Kas maksā, tas pasūta mūziku! Jau otro posmu pēc kārtas gaidāmās Formula 1 sacensības nosauktas par godu pilsētai, nevis valstij, kurā tās notiek. Sanpaulu GP, tāpat kā tās priekštecis Brazīlijas GP, risinās Interlagosā, kas portugāļu valodā nozīmē ‘starp ezeriem’.

Kā jau tas ūdenstilpnēm pienākas, tās mēdz piesaistīt lietutiņu. Pacik Brazīlijas posms tradicionāli notiek sezonas beigās, dažkārt tumši mākoņi virs dažu braucēju galvām parādās arī sausā nedēļas nogalē. Tik spraigā sezonā kā šī katrā nākamajā posmā likmes kļūst arvien augstākas. Arī Sanpaulu GP būs ko redzēt!

Kalnu karaļa kāpums

Līdzīgi kā cilvēkiem, kuri retinātu gaisu panes dažādi, arī mašīnas mēdz būt untumainas. Tehniskos skaidrojumus gan ir krietni vieglāk atrast kā medicīniskos. Tas, ka Mehiko trasē “Mercedes” mašīnām reibs galva, bet “Red Bull” jutīsies tik komfortabli kā jetiji Himalajos, bija paredzams. Sanpaulu GP šai ziņā nav tik ekstrēms, tomēr trase atrodas aptuveni 700 metru virs jūras līmeņa jeb vienā augstumā ar “Red Bull” trasi Austrijā, kur Makss Verstapens šogad uzvarēja divreiz. Spa atrodas divreiz zemāk, bet pārējās F1 trases neaizsniedzas pat līdz Gaiziņam. Šis faktors noteikti spēlēs lomu arī šai nedēļas nogalē. Makss centīsies vēl vairāk palielināt pārsvaru kopvērtējumā.

“F1LV

Arī iepriekšējo gadu pieredze liecina, ka Verstapenam šeit izdevies demonstrēt ātrumu. 2016. gadā viņš aplieicnāja savas prasmes lietū, pēdējos 15 apļos aizcīnoties no 14. līdz 3. vietai. Divus gadus vēlāk kā līderis nesadalīja trasi ar Estebanu Okonu, kurš tobrīd atradās apli aizmugurē, bet pēdējā F1 vizītē Brazīlijā Makss beidzot tika pie goda pjedestāla augstākā pakāpiena.

Luisam Hamiltonam nāksies iet uz risku. Viņš vairs nevar atļauties droši sēdēt aizmugurē un cerēt, ka nākamās trases būs parocīgakas “Mercedes” formulai. Abus titula kandidātus šobrīd šķir 19 punkti. Verstapena uzvaras gadījumā atstatums sasniegs divas nozīmīgas atzīmes. Pirmkārt, vienas uzvaras pārsvars var ļaut Verstapenam laicīgi nodrošināt titulu vai saglabāt līdzīgas pozīcijas, ja kādā no nākamajiem posmiem nāksies izstāties. Otrkārt, sasniedzot 24 punktu pārsvaru, Verstapens nonāks pozīcijā, kad Hamiltonam būs jāpaļaujas uz ko vairāk kā tikai savām spējām, jo finiši otrajā vietā aiz Luisa katrā no sezonas pēdējiem trim posmiem sniegs titulu 24 gadus vecajam nīderlandietim.

Pati trase ir pietiekami izaicinoša un komplektā ar neparedzamiem laikapstākļiem un citiem vēl neiepazītiem faktoriem, nav vērts kārt medaļas kaklā vēl pirms sacensību sākuma, jo atstatums starp vadošajām komandām nav tik milzīgs.

Sprinta spriedze

Trešo un pēdējo reizi šosezon gaidāmas sprinta sacīkstes. Pirmoreiz tās pieredzējām Silverstonā. Vēlāk galvenajās sacīkstēs Hamiltons un Verstapens sadūrās. Otrais mēģinājums jaunajam formātam tika piedzīvots Moncā. Arī toreiz abu titula favorītu kauja noslēdzās ar kontaktu. Trīs lietas – labas lietas? Sprinta sacīkšu uzvarētaji vēl nav guvuši panākumus svētdienas sacīkstēs un divi starti noteikti var samaisīt kārtis arī peletona priekšgalā.

Riepu nenodilšana bija viens no galvenajiem iemesliem, kādēļ sprinta brauciens Moncā pēc pirmā apļa kļuva pavisam garlaicīgs. Brazīlijā ar šādām problēmām nevajadzētu saskarties. Protams, braucēji riskēs mazāk kā svētdien, tomēr vairākiem sportistiem un komandām vairs nav kam taupīties. Dažkārt uzbrukums ir vislabākā aizsardzība.

Svētdienas sacīkstei, visticamāk, vajadzēs sausā laika riepas. Par piektdienas kvalifikāciju šādas pārliecības nav. Lietus jebkuru sesiju padarījis interesantu. Ja kāds no lielajiem dūžiem aizšaus grieizi, viņam būs 2 starti un 400 kilometri, nevis 1 starts un 300 kilometri, lai saglābtu zaudēto. Tai pat laikā arī vairāk iespēju kļūdīties…

 

View this post on Instagram

 

A post shared by F1LV (@f1_lv)

Asistenti saspurojušies

Uz sezonas beigām arvien draudīgāki izskatās arī favorītu komandas biedri. Valteri Botass tika pie panākuma Turcijā, kā arī nodrošināja pole position iepriekšējā Grand Prix Meksikā. Kopš paziņojuma par nākotnes plāniem psiholoģiskais slogs vairs nav tik jūtams un Valteri atkal ir spējīgs apliecināt savu potenciālu.

