Tas brīdis ir klāt! Austrālijas Grand Prix ieskandinās jauno F1 sezonu. Kā jau allaž, jaunumu, izmaiņu un analizējamā materiāla ir pāri pārēm. Šoreiz arī lielākajai daļai skatītāju Latvijā būs jāpierod pie citādām F1 skatīšanās paražām, tomēr nekas nav mūžīgs.
Albertparka trasē F1 sacensības notiek kopš 1996. gada. Trase apvij Albertparka ezeru. Tās reljefā nav vērojamas straujas izmaiņas. Lai gan Albertparks savā ziņā klasificējama kā ielu trase, tomēr tā ir pietiekami plata, lai nodrošinātu apdzīšanas iespējas, pie kā šogad īpaši padomāts, ieviešot trešo DRS zonu. Tikmēr ātrie līkumi ļauj komandām pārbaudīt spēkratu aerodinamisko potenciālu. Taisnes nav pārāk garas, kas nereti liegušas pabeigt apdzīšanas manevru un radīt potenciālu avārijas situāciju. Aizraujoši notikumi parasti risinās arī pirmajā līkumā. ‘S’ veida forma ļauj variēt ar trajektorijām un padarīt cīņu īpaši spraigu. Šogad mainīta luksoforu atrašanās vieta, lai neaizsegtu skatu braucējiem ‘halo’ sistēmas dēļ.

No faktu vācelītes: Nevienam austrālietim vēl nav izdevies iekļūt Austrālijas GP Top 3. Kad sacīkstes pirmo reizi risinājās pasaules mazākajā kontinentā Džeka Brebema karjera jau bija galā, bet Alans Džounss par uzvarām vairs necīnījās. Marka Vēbera uznāciens debijas gadā ar “Minardi”, izcīnot piekto vietu bija skaļš, tomēr “Red Bull” rindās nekad neizdevās uzsākt sezonu kā cerēts. Daniels Rikjardo pārņēmis šo tradīciju. Lai gan 2014. gadā Rikjardo kāpa uz pjedestāla, viņš vēlāk tika diskvalificēts par degvielas plūsmas neatbilstību noteikumiem.
Pēc pirmssezonas testiem par favorītiem jau atkal uzskatāma “Mercedes” vienība. Te gan jāatcerās ne tikai par faktu, ka testi ne vienmēr sniedz objektīvu ainu, bet arī par to, ka līdz sezonas sākumam visām komandām vēl ir bijis laiks novērst defektus, kas tajos radušies, kā arī pieslīpēt aerodinamiskās nianses. Austrālijas GP ne vienmēr objektīvi atspoguļo objektīvo spēku samēru, turklāt sezonas pirmajā pusē pārsteigumi no mazajām komandām ir daudz regulārāk vērojami nekā sezonas otrajā pusē, kad rūpnīcu vienības ieguldījušas nopietnos uzlabojumos.
Pērn Austrālijā uzvaru guva Sebastians Fetels, kuram šogad iespēja kļūt par pirmo braucēju kopš Mihaela Šūmahera 2002. gadā, kurš divas secīgas sezonas sāk ar uzvaru. Tāpat kā tolaik Šūmahers, Fetels pārstāv “Ferrari” sarkanās krāsas. Visam motorsporta kokteilim pa vidu var piešaut tumšos mākoņus, kas virs Melburnas savilksies sestdien un, iespējams, arī svētdien. Tas nozīmē, ka pastāv liela iespēja jau pirmajā posmā izmēģināt lietus laikam paredzētās riepas.
Par lielākajām mīklām šobrīd uzskatāmas “McLaren” un “Toro Rosso” spējas. Oranžie testos buksēja, bet nu stāsta, ka visas likstas novērstas, kamēr Alonso saglabā piesardzbu un aicina faniem pārlieku optimistiskas prognozes uz pirmajiem posmiem neveikt. Tikmēr “Honda”, kas šogad beigusi sadarbību ar “McLaren” un uzsākusi laulību ar “Red Bull” junioriem, spērusi pamatīgu soli uz priekšu gan jaudas, gan izturības lauciņā.
Prognozes: Ar šo posmu uzsākam nelielu prognožu eksperimentu: Formula 1 pamanāmākais līdzjutējs Latvijā Valdis Valters izteiks savu TOP3 prognozi uz gaidāmo posmu, kuru pēc sacīkstēm salīdzināsim ar F1.LV redaktora Alda Putniņa TOP3 prognozi uz konkrēto posmu. Noteikumi punktu skaitīšanā ļoti vienkārši – par precīzi uzminētu vietu 3 punkti, par vienas vietas nobīdi (4.vieta netiek ņemta vērā) – 1 punkts. Izsaki savu prognozi raksta komentāros, vai sociālajos tīklos Facebook un Twitter.
@F1LV 1.Fetels 2.Rijkardo 3.Botas
— Valdis Valters (@GeneralisLV) March 22, 2018
Mana prognoze uz Austrālijas GP: 1.Rikardo 2.Hamiltons 3.Verstapens https://t.co/kYnPNfJRac
— Aldis Putniņš (@F1LV) March 22, 2018
Par vienu no galvenajiem jautājumiem Latvijas līdzjutējiem kļuvusi iespēja vērot sacensības TV ekrānos. “Viasat Sport Baltic” nav iegādājušies translācijas tiesības, tādēļ latviešu komentētāju atbalstītājiem nāksies samierināties ar “RTL” vai “Viasat Motor” piedāvājumu.
Noskaties! Preses konference ar Hamiltonu, Fetelu un Rikjardo
Sacensību programma pēc Latvijas laika (neaizmirstiet par pāreju uz vasaras laiku naktī uz svētdienu):
Piektdiena, 23. marts
03:00 Pirmie treniņbraucieni
07:00 Otrie treniņbraucieni
Sestdiena, 24. marts
05:00 Trešie treniņbraucieni
08:00 Kvalifikācija
Svētdiena, 25. marts
08:10 Austrālijas Grand Prix starts

