Padoks Ostinā būs viens no smaidīgākajiem, kādu pēdējā laikā esam redzējuši – ierindā atgriezies allaž pozitīvais Daniels Rikjardo, Makss Verstapens un “Red Bull” komanda var izbaudīt atlikušo sezonas daļu pēc abu titulu nodrošināšanas, kamēr “Haas” vērienīgi atzīmēs vienības mājas posmu.
Salauztās bultas
“Mercedes” komandas pēdējie posmi raksturojami ar frāzi ‘kā būtu, ja būtu’. Singapūrā Rasels piedzīvoja avāriju pēdejā aplī, kas laupīja vietu uz pjedestāla. Sekoja neizteiksmīga sacīkste Japānā, bet Katarā abas sudrabotās formulas sadūrās jau pirmajā aplī. Līdz šim Luiss Hamiltons ar Džordžu Raselu izvairījās no publiskiem kašķiem. Domājams, ka nekas kardināli nemainīsies, jo Luiss ir pilnībā atzinis savu vainu un nekādas vārdu kaujas nav vērojamas.
Šobrīd izteikti redzams, cik cimperlīga ir “Mercedes” sagatavotā mašīna – citā trasē tā iemirdzas, bet citā paliek otrajā plānā, salasot vien dažus punktus. Komandas tehniskais vadītājs Endrjū Šovlins uzskata, ka arī Ostinā galvenie favorīti būs “Red Bull” un “McLaren”, tomēr viņi cerot uz goda pjedestālu, norādot, ka lielu lomu spēlēs spēja nepārkarsēt riepas, kas ir abu pieminēto vienību galvenais pluss, kamēr “Mercedes” tiešie konkurenti “Ferrari” visu sezonu riepu nodilumu var dēvēt par savu Ahileja papēdi. Džordžam Raselam, tāpat kā Lando Norisam šī būs karjeras 100. sacīkste.
Eiforijas turpinājums
Vai ir pamats cerēt, ka “McLaren” beidzot izcīnīs savu pirmo uzvaru šosezon? Lando Noriss ir pierādījis, ka ir spējīgs kāpt uz pjedestāla visdažādākās konfigurācijas trasēs, turklāt Ostina savā ziņā apvieno pa drusciņam no visa – kalnā vedošajai starta finiša taisnei seko virkne ātru pagriezienu. Tos ar lēno līkumu sēriju savieno taisne starp 11. un 12. pagriezienu.
Tikmēr Oskars Piastri lieliski apliecinājis spēju izprast trases pēc ļoti īsa sagatavošanās perioda – ja Spa sprintā pietrūka pavisam nedaudz, lai pieveiktu Verstapenu, tad Katarā cerētais mērķis tika sasniegts. Arī Teksasā programmā paredzēts sprints, līdz ar to pirms piektdien gaidāmās kvalifikācijas, braucējiem tiek dota tikai viena treniņu sesija. Protams, jāsaprot, ka Makss joprojām ir izteikts favorīts uz uzvaru, taču oranžie zēni ir reālākie kandidāti uz konkurenci starp atlikušajiem 19 braucējiem.
Atpakaļ ierindā
Pamatīgas intrigas tiek vērptas ap “Red Bull” nometni. Šobrīd tās rīcībā ir 5 braucēji un 4 vakances. Lai gan visi līgumi jau parakstīti, klejo baumas, ka nākamajā posmā Meksikā Serhio Peress varētu paziņot par savu aiziešanu no F1. Ja tā notiks, Daniels Rikjardo ir galvenais favorīts uz vietu lielajā komandā, lai gan, dziedējot plaukstas traumu, viņš paguva parakstīt līgumu ar “AlphaTauri” uz 2024. gadu.
Situāciju sarežģī fakts, ka vienīgais malā atstātais braucējs Liams Lovsons atstāja ļoti labu iespaidu, vairākkārt konkurējot ar pieredzējušākā komandas biedra Juki Cunodas rezultātiem. Danielam Rikjardo īsti nebija laiks ieskrieties – Teksasa būs pirmais indikators par austrālieša patiesajām spējām pēc ilgākas pauzes. Ja Cunoda būs pārāk tālu priekšā, sapni par atgriešanos “Red Bull” var nākties atlikt uz citu reizi.
Nekur nav tik labi kā mājās
Kamēr “Andretti” ar mainīgām sekmēm cenšas kļūt par 11. komandu F1 čempionātā, citai Amerikas vienībai “Haas” aiz muguras jau nepilnas 8 sezonas. Uz mājas posmu vienība sagatavojusies ar vērienu – īpašs jubilejas krāsojums gan mašīnai, gan braucēju kombinezoniem, taču vizuālās pārmaiņās nav svarīgākās. Galvenais – kas lācītim vēdērā!
Vienība sagatavojusi ne tikai jaunu aerodinamisko paketi, bet pilnībā mainījusi konceptu, cenšoties kopēt čempionu “Red Bull” gaisa plūsmas filozofiju. Šis radikālais solis sperts ar skatu uz nākamo sezonu, cerībā, ka tas sniegs iespēju piepildīt potenciālu, kas “Haas” pēc vairākām lieliskām kvalifikācijām šogad nav spoži izdevies sacīkstēs. Tai pat laikā, raugoties nākotnē, nedrīkst aimirst tagadni – pēc Kataras posma zaudēta astotā vieta “Alfa Romeo” komandai. To vēl ir iespēja atgūt, tomēr nedrīkst aizmirst par “AlphaTauri”, kuri pagaidām ir pēdējā vietā, taču ar Rikjardo atbalstu, situācija var strauji mainīties.
Getting that US glow up 🇺🇸⭐️
Your first look at our special livery we’ll be running in Austin this weekend!#HaasF1 #USGP pic.twitter.com/qKpWfyhCEe
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) October 16, 2023
Pēc labākajām tradīcijām
“Drive to Survive” radītais haips ap Formula 1 sacīkstēm joprojām nav norimis – biļetes, kas ir krietni dārgākas kā Eiropā, tiek izpirktas strauji. Lielākā daļa amerikāņu nemaz neatceras, kad pēdējoreiz viņi varēja lepoties vienlaikus ar savu braucēju, komandu un posmu F1 kalendārā. Diemžēl gan Logans Sardžents, gan “Haas” parasti atrodmi peletona lejasgalā.
Tomēr vietējie nenāk tikai uz sacīkstēm – viņiem vajadzīgs šovs un Teksasa ar savām slavenībām un kreatīvo domāšanu parasti spēj pacelt latiņu īpaši augstu. Mūs gaida lieliska nedēļas nogale gan ārpus trases, gan pašā trasē, jo nevar aizmirst, ka šai posmā gaidāms sprints, kas rezultēsies divās sacīkstēs un ļoti īsā sagatavošanās. Vai tas spēs samaisīt spēku samērus?
Kļūsti par F1LV patronu!
Piedalies F1 prognožu spēlē!
Izbaudi sacīkstes F1TV vai Viaplay!
Pievienojies F1 līdzjutēju klubam!