“Haas” mehāniķi ir sagatavojuši Mikam Šūmaheram jaunu sacīkšu mašīnu, lai viņš varētu piedalīties šonedēļ gaidāmajā posmā Austrālijā. Tikmēr bojātā šasija nosūtīta uz rūpnīcu, līdz ar to sacensībās Melburnā komandai nebūs pieejama rezerves šasijas.
Miks Šūmahers pagājušajā posmā Saūda Arābijā kvalifikācijā piedzīvoja smagu avāriju, kā rezultātā tika pamatīgi bojāta viņa mašīna. “Haas” izlēma lieki neriskēt un rezerves šasiju gatavot uz sacīkstēm Austrālijā, kur, pēc komandas vadītāja Gintera Šteinera vārdiem, Šūmaheram būs lielākas izredzes izcīnīt punktus. Līdz ar to Džidas trasē viņš nestartēja.
“Haas” mehāniķi naktī uz ceturtdienu izmantoja papildus pieejamo laiku, ko paredz F1 noteikumi, un sagatavoja Šūmaheram jauno šasiju. Līdz ar to Melburnā vācietis varēs startēt, nesaņemot starta vietu sodu.
Savukārt bojātā šasija ir aizsūtīta uz rūpnīcu Anglijā, kur tā tiks remontēta un vēl būs izmantojama. Tas savukārt nozīmē, ka uz sacīkstēm Austrālijā komandai nav rezerves šasijas un, ja, līdzīgi kā iepriekšējā posmā, notiktu kāda lielāka avārija, atkal nāktos startēt ar vienu auto.
“Mehāniķiem tas bija saspringts darbiņš,” stāsta Šteiners. “Mums nācās izmantot papildus pieejamo laiku, jo viņi gribēja darbu pabeigt dienu ātrāk, lai nākamajā vakarā nebūtu tas jādara. Bija vērts izmantot šo papildus laiku. Šajā brīdī līdzi jābūt visām detaļām, kas ir pieejamas, jo vairāk pagaidām nav saražotas. Viss, kas ir, mums ir līdzi. Bet mums vairs nav rezerves šasijas un drošības tīkla, tāpēc pilotiem būs jābūt uzmanīgiem. Citādi mums atkal būs jāstartē ar vienu mašīnu.”
Šteiners skaidro, ka bojāto šasiju vispirms nācās sūtīt uz Austrāliju, bet tikai pēc tam atpakaļ uz Angliju.
“Šasija tika nosūtīta uz Angliju tikai vakar,” viņš skaidro. “To vajadzēja vest šurp dēļ muitas deklarācijām, faktiski dēļ papīriem. Tikko saņēmu e-pastu, ka tā ir iestrēgusi Singapūrā. Tā tiks nogādāta atpakaļ un saremontēta. Ceru, ka to atkal varēsim turēt gatavībā kā rezerves šasiju uz sacīkstēm Imolā. Sānu triecienu struktūru nāksies mainīt. Šasija ir nedaudz bojāta, bet ir labojama.”
Šūmahera mašīna šonedēļ būs apgādāta ar jaunu pārnesumkārbu, bet viņš izmantos to pašu “Ferrari” jaudas agregātu, kas tika lietots avārijas brīdī.
Šteiners ir drošs, ka problēmu nebūs: “Motors vēl jāiedarbina, bet “Ferrari” speciālisti visu pārbaudīja slodzes testos un bija ļoti apmierināti.”