Laiks pamest pludmali un nolikt malā vasaras zvilni, jo šajā nedēļas nogalē Formula 1 četru nedēļu pārtraukumam tiks pielikts punkts, aizvadot sacīkstes Spa – vienā no senākajām un populārākajām trasēm Eiropā.

Līdz pat 1970. gadam sacīkstes Beļģijā risinājās 14 kilometru garajā aplī. Mūsdienās tas samazināts uz pusi, tomēr vienalga ieņem F1 garākās trases godu. Apļa veikšana pat ar satriecoši ātrajām Formula 1 mašīnām prasa nepilnas divas minūtes. Ja pieļauj kļūdu kvalifikācijā, tās labošanai būs mazāk laika kā jebkur citur.

‘Vecā parauga trase’ satur vairākus ātrus un izaicinošus pagriezienus, straujas reljefa izmaiņas un vairākas taisnes apdzīšanas manevru izpildei. Ne velti četras reizes Beļģijas lielo balvu izcīnījuši braucēji, kuri startē no desmitās pozīcijas vai pat zemāk. Dzinēja jaudai būs īpaši liela nozīme, jo lielākā trases daļa jāveic ar gāzes pedāli grīdā.

Grafiks|: Pirelli
“F1LV

Uz papīra ievērojamas priekšrocības ir “Ferrari” komandai. Jaudas agregāts ir tās lielākais trumpis, tomēr nestabilitāte abu braucēju izpildījumā ar vairākām rupjām kļūdām tehniskā departamenta darbībā un pitstopu stratēģijā pagaidām liegusi iespēju sarkanā kombinezonā tērptajiem sportistiem kāpt uz goda pjedestāla augstākā pakāpiena.

No tehniskā skatupunkta Spa varētu salīdzināt ar Silverstounu, kur dubultuzvaru izcīnīja “Mercedes”. Hamiltons tradicionāli savu labāko sniegumu demonstrējis tieši pēc vasaras pārtraukuma, to visspilgtāk apliecinot pērn, kamēr Valteri Botasam pēc diviem ļoti neveiksmīgiem posmiem Vācijā un Ungārijā baterijas lieliski uzlādējis jaunais līgums uz 2020. gada sezonu. Tas nozīmē, ka vismaz daļa spriedzes būs zudusi, radot cerības skatītājiem redzēt to bārdaino, putru ēdošo Botasu, kādu redzējām sezonas pirmajos posmos.

Vislielākās izmaiņas vasaras pārtraukumā skārušas “Red Bull” nometni, kur vietām apmainīti Pjērs Gazlī un Alekss Albons. “Honda” uz šo posmu atvedusi ceturtā specifikācijas dzinēju, kas tiks izmantots Albona un Kvjata mašīnās, līdz ar to Taizemes pārstāvja debija pie “Red Bull” stūres tiks uzsākta ar vismaz 10 starta pozīciju sodu. Ņemot vērā, ka apdzīšana Spa trasē ir paveicama vieglāk kā vairumā citu trašu, nereti tieši šeit redzams ļoti liels braucēju skaits, kas izcieš sodu par komponenšu limita pārsniegšanu.

Līdzjutēju tribīnēs nešaubīgi dominēs Verstapena oranžie toņi, jo 21 gadu vecais sportists, kuru daudzi jau tagad uzskata par labāko braucēju čempionātā, ir dzimis Beļģijā. Kamēr Nīderlandes GP savu atgriešanos vēl nav piedzīvojis, tieši Beļģijas posms uzskatāms par Verstapena mājas sacīkstēm. Šogad Verstapens ir finišējis Top 5 visos 12 posmos. Ar tik apskaužamu stabilitāti nevar lepoties pat “Mercedes” braucēji.

“Renault” dzinēji šosezon neizskatās tik efektīvi kā visu trīs konkurentu ražojumi. Par spīti tam, “McLaren” duets Saincs un Noriss ir spējuši efektīvi izmantot sev sniegtās izdevības un nostiprināties 4. vietā konstruktoru kausā, bet francūži tika pie kārtīga punktu vezuma Kanādā un Lielbritānijā. Vasaras pārtraukumā Noriss gan guva nelielu kājas traumu, tomēr tā nav pietiekami nopietna, lai liegu viņam dalību nedēļas nogalē.

Ne tik pārliecinoša situācija šobrīd valda “Alfa Romeo” nometnē, kur Kimi Raikonena sarauta muskuļa rezultātā no IndyCar čempionāta tika izrauts Markuss Ēriksons un kalpos kā rezerves variants, ja Kimi nebūs spējīgs sēsties pie savas formulas stūres.

Pēc ceturtdienas notikumiem braucēju tirgū, brīvo vietu skaits strauji samazinās, tādēļ vairākiem vidusmēra braucējiem šis ir īstais laiks, lai attaisnotu uz sevi liktās cerības. Pamatīgs spiediens “Haas” nometnē šobrīd ir uz Romēnu Grožānu, kuram var nākties atdot savu vietu Niko Hulkenbergam. Aizraujošs duelis gaidāms arī “Toro Rosso”, kur abiem lielajā komandā pabijušajiem sportistiem būs iespēja sevi apliecināt no jauna un varbūt nopelnīt vietu atpakaļ, ja Albona sniegums nebūs apmierinošs.

Kamēr Roberta Kubica dienas F1, visticamāk, būs skaitītas sezonas izskaņā, tikmēr Džordžs Rasels Ungārijā pierādīja, ka uzlabojumi “Williams” mašīnām ir atnesuši cerēto rezultātu un Klēras Viljamsas vadītā vienība no pārliecinošiem pastarīšiem varētu kļūt par vienību, kas vismaz izrāda pretestību lēnāko vienību braucējiem.

Komandām šai nedēļas nogalē būs jāpielāgojas ļoti mainīgiem laikapstākļiem, kas var veikt izmaiņas spēku samēros starp treniņiem, kvalifikāciju un sacīkstēm. Piektdien gaidāms skaidrs laiks, taču gaisa temperatūra uzkāps tikai mazliet virs 20 grādiem. Sestdien, augusta pēdējā dienā, gaidāms patiesi vasarīgs laiks, termometra stabiņam uzkāpjot līdz pat 30 grādiem, taču svētdien jau atkal gaidāms drēgnāks laiks ar negantiem mākoņiem, lai gan lietus iespējamība tiek vērtēta kā samērā zema.

Sacensības tiešraidē Latvijas teritorijā iespējams vērot kanālā “RTL” vācu valodā, bet latviski pirmdien būs vērojams sacensību apskats kanālā “Best4Sport TV”, kā arī daudz īsākā apkopojumā raidījumā “Motoru Sporta 5minūte”.

TRĪS PIETURAS PUNKTI:

  • Vai Spa būs piemērota “Ferrari” komandai tās centienos izcīnīt pirmo uzvaru šogad?
  • Kādu sniegumu pēc rokādes demonstrēs Albons un Gazlī?
  • Kā mainīsies spēku samēri otrā ešalona komandu cīņās?

SACENSĪBU PROGRAMMA

Piektdiena, 30. augusts

12:00 Pirmie treniņbraucieni
16:00 Otrie treniņbraucieni

Sestdiena, 31. augusts

13:00 Trešie treniņbraucieni
16:00 Kvalifikācija

Svētdiena, 1. septembris

16:10 Beļģijas Grand Prix starts