Lai gan ik pa laikam pavīd ziņas par “Hyundai” rūpnīcas plāniem 2014. gadā atgriezties pasaules rallija čempionātā, pieejamā informācija liecina, ka tas viss varētu izrādīties blefs.

Šogad Parīzes motoru šovā publikai tika izrādīts “Hyundai” modelis “i20 WRC”, ar ko plānots startēt pasaules čempionātā. Vēl ir informācija, ka Dienvidkorejas rūpnīcas komanda bāzēsies Vācijā, nākamajā gadā tiks aizvadīti testi un, iespējams, arī atsevišķi ralliji, bet ar pilnu sparu plānots startēt 2014. gadā. Taču vai viss tiešām ir tā kā izskatās?

“F1LV

Atliek pieminēt kādu “Twitter” ierakstu, lai sāktu apšaubīt visu projektu. Runa iet pat Peteru Solbergu. Šis pilots nesen paziņoja par aiziešanu no WRC, jo nevēlas startēt par savu naudu, taču apsola atgriezties pie pirmās iespējas. Gana daudz pavīdējusi informācija, ka norvēģis varētu iesaistīties “Hyundai” programmā, nākošo gadu veltot testiem, bet jau 2014. gadā būtu atpakaļ ar mērķi uzvarēt.

Taču “rallija balss” Kolins Klārks savā “Twitter” dienasgrāmatā raksta: “Peters vakar man teica, ka nenotiek absolūti nekāda komunikācija ar “Hyundai”. Viņš nevar atrast nevienu, kas strādātu pie šī projekta!”

Un patiešām! Neviens nezina, kas tie ir par cilvēkiem, kas strādā pie šī ārkārtīgi nopietnā uzdevuma – izgatavot uzvarēt spējīgu WRC auto. Tāpat neviens nav redzējis, ka notiktu jebkādi “Hyundai i20 WRC” testi. Un, vai šis modelis patiešām būtu īstais, ko izmantot rallijā? “i20” ielas versija pārdošanā nonāca 2008. gada beigās un 2014. gada sākumā tas būs jau sešus gadus vecs. Rodas jautājums, vai šobrīd patiešām būtu īstais laiks, lai prezentētu WRC projektu? Vai varbūt tas ir tikai lēts reklāma triks?

Pirms dažām dienām “Youtube”  parādījās video ar kadriem no pirmajiem “Hyundai i20 WRC” testiem, ko klātienē it kā vērojuši arī daudzi žurnālisti.

Pirmais iespaids šķietami neitrāls. Tiek minēts, ka komandas budžets sastādīs 60-70 miljonus eiro, kas būtu viens no lielākajiem WRC. Komandu vadīšot kāds skandināvs, kurš tikšot nosaukts tuvākajā laikā. Un mērķis esot cīnīties par pasaules čempionu titulu.

Taču, pat nedaudz iedziļinoties, viss sāk šķist nedaudz aizdomīgs. Vispirms jau video nav publiskojuši “Hyundai”, bet gan kāds pa žurnālistu sevi saucošs Vadims Ovsjankins ar ne visai lielu atpazīstamību sociālajos tīklos. Tāpat nav nevienas intervijas ar atbildīgajiem cilvēkiem un jautājumus izraisa mašīnas skaņa (īsā pārnesumu attiecība) un tas, ka no ārpuses tā darbībā netiek attēlota citādi kā fotogrāfijās. Ne viens vien eksperts nosaucis šo video par viltojumu, lai gan internetā tas kļuvis gana populārs.

Jau septembrī arī “Hyundai” publiskoja kādu oficiālo video, kurā redzama topošā rallija mašīna. Tomēr no tā neko daudz nevar secināt.

Ir pamats uzskatīt, ka droša ir tikai viena lieta – korejiešiem ir “i20” ielas modelis, kas aprīkots ar WRC virsbūvi. Par pārējo neviens neko no komandas pārstāvjiem oficiāli nav stāstījis. Ja “Hyundai” pirmos testus tiešām būtu apmeklējuši žurnālisti, tuvākajā laikā vajadzētu parādīties informācijai par izbraucieniem stūrmaņa krēslā, intervijām ar īstajiem cilvēkiem utt. Taču nekas neliecina, ka kāds no populārajiem medijiem būtu bijis Dienvidkorejā un šo tik svarīgo notikumu vērojis klātienē. Visticamāk, nekādu testi nemaz nav notikuši.

Jau pieminētais WRC komentētājs Kolins Klārks turpat “Twitter” raksta: “Kaut kas “Hyundai” iekšienē notiek, bet nav skaidrs kas. Dzirdēju, ka piegādātājiem mainīts uzdevums izgatavot nevis WRC, bet gan R5 specifikācijas mašīnai paredzētas detaļas.”

“Hyundai” mājaslapā internetā gan parādījies sludinājums, ka sakarā ar WRC programmu darbam Eiropas bāzē tiek meklēts vispārējo lietu menedžeris (General Affairs Manager). Zviedru portāls “emotorsport.se” tikmēr raksta, ka “Hyundai” vadītāja postenī tikšot apstiprināts bijušais “Volkswagen Motorsport” boss Kriss Nisens. Zināma sakritība no iepriekš pieminētā video ir – viņš nāk no Skandināvijas. Turpat tiek pieminēts, ka komandas testpilots būs soms Jāri Ketomā.

Kāda ir patiesība, šobrīd grūti pateikt. Atliek gaidīt oficiālos jaunumus, kas teorētiski varētu parādīties kuru katru brīdi. Tomēr ir pamats uzskatīt, ka viss “Hyundai” nometnē neiet pēc iecerētā (reklamētā) plāna. Kāpēc projekts ir tik slepens, ka pat Peters Solbergs nav spējīgs atrast kādu, kas tajā strādātu?

1 KOMENTĀRS

  1. Jau iepriekšējais Hyundai WRC projekts, kas noslēdzās 2003.gadā bija visai dīvains – īss un sasteigs, gan ar ierašanos, gan aiziešanu, kad beidzot sāka pavīdet progresa stariņi. Toreiz pat baumoja, ka kompānijas boss nemaz īsti nezina, kas ir WRC un kāpēc Hyundai tur jāstartē. Ka tik tā nebūs bijusi taisnība.