtību, kamēr 2026. gada jaunievedumi būšot krietni zem miljons ASV dolāru sliekšņa.

Viens no galvenajiem faktoriem tik straujam cenas kritumam būs atteikšanās no siltuma reģenerācijas sistēmas (MGU-H), kuras efektivitāte pret ieguldītajiem resursiem ir sāpīgs jautājums F1 aprindās jau gadiem ilgi. Tā vietā tiks ievērojami uzlabota kinētiskās enerģijas reģenerācijas sistēma (MGU-K). Tās radītā jauda pieaugs no 120 kwh līdz 350 kwh (jeb no 163 līdz 476 zirgspēkiem).

Šīs izmaiņas veicinās “Volkswagen Group” ilgi gaidīto pievienošanos Formula 1 čempionātam. Joprojām turpinās pārrunas par potenciālajiem budžeta griestiem. “Volkswagen” vēlās tos padarīt pēc iespējas augstākus, kamēr “Mercedes” ir galvenie opozicionāri, cenšoties padarīt šo procesu pēc iespējas lētāku.

Tiek izskatīts variants piešķirt “Volkswagen Group” lielāka budžeta priekšrocības sākotnējā fāzē, lai palīdzētu izlīdzināt spēku samērus un neatkārtotu “Honda” scenāriju, kad japāņu ražotāji pavadīja vairākas neauglīgas sezonas pirms viņu ražotie dzinēji spēja konkurēt gan jaudā, gan izturībā.