Kamēr Latvija atgūstas pēc hokeja sniegtās eiforijas, Formula 1 saime pēc izlaistā posma Itālijā ir gatava sezonas galvenajam dimantam – Monako Grand Prix izcīņai. Uzreiz jābrīdina, ka sacīkste (pl. 16:00) pārklāsies ar hokeja bronzas maču (pl. 15:20), tādēļ mūsu hokejistiem jānovēl lielais fināls (pl. 20:20).

Leklēra lāsts

Ja mūsu hokejistus mājas sienas uzmundrina, tad Šarlam Leklēram sacīkstes dzimtenē ir, maigi izsakoties, absolūti katastrofālas. Savā F2 debijas titulsezonā viņš izstājās abos braucienos, debijas sezonā F1 piedzīvoja avāriju, piedzīvoja vairākus kontaktus un izstāšanos arī pēc pievienošanās “Ferrari” komandai, tomēr 2021. gadā beidzot izcīnīja pole position, lai gan kvalifikāciju noslēdza ar avāriju. Līdz sacīkstes startam viņam neizdevās tikt, bet pirmo finišu sasniedza tikai pērn, kad kļūdaina stratēģija žūstošā trasē liedza pole position pārvērst finišā uz pjedestāla un atkārtot tautieša Luī Širona sasniegumu.

Nav šaubu, ka Leklēra vēlme sasniegt maksimumu daudz biežāk noved viņu pie kļūdām un avārijām kā, piemēram, Maksu Verstapenu, tomēr tieši Monako trasē ļoti bieži Šarlam vienkārši nav uzsmaidījusi veiksme un vēsturiskiem rezultātiem nevajadzētu atstāt ietekmi uz šo nedēļas nogali. Ja kas noies greizi arī šoreiz, nudien jāsāk domāt, ka viņam mājas posmā uzlikts līdzīgs lāsts kā savulaik Barikello Brazīlijā.

Sērijai gals?

Ja eksistē trase, kurā “Red Bull” var rasties problēmas dominēt tieši tempa ziņā, tā, visticamāk, ir Monako. Helmuts Marko uzsvēra, ka riepu nodilums nespēlēs lomu, kas ir viens no “Ferrari” Ahileja papēžiem, turklāt itāļu vienība ir spēcīga arī lēnajos līkumos, kuru Monako trasē netrūkst. Ja viņa sacītais atbildīs patiesībai, ne tikai sarkanajiem, bet arī sudrabotajiem un zaļajiem var rasties izdevība pacīnīties ar čempionāta līderi.

Nevar aizmirst, ka tieši kvalifikācijās “Ferrari” un “Mercedes” pārstāvji regulāri ir bīstami tuvu Verstapenam. Tieši sestdienas notikumi kombinācijā ar pareizu pitstopa taktiku būs noteicošie faktori uzvarētāja noteikšanā, jo pēdējos gados esam guvuši apliecinājumu, ka šī brīža specifikācijas formulām apdzīšana Monako trasē ir teju neiespējama. Totalizatori gan joprojām par favorītiem uzskata “Red Bull”. Tāpat nevar aizmirst, ka Serhio Peress savus spožākos rezultātus allaž sasniedz ielu trasēs.

Grafiks: Pirelli

Leģendas nākotne

Pēdējo dienu laikā daudz spekulēts par Luisa Hamiltona nākotni. Neatkarīgi no rezultātiem trasē, septiņkārtējam pasaules čempionam jābūt gatavam nonākt mediju ielenkumā, sekojot nesenajām runām par viņa iespējamo pievienošanos “Ferrari” komandai, ko gan abas puses noliedz. Hamiltons pat apgalvoja, ka jaunais līgums ar “Mercedes” ir tuvu parakstīšanai, tomēr F1 pasaulē ļoti bieži nav dūmu bez uguns.

Trasē Hamiltonam vēl jāpierāda sevi ne tikai pret 18 konkurentiem, bet arī pret savu komandas biedru Džordžu Raselu, kuram gan Monako līdz šim nav klājies spīdoši. Komandā nav izteikta līdera – Hamiltons guvis par 16 punktiem vairāk, taču finišējis visos posmos atšķirībā no Rasela, kuru Austrālijā pievīla dzinējs. “Mercedes” uz šo posmu vedīs virkni uzlabojumu, kas optimistiskākajā scenārijā varētu ļaut Toto Volfa vadītajai vienībai atgriezties cīņā par visaugstākajām vietām.

Jaunā paskatā

Īpašu krāsojumu uz šo posmu sagatavojusi “McLaren” komanda, atzīmējot panākumus ne tikai F1 bet arī Lemānā un Indianapolisā. Jāuzsver, ka formulu sacīkstēs “McLaren” nudien māk iemirdzēties tur, kur tas visvairāk nepieciešams – ar 15 panākumiem tā ir visu laiku labākā komanda Monako (tuvākie sekotāji “Ferrari” izcīnījuši deviņas uzvaras), kamēr Indianapolisā, kur sacīkstes notiks vēlāk vakarā, Fēlikss Rozenkvists nodrošināja iespēju startēt no pirmās rindas.

Lai gan iepriekšējā posmā Maiami Noriss un Piastri palika tālu aiz punktiem, trase pasaules mazākajā firstistē solās būt piemērotāka “McLaren” braucējiem, kuri var raudzīties ar piesardzīgu optimismu. Neskaitāmas tehniskas ķibeles tomēr nav ļāvušas konkurentiem izmantot izdevību pilnvērtīgi – pēc pieciem posmiem konstruktoru kausā tiek dalīta piektā vieta ar “Alpine”, kuras braucējus regulāri redzam vadošo desmitniekā. Viens no “McLaren” lielākajiem trumpjiem ir divi ļoti talantīgi braucēji un šī ir trase, kur individuālā meistarība var nospēlēt lielu lomu.

To, cik bieži “McLaren” mašīna nonāks TV kameru redzeslokā grūti paredzēt, tomēr vērts piebilst, ka šogad beidzot posma translācija vairs nav vietējo puišu (Monako automobiļu kluba) rokās, bet gan tiek nodrošināta no čempionāta puses gluži kā pārējos posmos.

Pēdējā iespēja?

Lai gan Niks de Vrīss pērn ienāca F1 ar pamatīgu blīkšķi, gūstot punktus jau debijas sacīkstē, turpinājums nav nesis cerētos rezultātus. Komandas biedrs Juki Cunoda, kurš nebūt nebija spīdeklis, kad ienāca F1, cīnās par punktiem katrā posmā (sliktākais rezultāts – 11. vieta), tikmēr de Vrīss palicis tālu Juki ēnā un šobrīd kopā ar Loganu Sardžentu ir vienīgie braucēji, kuri vēl nav guvuši punktus.

Vairs nav nekāds noslēpums, ka “Red Bull” nevēlās auklēties un ir gatavi lauzt līgumu jau sezonas vidū, ja rezultāti neuzlabosies. Nikam, iespējams, vairāk kā jebkuram F1 pilotam šai nedēļas nogalē ir svarīgi sasniegt labus rezultātus. Gatavošanās procesu “AlphaTauri” braucējam ietekmējuši arī nešpetnie plūdi, kas izbojāja Emīlijas-Romanjas GP norisi. Dažkārt tieši izkāpšana no ierastās rutīnas var palīdzēt atvērt jaunas durvis ceļā pretim panākumiem.

Kļūsti par F1LV patronu!
Piedalies F1 prognožu spēlē!
Izbaudi sacīkstes F1TV vai Viaplay!
Pievienojies F1 līdzjutēju klubam!