Tikmēr Serhio Peress kopš oktobra kāpis uz pjedestāla 3 reizes 3 posmos. Sezonas pirmajās 15 sacīkstēs viņam tas izdevās tikai divreiz. Meksikā “Red Bull” pietrūka pavisam nedaudz, lai kļūtu par otro komandu pēc “McLaren”, kas 2021. gadā izcīnījusi dubultuzvaru.

Ja Mehiko apdzīšana bija ļoti sarežģīta, tad Sanpaulu izdevības būs krietni vairāk. Gan Botass, gan Peress vismaz intervijās stāsta, ka ir gatavi palīdzēt saviem komandas biedriem. Darbības trasē pagaidām neliecina par pretējo, tomēr ne viens, ne otrs vēl nav bijuši situācijā, kad komandas vārdā jāziedo uzvara. Katrs punkts ir zelta vērtē. Ja skatītājus vairāk saista cīņa par titulu braucēju ieskaitē, tad komandām finansiālā izteiksmē konstruktoru kauss ir nozīmīgāks. Šobrīd “Mercedes” un “Red Bull” šķir tikai 1 punkts. Ņemot vērā viņu nestabilo sezonu, lielu lomu čempionu noskaidrošanā spēlēs šo divu braucēju sniegums Brazīlijā un Tuvajos Austrumos.

Grafiks: Pirelli

Leģendu duelis

Mehiko GP “McLaren” komandai izvērtās par katastrofu. Komanda izcīnīja tikai vienu punktu un zaudēja trešo vietu konstruktoru kausā “Ferrari” komandai. Abas sarkanās mašīnas finišēja labāko sešiniekā, turklāt tajā atrodamas arvien biežāk. “McLaren” neveiksmes gan nav meklējamas konkurētspējas trūkumā. Lando Noriss startēja no beigām dzinēja maiņas dēļ, bet Rikjardo viņam piebiedrojās pēc kontakta startā ar Valteri Botasu.

“McLaren” vairs nevar atļauties izkritienus. Pēc spožās dubultuzvaras Moncā un Lando Norisa izrādes Sočos Andreasa Seidla vadītā komanda nākamo trīs posmu laikā guva par 31 punktu mazāk kā “Ferrari”. Sarkanie šobrīd ir zirgā un 13,5 punktu deficīta atspēlēšana būs ļoti sarežģīts uzdevums.

Tieši šīs divas komandas Interlagosā uzvarējušas visbiežāk. Lielākā daļa panākumu gūti, pāršķirot vairākas vēstures lapas, toties pēdējā vizīte Sanpaulu noslēdzās ar dažādām emocijām – Karloss Saincs, tolaik vēl “McLaren” sastāvā, atveda savai komandai tās vienīgo Top 3 visā sezonā, kamēr “Ferrari” braucēji Šarls Leklērs un Sebastians Fetels sadūrās viens ar otru. Pagaidām braucēju savstarpējās attiecības abu vienību iekšienē izskatās ļoti labas, taču pietiek ar vienu manevru, lai tās varētu strauji sabrukt…

Dragreisa zvaigzne atgriežas

Ļoti reti Formula 1 sacīkstes noslēdzas ar dragreisu līdz finišam. Vēl retāk “Mercedes” ar Luisu Hamiltonu tos noslēdz zaudētājos, taču tieši tik spraigi pirms diviem gadiem otro vietu izrāva Pjērs Gazlī.

Francūzis arī šogad “AlphaTauri” komandā demonstrē apskaužamu stabilitāti – šogad Gazlī 2/3 sacīkšu startējis no pirmajām trim starta rindām, bet sacīkstēs labāko sešiniekā iekļuvis 7 reizes. Pie tam aizvadītajā posmā Mehiko neviens konkurents nopietni nespēja apdraudēt viņa ceturto pozīciju. Gazlī ļoti reti nostāda sevi vai citus braucēju situācijās, kas var noslēgties ar sadursmi. Arī paša pieļautu kļūdu ir ļoti maz. No kopvērtējuma 10 vadošajiem braucējiem, iespējams, viņš TV ekrānos pavadījis vismazāk laika. Pjērs ir darītājs un viss liecina, ka viņu gaida vēl viena aizraujoša nedēļas nogale.

Pagājušajā posmā lielisku ātrumu demonstrēja arī viņa komandas biedrs Juki Cunoda. Šosezon japānis palicis Gazlī ēnā un dzinēja maiņa Meksikā, zinot pirmā apļa notikumus, atstāja lielu jautājumu ‘kā būtu, ja būtu?’. Pozitīvas tendences ir jūtamas, taču Cunodam vēl daudz darāmā, lai apklusinātu savus kritiķus.

Ar savām prognozēm par Sanpaulu GP padalies Formula 1 Fantasy līgas F1LV podkāsta klausītāju grupā! Grupas kods: 695aa5e42a.