Ceļš uz F1

Autosports vairākās paaudzēs ir kļuvusi par ierastu lietu, tomēr Saincu ģimene šai ziņā nedaudz atšķiras – Karlosa Jr. tēvs 1990-tajos gados kļuva par vienu no visu laiku izcilākajiem rallija braucējiem, turklāt vēl arvien aktīvi nodarbojas ar autosportu, uzvarot šī gada Dakaras rallijreidā. Tomēr viņa dēls nolēma iet citu ceļu, pēc kartinga panākumiem dodoties formulu čempionātu virzienā.

Jau 2010. gadā jaunais spānis pievienojās “Red Bull” jauno braucēju sistēmā, kas palīdzēja attīstīties caur junioru sērijām un 2013. gadā pievienoties Kristiana Hornera un Marka Vēbera pārziņā esošajai “Arden” komandai GP3 čempionātā, kļūstot par cita “Red Bull” jaunā talanta Daņila Kvjata komandas biedru.

Sezona Saincam izvērtās par absolūtu katastrofu – kamēr Kvjats kļuva par čempionu un nodrošināja vietu “Toro Rosso” sastāvā, Saincs cīnījās ar savām kļūdām, konkurentu sagādātajiem pārsteigumiem, mašīnas defektiem un ātri dilstošām riepām, noslēdzot sezonu tikai 10. vietā. Paralēli GP3 sacīkstēm, Saincs izmēģināja savas spējas Formula Renault 3.5 Series, kur uz 2014. gadu noslēdza līgumu ar “DAMS” vienību.

Jau savā pirmajā pilnajā sezonā Saincs cīnījās par titulu ar citiem debitantiem – Oliveru Roulandu, Roberto Meri un citu “Red Bull” sistēmas jauno braucēju Pjēru Gazlī, kurš gan neizcīnīja nevienu uzvaru, tomēr sezonu noslēdza otrajā vietā aiz Sainca.

Foto: Renault Sport F1

Motorsporta elitē

Jau sezonas gaitā izskatījās, ka Saincs varētu kļūt par “Toro Rosso” karstāko preci, tomēr augustā tika paziņots, ka komandas rindas papildinās tobrīd vēl tikai 16 gadus vecais Makss Verstapens. Saincam gan paveicās un “Red Bull” jauniešu komandā atbrīvojās arī otra pamatsastāva braucēja vieta pēc Sebastiana Fetela pārejas no “Red Bull” uz “Ferrari” un tam sekojošās Kvjata paaugstināšanas amatā.

Tieši mediju paaugstinātā interese par Verstapenu daļēji ļāva Saincam pierast pie F1 īpatnībām un vairāk koncentrēties uz darbu pie stūres, nevis ar medijiem. Saincam izdevās gūt punktus jau savā pirmajā startā un vēlāk atkārtot to vēl 6 reizes. Kopvērtējumā nācās piekāpties Verstapenam, tomēr tas lielā mērā skaidrojams ar biežajām tehniskajām ķibelēm, kurās ne vienmēr bija vainojams pats braucējs.

2016. gads Saincam pagāja mainīgām emocijām – Kvjata vieta “Red Bull” pamatsastāvā tika Verstapenam, tomēr rallija leģendas dēls bez problēmām sakāva savu jauno komandas biedru, ievērojami uzlabojot savu reputāciju. Progress turpinājās un pērn Singapūrā pēc līderu sadursmes, iejaucās cīņā par goda pjedestālu.

Sezonas beigas gan Saincs sagaidīja pie “Toro Rosso” tiešajiem konkurentiem “Renault” pēc izīrēšanas no “Red Bull” puses. Karlosam pie mašīnas ilgi nebija jāpierod – jau ar pirmajiem posmiem spānis spēja demonstrēt lielisku ātrumu, cīnoties kā līdzīgs ar līdzīgu ar komandas biedru Niko Hulkenbergu. Rūpnīcas ieguldījumi un pieeja paliek arvien nopietnāka. Ja izdosies kļūt par komandas līderi, vietai augstākā līmeņa komandā jābūt neizbēgamai.