Pēc izstāšanās Austrālijas F1 posmā Makss Verstapens atzinis, ka tik biežas tehniskās problēmas nav pieņemamas, ja “Red Bull” komanda vēlas arī šogad cīnīties par titulu. Tikmēr komandas vadītājs Kristians Horners pauž, ka izstāšanās iemesls nav bijušas motora problēmas, kā sākotnēji varēja domāt.
Maz gan ticams, ka Makss Verstapens būtu uzvarējis sacīkstēs Melburnā, jo “Ferrari” pilots Šarls Leklērs pārliecinoši turējās līderpozīcijā un arī konkurenta izstāšanās brīdī jau bija krietni priekšā. Verstapens trases malā nobrauca 39. aplī, un tā šogad notikušo trīs posmu laikā viņam bija jau otrā izstāšanās “Red Bull” mašīnas tehnisku problēmu dēļ.
“Šobrīd mēs atpaliekam jau jūdzēm tālu, tāpēc pašlaik cīņa par titulu man nav pat prātā,” dusmīgs bija pērnās sezonas čempions. “Daudz svarīgāk ir sākt finišēt. Šī bija vienkārši slikta diena. Man īsti nebija vajadzīgā tempa, tāpēc vienkārši uzmanīju riepu stāvokli, lai aizbrauktu līdz galam, jo otrā vieta šķita viegli iegūstama. Zināju, ka ar Šarlu cīnīties nevaru, tāpēc nebija iemesla censties uz viņu izdarīt spiedienu. Bet, jā, beigās mēs pat nesasniedzām finišu. Tas ir sarūgtinoši un nepieņemami.”
Heartbreak for Max Verstappen in Australia 💔
An podium opportunity missed for the Dutchman after a strong showing ended prematurely with a car problem 😫#AusGP #F1 pic.twitter.com/DXeOAe1r4X
— Formula 1 (@F1) April 10, 2022
Pēc apstāšanās no mašīnas aizmugures parādījās liesmas, kas tika nodzēstas. Šobrīd gan precīzi nav zināms, kas izraisīja šo pavērsienu.
“Es zināju, ka ir problēma, tāpēc jau pirms tam nebija skaidrs, vai finišēsim,” skaidro Verstapens. “Ja tu gribi cīnīties par titulu, šādas lietas nedrīkst notikt.”
“Red Bull” komandas boss Kristians Horners sacīja, ka saprot Verstapena neapmierinātību.
“Es pilnībā to saprotu,” teica Horners. “Tas ir ļoti, ļoti sāpinošs rezultāts, ka nespējām sasniegt finišu. Mēs vēl nezinām, kāds bija iemesls, bet nedomāju, ka tam ir saistība ar dzinēju. Tas varētu kaut kādā ziņā būt saistīts ar degvielu, bet vēl jāskatās, kas tieši notika. Tomēr labāk ir, lai ātra mašīna jāpadara izturīgāka, nekā, ja lēnu un izturīgu mašīnu vajadzētu padarīt ātrāku. Izstāšanās nav pieņemama, tāpēc sākumā jāsaprot problēmas cēlonis un tad tas jānovērš.”
F1 pilotu kopvērtējums:
Vieta | Pilots | Komanda | Punkti |
---|---|---|---|
1. | Šarls Leklērs | Ferrari | 71 |
2. | Džordžs Rasels | Mercedes | 37 |
3. | Karloss Saincs | Ferrari | 33 |
4. | Serhio Peress | Red Bull | 30 |
5. | Luiss Hamiltons | Meredes | 28 |
6. | Makss Verstapens | Red Bull | 25 |
7. | Estebans Okons | Alpine | 20 |
8. | Lando Noriss | McLaren | 16 |
9. | Kevins Magnusens | Haas | 12 |
10. | Valteri Botass | Alfa Romeo | 12 |
11. | Daniels Rikjardo | McLaren | 8 |
12. | Pjērs Gazlī | AlphaTauri | 6 |
14. | Fernando Alonso | Alpine | 2 |
15. | Guanju Žou | Alfa Romeo | 1 |
16. | Alekss Albons | Williams | 1 |
F1 komandu kopvērtējums:
Vieta | Konstruktors | Punkti |
---|---|---|
1. | Ferrari | 104 |
2. | Mercedes | 65 |
3. | Red Bull-RBPT | 55 |
4. | McLaren-Mercedes | 24 |
5. | Alpine-Renault | 22 |
6. | Alfa Romeo-Ferrari | 13 |
7. | Haas-Ferrari | 12 |
8. | AlphaTauri-RBPT | 10 |
9. | Williams-Mercedes | 1 |