Japānas GP allaž pulcējis ļoti ekstravagantus līdzjutējus, kamēr skatītāji pie TV ekrāniem var vērot ciešas cīņas un pēc pagājušā posma notikumiem mums ir krietni vairāk nezināmo faktoru! Suzukas trase allaž bijusi starp mīļākajām braucēju vidū. Tā ir ļoti ātra un tehniska. Katra kļūda var rezultēties avārijā, radot pamatīgu pārbaudījumu braucējiem.
Tituls mierinājumam
“Red Bull” un Maksa Verstapena uzvaru rekordsērijai Singapūrā pienāca gals. To, ka vienība nebūs pārāk spēcīga Marinabejas trasē viņi prognozēja jau iepriekš. Protams, neviens nevarēja paredzēt, cik vāja būs kvalifikācija un to, cik ļoti nelaikā priekš “Red Bull” trasē dosies drošības mašīna. Labvēlīgu apstākļu rezultātā pat sausā trasē pjedestāls bija iespējams. Naivi cerēt, ka Kristiana Hornera vadītajai komandai Japānā neizdosies izrāpties no bedres. Verstapens būs favorīts uz uzvaru arī šonedēļ, ko apliecina viņa komentārs, ka simulatorā viss izskatījās kārtībā.
Papildus tam, “Red Bull” ir lieliska izdevība sešus posmus pirms sezonas beigām nodrošināt konstruktoru kausu. Atlikušajos posmos iespējams iekrāt 309 punktus (6 dubultuzvaras ar ātrākajiem apļiem un 3 dubultuzvaras sprintos). “Red Bull” šobrīd ir 308 punktu pārsvars pret “Mercedes”. Ja Verstapens ar Peresu gūs vairāk punktus par Raselu un Hamiltonu, kā arī izvairīsies no scenārija, kurā “Ferrari” gūst par 24 punktiem vairāk par “Red Bull”, pirmās vietas liktenis būs izšķirts.
Uz Japānas GP būs nepieklājīgi agri rīti – pat sacīkste 7dien 8:00! Bet tiem, kas gatavojas tiešraidē skatīties arī treniņus, vēlos personīgi paspiest roku un aprunāties;) pic.twitter.com/BgvKmhHUKJ
— Aldis Putniņš (@F1LV) September 20, 2023
Gludais operators
Ilgāku laiku par “Ferrari” zelta puisēnu tika uzskatīts Šarls Leklērs. Faktu, ka sezonas pirmajā pusē kopvērtējumā augstāk atradās viņa komandas biedrs Karloss Saincs varēja norakstīt us Leklēra tehniskām ķibelēm un “Ferrari” stratēģiskajām kļūdām, taču pēdējie divi posmi samaisījuši kārtis. Mašīna vairs īsti neatbilst Leklēra braukšanas stilam. Monegasks dod priekšroku nelielai rotācijai līkumos un sūdzās par to, ka mašīnas aizmugure nepadodas tik ļoti kā cerēts. Tikmēr Karloss ir septītajās debesīs.
Spāņu braucējs gan atzīst, ka Suzuka nebūs tik ļoti piemērota sarkanajām mašīnām, taču tai pat laikā dodas uz šo posmu bez nolemtības sajūtas, uzsverot, ka ir daudz atvērtāks jebkādam scenārijam, ņemot vērā pēdējo posmu pieredzi. Vai viņam izdosies noturēt Leklēru aizmugurē arī šoreiz? Pati trase ir samērā abrazīva, līdz ar to riepu nodilums var sagādāt problēmas “Ferrari” komandai, lai gan Džordžs Rasels ir pārliecināts, ka itāļu vienība būs ļoti spēcīga arī šeit.
Dubultais uzbrukums
“McLaren” komanda sezonu uzsāka nožēlojami, taču par pagrieziena punktu kļuva Silverstona. Uz to tika atvesta virkne uzlabojumu, kas uzreiz ļāva Lando Norisam regulāri iesaistīties cīņā par pjedestālu, bet Oskaram Piastri finišus punktos padarīja par ikdienu. Singapūrā vēl viena uzlabojumu pakotne ļāva Norisam finišēt otrajā vietā. Piastri mašīnai tā vēl nebija pieejama, taču nu abas formulas ir kaujas režīmā un komanda uzskata, ka jaunākie uzlabojumi būs tikpat efektīvi kā iepriekšējie.
