No nākamās sezonas F1 faniem būs ievērojami vieglāk sekot notikumiem trasē, jo visi trīs sastāvi tiks vienkārši dēvēti par mīkstajām, vidējām un cietajām riepām. Līdz tam varam ielūkoties “Pirelli” šogad piedāvāto deviņu sastāvu statistikā.
Lai gan sezona jau tuvojas otrajai pusei, joprojām neviens braucējs sacīkstēs vēl nav izmantojis cietā sastāva riepas. Lieki piebilst, ka šī gada jaunievedums supercietās riepas pat nav bijušas piedāvājumā. Tāpat šogad nav bijusi liela vajadzība pēc slapjam laikam paredzētajām riepām, kuras vairāki braucēji izvēlējās Vācijas Grand Prix laikā.
Skala otrā galā ir mīkstās riepas. Tās samērā regulāri tiek piedāvātas, kā opcija garākajam sacīkšu nogrieznim, tādēļ nav nekāds pārsteigums, ka šogad F1 trasēs 36% apļu veikti ar dzelteni marķētajām riepām. Pieprasījums pēc vidējām, supermīkstajām un ultramīkstajām bijis samērā līdzīgs. Arī hipermīkstās riepas, kas sākotnēji radītas speciāli priekš kvalifikācijas, vairākās trasēs pierādījušas sevi kā konkurētspējīgs sastāvs arī garākiem nogriežņiem.
“Pirelli” Formula 1 riepu proporcionālais sadalījums pēc veiktajiem apļiem
Sacīkšu režīmā viskonservatīvāk piegājuši “Williams” braucēji, kuri proporcionāli pret veiktajiem apļiem visvairāk lietojuši vidējas cietības riepas. Arī “McLaren” braucējs Fernando Alonso uzsvaru licis uz garākiem nogriežņiem – ar vidējā vai mīkstā sastāva riepām viņš veicis 72% apļu, kamēr, piemēram, Romēnam Grožānam šis rādītājs ir tikai 31%.
Vairākkārt gan šo statistiku kompromitē izstāšanās jau pirmajos apļos. Lielisks piemērs tam ir Niko Hulkenbergs, kurš Beļģijā izstājās jau starta sadursmē. Viņš proporcionāli veicis visvairāk apļu ar hipermīkstajām un ultramīkstajām riepām – 42%. Abi šie sastāvi sacīkstēs Spa trasē nebija pieejami.
Likumsakarīgi, ka no šogad aizvadītajiem 791 apļiem visvairāk ir veikuši tieši abi titula pretendenti Luiss Hamiltons un Sebastians Fetels. Abi braucēji riepu izvēlē īpaši nav atšķīrušies viens no otra, nereti tādēļ, ka vadošais braucējs aizsargājas no aizmugurē esošā uzbrucēja, izmantojot līdzīgu taktiku.
F1 braucēju riepu izvēle 2018. gada sezonā
Braucējs | V | M | SM | UM | HM | S | VS | Kopā |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Luiss Hamiltons | 137 | 308 | 163 | 162 | 12 | 0 | 0 | 782 |
Sebastians Fetels | 98 | 339 | 101 | 221 | 16 | 0 | 0 | 775 |
Karloss Saincs | 172 | 217 | 136 | 194 | 45 | 0 | 6 | 770 |
Serhio Peress | 56 | 389 | 202 | 82 | 30 | 0 | 0 | 759 |
Kevins Magnusens | 123 | 272 | 160 | 192 | 0 | 0 | 4 | 751 |
Stofels Vandūrns | 143 | 257 | 215 | 99 | 23 | 0 | 0 | 737 |
Valteri Botass | 152 | 193 | 241 | 127 | 17 | 0 | 0 | 730 |
Markuss Ēriksons | 164 | 231 | 209 | 103 | 0 | 0 | 0 | 707 |
Lenss Strols | 203 | 243 | 117 | 86 | 42 | 0 | 3 | 694 |
Fernando Alonso | 157 | 335 | 110 | 59 | 19 | 0 | 4 | 684 |
Romēns Grožāns | 51 | 156 | 195 | 246 | 9 | 0 | 4 | 661 |
Estebans Okons | 62 | 291 | 165 | 103 | 34 | 0 | 0 | 655 |
Makss Verstapens | 62 | 247 | 178 | 118 | 47 | 0 | 2 | 654 |
Kimi Raikonens | 55 | 291 | 75 | 214 | 17 | 0 | 0 | 652 |
Daniels Rikjardo | 86 | 249 | 174 | 106 | 34 | 0 | 0 | 649 |
Brendons Hārtlijs | 153 | 125 | 132 | 212 | 13 | 0 | 0 | 635 |
Sergejs Sirotkins | 154 | 265 | 141 | 62 | 7 | 0 | 0 | 629 |
Šarls Leklerks | 110 | 163 | 207 | 146 | 0 | 0 | 3 | 629 |
Pjērs Gazlī | 32 | 252 | 163 | 114 | 60 | 3 | 0 | 624 |
Niko Hulkenbergs | 98 | 143 | 87 | 173 | 73 | 0 | 4 | 578 |
V – vidējas cietības riepas
M – mīkstās riepas
SM – supermīkstās riepas
UM – ultramīkstās riepas
HM – hipermīkstās riepas
S – ekstrēmi slapjā laika riepas
VS – vidēji slapjā laika riepas
Apļi – šogad sacīkstēs kopā veiktie apļi