Takumam Sato izdevies tikt pie pārsteidzošas uzvaras Portlendā notiekošajā IndyCar sezonas priekšpēdējā posmā. Tikmēr čempionāta līderis Skots Diksons tika pie vērtīgiem punktiem un palielināja savu pārsvaru kopvērtējumā.

Sacīkšu startā vadību ieņēma šī gada Indy 500 uzvarētājs Vils Pauers, bet viņam aizmugurē iekārtojās Aleksandrs Rosi. Skatītāju uzmanība gan tika pievērsta cīņai par zemākām pozīcijām – Zaks Vīčs un Džeimss Hinčklifs saskārās, liekot Hinčklifa “Schmidt Peterson Motorsports” mašīnai sagriezties. Aizmugurē esošie braucēji Eds Džounss, Greiems Reihals neizvairījās, taču vissmagāk cieta Marko Andreti formula, kas nonāca augšpēdus. Skots Diksons un Sebastians Burdē arī bija iesaistīti sadursmē, tomēr pēc boksu apmeklējuma spēja atgriezties trasē, nezaudējot apli.

Īsi pēc drošības mašīnas došanās malā pārnesumkārbas problēmas lika Paueram zaudēt vairākas pozīcijas un vadībā nonāca Diksona galvenais konkurents cīņā par titulu Aleksandrs Rosi. Savu pirmo pitstopu viņš veica 28. aplī, kad bija iekrājis jau 5.5 sekunžu pārsvaru pār tuvāko sekotāju Raienu Hanteru-Reju.

“F1LV

Boksu apmeklējumu laikā uz mirkli Pauers atguva vadību, tomēr neilgi pēc sava pitstopa izslīdēja un pēc problēmu likvidēšanas jau ieplaika pa apli. Pēc ļoti gara pitstopa bija skaidrs, ka viņa titula cerības ir izgaisušas. Skots Diksons tikmēr bija uzsācis veiksmīgu atgūšanos līdz saņēma sodu par ātruma pārsniegšanu boksu celiņā. Nākamajā restartā Džozefs Ņūgārdens tika garām Rosi.

Trešo drošības mašīnas fāzi izraisīja Zaks Vīčs. 56. aplī, atrodoties sestajā pozīcijā, debitants nesavaldīja savu formulu un izslīdēja no trases. Lielākā daļa līderu devās boksos, kamēr Hanters-Rejs nolēma palikt trasē. Aiz viņa iekārtojās Takuma Sato, Sebastians Burdē un Skots Diksons, kamēr Ņūgārdens, Rosi un Kings trasē atgriezās no 16. līdz 18. pozīcijai.

Vēl viena drošības mašīnas fāze sekoja pēc Santino Feruči izslīdēšanas. Pirmās puses līderi nebija spējuši tikt galā ar pārējiem braucējiem, tādēļ aiz pitstopu neveikušā līdera Maksa Čiltona par tuvākajiem sekotājiem kļuva Sato, Hanters-Rejs, Burdē un Diksons, kamēr Ņūgārdens un Rosi atradās tikai 10. un 11. pozīcijā.

85. aplī Čiltons atdeva vadības grožus Sato, dodoties boksos. Hanters-Rejs uzsāka ofensīvu, tomēr nespēja pārspēt japāņu braucēju. Rosi spēja aizcīnīties līdz astotajai vietai, taču Diksona finišs piektajā vietā ievērojami attālināja amerikāņu jaunekli no titula.

Pirms sezonas pēdējā starta Sonomā Skots Diksons saglabā vadību kopvērtējumā ar 598 punktiem, kamēr Rosi ir 569. Jāpiebilst, ka pēdējā posmā punkti tiek skaitīti dubultā, līdz ar to pie Rosi uzvaras (100 punkti), Diksonam ar trešo vietu (70 punktiem) nepietiks titula nosargāšani. Matemātiskas izredzes uz to saglabā arī Vils Pauers un Džozefs Ņūgārdens, kuri guvuši 511 punktus.

Interesanti, ka katru no savām trim uzvarām IndyCar čempionātā 41 gadu vecais Takuma Sato izcīnījis ar citu komandu. Pirmais panākums 2013. gadā Longbīčā tika gūts ar “A. J. Foyt Enterprises”, pērn Indianapolisas 500 jūdžu braucienā uzvara izcīnīta ar “Andretti Autosport”, bet šogad Sato pārstāv “Rahal Letterman Lanigan Racing” vienību.

IndyCar Portlendas posma rezultāti

Vieta Numurs  Braucējs Rezultāts
1 30  Takuma Sato 2:00’09.7537
2 28  Ryan Hunter-Reay 0.6084
3 18  Sébastien Bourdais 1.8266
4 21  Spencer Pigot 4.5557
5 9  Scott Dixon 5.3215
6 22  Simon Pagenaud 11.4605
7 23  Charlie Kimball 12.0057
8 27  Alexander Rossi 13.3769
9 19  Pietro Fittipaldi 18.3753
10 1  Josef Newgarden 19.8044
11 14  Tony Kanaan 22.1362
12 6  Carlos Munoz 22.7069
13 88  Gabby Chaves 23.7138
14 4  Matheus Leist 29.7958
15 20  Jordan King 32.1352
16 60  Jack Harvey 32.4191
17 32  Alfonso Celis Jr. 48.8038
18 59  Max Chilton 55.2123
19 26  Zach Veach 1 aplis
20 39  Santino Ferrucci 4 apļi
21 12  Will Power 7 apļi
22 5  James Hinchcliffe 29 apļi
23 15  Graham Rahal 101 aplis
24 10  Ed Jones 105 apļi
25 98  Marco Andretti 105 apļi