Starptautiskā Automobiļu federācija (FIA) sīkāk izskaidrojusi noteikumus, kā F1 pilotiem jāuzvedas trasē restartu laikā. Turpmāk liegta iespēja rīkoties tā, kā to šogad jau abos pirmajos sezonas posmos darīja Makss Verstapens.

Gan F1 sacensībās Bahreinā, gan pēc tam Saūda Arābijā, kad drošības mašīna bija ceļā uz boksiem un piloti izkārtojās, lai varētu turpināt cīņu pēc zaļo karogu izkāršanas, Makss Verstapens abos gadījumos brauca cieši blakus tā brīža līderim Šarlam Leklēram. Līdzīgi viņš bija rīkojies pērnās sezonas noslēdzošajā posmā Abū Dabī, kad sacensības atsākās apli pirms finiša. Šogad dueļos pret Leklēru gan tas nedeva cerēto labumu.

Tikmēr sacīkšu direktors Nīls Vitihs šodien nāca klajā ar sportisko noteikumu punkta 55.14 skaidrojumu, ka šādas darbības nav pieļaujamas un turpmāk netiek atļautas. Tiek skaidrots, ka tas darīts drošības labad, lai novērstu iespējamās sadursmes vēl pirms sacensību atsākšanās. Līdz ar to noteikts, ka pilotiem pirms restarta turpmāk jābrauc vienam aiz otra, tāpat jāuztur konstants ātrums, pirms līderis uzsācis paātrināšanos. Tādā veidā tiek cerēts novērst scenārijus, kāds bija 2020. gada Toskānas posma restartā, kad notika vairāku mašīnu sadursme.

Tāpat FIA šajā nedēļas nogalē pieskārusies delikātajai pilotu apakšveļas tēmai. Ir aizdomas, ka daļa braucēju zem kombinezoniem valkā parastu apakšveļu, kamēr noteiktumi pieprasa ugunsizturīgu apģērbu braucot ar F1 sacīkšu mašīnu. Sportisti to gan uztvēruši ar smīnu. “Ja viņi vēlas, var pārbaudīt arī manu pakaļu un daiktu, man vienalga,” komentēja Pjērs Gazlī.

Tāpat Vitihs Melburnā vērsis uzmanību uz to, ka braukšanas laikā drošības labad visām rotaslietām jābūt novilktām, ieskaitot pīrsingus.