Uzvara Verstapenam, pjedestāls Hamiltonam, vilšanās Alonso un neveiksme Peresam… Atgriešanās Monreālā skatītajiem sniedza daudz emociju. 10 interesanti fakti no Kanādas posma atsvaidzinās atmiņu par svētdien redzēto.

#1 Makss Verstapens lieliski atzīmēja savu 150. startu F1. Kvalifikācijā viņš izcīnīja savu 15. pole position, panākot Šarlu Leklēru, bet sacīkstēs tika pie lielākā kausa. Tas nozīmē, ka, neraugoties uz labajām apdzīšanas iespējām, sesto reizi pēc kārtas Monreālā pirmais finiša līniju sasniedz pole position ieguvējs. Finišs pirmajā vieta gan 2019. gadā Sebastianam Fetelam nedeva uzvaru, jo toreiz viņš saņēma 5 sekunžu sodu par pozīcijas nosargāšanu, braucot ārpus trases.

BraucējsMakss VerstapensŠarls Leklērs
Pole Position1515
Uzvaras264
Ātrākie apļi187
Pjedestāli6717
Punkti1732,5686
Starti15089
Šogad175 punkti (1.)126 punkti (3.)

#2 Pēdējos apļos spraigā cīņā Verstapenam nācās noturēt Karlosu Saincu sev aizmugurē. Līdz ar to Saincs noķēris Stefanu Johansonu, kurš līdz šim ar 31 Grand Prix sarkanajā mašīnā bija pieredzējušākais “Ferrari” braucējs bez uzvarām. Skaitot karjeru arī pirms “Ferrari”, Saincs otrajā vietā finišējis jau piecas reizes, tā arī neizbaudot panakuma garšu. Rekordists šai ziņā ir Niks Haidfelds ar astoņām 2. vietām.

Grafiks: Pirelli

#3 Kvalifikācijā Saincs palika trešais aiz Verstapena un sava tautieša Fernando Alonso. Šī bija pirmā reize čempionāta vēsturē, kad kvalifikācijā labāko trijniekā iekļūst divi Spānijas pārstāvji. Karloss un Fernando arī ir vienīgie spāņi, kuriem jebkad izdevies kvalificēties tik augstu. No pārējiem vislabāk klājies Pedro de la Rosam, kurš 2006. gada Ungārijas GP izcīnīja ceturto starta pozīciju.

#4 7777 dienas pēc savas debijas kvalifikācijas Fernando Alonso kļuva par otro četrdesmitgadnieku, kurš 21. gadsimtā startējis no pirmās rindas. Tā kā pirmoreiz viņam tas izdevās tālajā 2003. gadā Malaizijā, tad Alonso ir vienlaikus 7. visu laiku jaunākais un 13. visu laiku vecākais braucējs pirmajā starta rindā Formula 1 sacīkstēs. Fernando no pirmās rindas nebija startējis kopš 2012. gada Vācijas GP.

Grafiks: Pirelli

#5 Lai gan sacīkstes neizdevās kā iecerēts, pat pēc soda saņemšanas Alonso saglabāja vietu desmitniekā. Tas nozīmē, ka viņš tagad apsteidzis Mihaelu Šūmaheru ar 222 finišiem punktos. Biežāk tas izdevies vienīgi Luisam Hamiltonam – 257 finiši punktos. Pēc Kanādas posma Serhio Peress un Valteri Botass šāi rādītājā dala devīto vietu – abi finišējuši punktos 139 reizes.

VietaBraucējsFiniši punktos% no startiem
1Luiss Hamiltons25786.53
2Fernando Alonso22264.72
3Mihaels Šūmahers22171.99
4Kimi Raikonens21962.57
5Sebastians Fetels21274.13
6Felipe Masa16561.34
7Džensons Batons16252.94
8Rubenss Barikello14043.34
9Serhio Peress13962.61
9Valteri Botass13974.33
13Daniels Rikjardo12757.99
15Makss Verstapens11677.33
18Niko Hulkenbergs9753.59
21Karloss Saincs9261.74
32Šarls Leklērs6370.79

#6 Trešās vietas ieguvējam Luisam Hamiltonam nav izdevies uzvarēt jau 10 posmus pēc kārtas. Tas ir viņa atkārtots antirekords. Tik garu sauso sēriju viņš piedzīvoja ceturto reizi, tomēr maz ticams, ka tā apstāsies nākamajā posmā. Jau kopš debijas sezonas 2007. gadā Hamiltons ir uzvarējis vismaz vienu sacīksti 15 gadus pēc kārtas. Mihaelam Šūmaheram tas izdevās no 1992. līdz 2006. gadam.

#7 “Red Bull” komandai šī bija 82. uzvara. Tā ļāva viņiem apsteigt “Lotus” un kļūt par piekto uzvarām bagātāko komandu čempionāta vēsturē. Nākamā latiņa gan ir diezgan augsta, jo “Williams” ir par 32 uzvarām vairāk. Tiesa gan, šis cipars var strauji sarukt, jo “Red Bull” uzvarējuši jau sešus posmos pēc kārtas.

#8 Ne tik labi klājās Verstapena komandas biedram Serhio Peress, kurš nesasniedza finišu. Peress Kanādā nekad nav startējis augstāk par astoto vietu un punktos iebraucis tikai trīs reizes. Lai gan veca paruna vēsta, lai finišētu pirmajam, pirmkārt ir jāfinišē, šī gada rezultāti liecina pretējo – starp četrām komandām, kuras šogad ir iekrājušas 1000 veiktos sacīkšu apļus, atrodamas “Mercedes” un “McLaren”, kuru sniegums nav attaisnojis cerības, kā arī konstruktoru kausa divas beidzamās komandas “Aston Martin” un “Williams”. Tikmēr “Red Bull” un “Ferrari” ir attiecīgi 6. un 10. vietā.

#9 Vadošo braucēju ķibeles palīdzēja sasniegt labus rezultātus tiem, kurus parasti negadās redzēt augstās pozīcijās. Kvalifikācijā Miks Šūmahers ierindojās 6. vietā, sasniedzot savu karjeras labāko rezultātu. Diemžēl, tehniskas ķibeles liedza tikt pie pirmajiem punktiem. Tikmēr Guanju Žou pirmoreiz karjerā iekļuva Q3, bet sacīkstēs iegūtā 8. vieta ir personiskais rekords.

#10 Pirmoreiz kopš 1969. gada Kanādas Grand Prix startēja vismaz divi kanādieši. Toreiz Als Pīss tika diskvalificēts par braukšanu pārāk lēni. Mūsdienu paaudzei klājās mazliet labāk. Nikolā Latifi šis bija pirmais starts savu skatītāju priekšā, jo iepriekšējos divus gadus posms tika atcelts, tikmēr Lenss Strols saglabājis stabilitāti – četros mēginājumos viņš allaž startējis 16. vai 17. vietā, bet finišējis 9. vai 10. vietā, izņemot 2018. gada sacīksti, kad iekļuva pirmā apļa sadursmē.

Lensa Strola rezultāti mājas posmā

#GadsKomandaKvalifikācijaSt. poz.Sacīkstēs
12017Williams17179. vieta
22018Williams1716Izstājās
32019Racing Point18179. vieta
42022Aston Martin181710. vieta