Ja tā ir taisnība, tad, iespējams, tieši “McLaren” nevis “Ferrari”, “Mercedes” vai “Aston Martin” būs Verstapena galvenais bieds. Pati Suzukas trase ar augstu piespiedējspēka līmeni un ātriem pagriezieniem būs krietni piemērotāka viņu mašīnām par Singapūras ielām. Oskaram Piastri papildus pārliecības devu Japānas GP sniegs jaunais līgums, kas noslēgts līdz 2026. gada beigām.
Atstatums starp “McLaren” un ceturtajā vietā esošajiem “Aston Martin” ir 78 punkti. Pēc roku traumas sezonas ievadā, Lenss Strols nespēja pietuvoties komandas biedram Alonso arī turpinājumā. Lai gan viņš ir atpakaļ ierindā un Singapūras avārija ir aiz muguras, “Alpine” braucēji jau elpo pakausī. Tikmēr Alonso zaudējis pirmajos posmos uzņemto tempu, kaut gan Singapūrā nelieli bojājumi mašīnai tika gūti jau pirmajos apļos, kas liedza apliecināt patieso potenciālu. Zaļajiem vajag labu nedēļas nogali citādi kauja par 4. vietu tikai saasināsies. Vai Alonso samuraja ķivere palīdzēs?
Pēcsvētku paģiras
Liams Lovsons pagājušajā nedēļā kļuva par vienīgo braucēju, kurš karjeras pirmos punktus guvis Singapūrā. Lai gan demonstrētais sniegums līdz šim noteikti iekļauj viņu kandidātos uz vietu “AlphaTauri” sastāvā, arvien vairāk izskatās, ka jaunzēlandietim tomēr nāksies vismaz gadu palikt rezervē. Juki Cunodas sacīkstes beidzās īsti nesākušās divus posmus pēc kārtas, turklāt kvalifikācijas likstas līdz šim liegušas objektīvi salīdzināt abus braucējus.
Šī, visticamāk, būs Lovsona pēdējā sacīkste šosezon, jo uz Kataras posmu paredzama Daniela Rikjardo atgriešanās. Sacīkstes Japānā būs īpašas abiem “AlphaTauri” braucējiem.
Juki Cunodam Japānas GP ir mājas posms, kamēr Lovsons ar trasi ir pazīstams, jo šo gadu sāka Super Formula čempionātā. Pavasarī uz pjedestāla neizdevās kāpt, bet pēc mēneša sportistus Suzukā gaida dubultposms, turklāt Lovsonam ir lieliskas izredzes nodrošināt titulu, paveicot to, kas Pjēŗam Gazlī neizdevās īsi pēc viņa debijas “Red Bull” junioru komandā. Pagaidām vēl jāsaglabā piesardzīgs optimisms, jo līdz galam nav skaidrs, cik konkurētspējīga ir “AlphaTauri” pēc jaunākajiem uzlabojumiem mašīnai. Varbūt 9. vieta pat nebija nekas īpašs?
Saržents degpunktā
“Williams” ir viena no cimperlīgākajām mašīnām šobrīd F1 čempionātā. Uzsvars uz zemo piespiedējspēku padara to ļoti grūti valdāmu, tādēļ atgūties pēc nelielas kļūdas ir ievērojami sarežģītāk. Alekss Albons ar šo uzdevu tiek galā lieliski, kamēr kļūdu jūra no Logana Sarženta puses kā nebeidzas, tā nebeidzas. Singapūra nebija izņēmums. Sezona pamazām ieņem noslēguma fāzi, taču punktu izteiksmē rezultāts ir 21:0 Albona labā.
Ja strauji nekas nemainīsies, Logans nebūs pierādījis, ka ir pelnījis vietu uz nākamo sezonu. Par potenciālajiem aizstājējiem varētu kļūt jau pieminētais Lovsons, kā arī “Mercedes” rezerves braucējs Miks Šūmahers. Savu līdz šim labāko rezultātu Saržents sasniedzis Silverstonā – senā trasē ar ātriem pagriezieniem, kas regulējumu izvēlē nav pārāk atšķirīga no Japānas GP mājvietas Suzukas trases. Varbūt šī beidzot ir amerikāņa izdevība?
Kļūsti par F1LV patronu!
Piedalies F1 prognožu spēlē!
Izbaudi sacīkstes F1TV vai Viaplay!
Pievienojies F1 līdzjutēju klubam!