Starptautiskā Automobiļu federācija (FIA) jau pagājušajā gadā vēlējusies, lai “Red Bull Ring” trasē izveidot grants joslas, kas būtu palīdzējis izvairīties no pārmērīgā pārkāpumu skaita izdarīšanas šī gada Austrijas GP sacīkstē. Tomēr trases īpašnieki šo ieteikumu nav vēlējušies ņemt vērā.
FIA un F1 sacīkšu direktors Nīlss Vitihs pats personīgi rekomendējis trases pēdējo līkumu ārmalās izveidot grants joslas, kas būtu ļāvušas izvairīties no trases limitu neievērošanas. Sakarā ar balto līniju pārkāpšanu Austrijas GP sacīkstē svētdien tika dzēsti aptuveni simts pilotu uzstādītie apļu laiku, bet sūdzības par robežo neievērošanu pārsniegušas 1200, un tās visas tiesneši fiziski nebija spējīgi izskatīt. 18 gadījumos tika piešķirti laika sodi.
Jau uzreiz pēc 2022. gada Austrijas posma trases īpašniekiem rekomendēts problemātiskajos līkumos izveidot nelielas grants joslas. Tagad FIA uzskata, ka aizvadītajā nedēļas nogalē no savdabīgās situācijas būtu varēts izvairīties, ja šis ieteikums būtu ņemts vērā. Galvenais arguments ir tāds, ka “Red Bull Ring” tiek rīkotas arī “MotoGP” motošosejas sacensības, un tajās grants joslas ir salīdzinoši bīstamāks risinājums par asfaltu.
Pēc pagājušajā nedēļā piedzīvotā, FIA tomēr gatavojas izdarīt spiedienu, lai šādas grants joslas tiktu izveidotas. Arī “Red Bull Racing” komandas vadītājs Kristians Horners piekrīt, ka tas būtu labs risinājums.
“Domāju, ka ir vajadzīga grants līnija vai kaut kas tamlīdzīgs, lai atturētu pilotu no izbraukšanas ārpus trases,” saka Horners. “Problēma ir tā, ka pilotam ir ļoti grūti, jo viņš no savas pozīcijas neredz šīs baltās līnijas, tādēļ rīkojas tīri paļaujoties uz sajūtām. Trase šobrīd it kā aicina tā braukt. Varbūt uz nākamo gadu ir jāizvērtē, kā to mainīt – izveidot kaut ko, kas liktu pilotiem palikt trases robežās. Arguments vienmēr ir “MotoGP”, bet jāatrod elastīgs risinājums, kas būtu lietderīgs “Formulai 1″.”
Iespējamos risinājumus piedāvā arī “Mercedes” boss Toto Volfs: “Gan skatītājiem un līdzjutējiem, gan komandām un pilotiem ir nepatīkami, ka nāk šādi sodi. Ir divi varianti. Varbūt jāatgriežas pie augstajām apmalēm, kas lauztu mašīnas un pilotus, bet nevienam nebūtu jāsūdzas. Vai vienkārši noņemiet tās vispār un ļaujiet braukt pa ātrāko trajektoriju. Tā vienmēr teica Nikijs Lauda, un kaut ko no tā var ņemt vērā.”